تنها امید خریداران سکه در صورت ریزش نرخ دلار

تنها امید خریداران سکه در صورت ریزش نرخ دلار

برخی از فعالان بازار در شرایط فعلی باور دارند سکه‌بازانی که در هفته های گذشته تحت تاثیر جو روانی و هیجانی افزایش قیمت دلار دست به خرید زده بودند در بازار امروز ممکن است در صورت ریزش نرخ دلار با عقب نشینی قیمت سکه روبرو شوند و بخشی از دارایی خود را از دست بدهند.

بررسی بازار سکه در هفته های گذشته نشان می دهد که سکه بازان با وجود حباب سنگین قیمت سکه اقدام به خرید فلز زرد رنگ داخلی کرده اند.

ترس خریداران سکه کم شد

گفته می شود نرخ دلار هفته قبل رکورد های قابل توجهی را ثبت کرده و همین امر ترس خریداران سکه را کاهش داده بود.

فلز زرد به تحلیل ها هم پایبند نبود در هر روز تحلیلگران هشدار ریزش دادند ولی دلار رشد بیشتری کرد و همین امر جسارت خریداران سکه را تقویت کرد.

شوک ریزشی بانک مرکزی به قیمت دلار و سکه

سکه در روز پنج شنبه که تا حدودا ۲۲میلیون و ۶۰۰هزار تومان هم پیش رفته بود، از بعدازظهر این روز با اعلام خبر تغییر رئیس کل بانک مرکزی، در قیمت ها کمی کاهش نسبت به اوج ها قیمت ها دیده شد و آخرین قیمت ۲۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان را ثبت کرد.

گفته می شود پس از عزل رئیس کل بانک مرکزی و نصب رئیس کل جدید، قیمت دلار در معاملات پشت خطی ریزش قابل ملاحظه ای را تجربه کرد.

روز سخت برای سکه بازان/ سکه بازان زیان می کنند؟

برخی از فعالان بازار در شرایط فعلی باور دارند سکه بازانی که در هفته های گذشته تحت تاثیر جو روانی و هیجانی افزایش قیمت دلار دست به خرید زده بودند در بازار امروز ممکن است در صورت ریزش نرخ دلار با عقب نشینی قیمت سکه روبرو شوند و بخشی از دارایی خود را از دست بدهند.

با این حال قیمت اونس طلا در معاملات دیروز رشد کرد و در زمان نوشتن این گزارش در محدوده ۱۸۲۴ دلار معامله شد.

برخی از تحلیلگران با اشاره به نوسان قیمت طلا بالای محدوده ۱۸۲۰ دلار می گفتند این امر تنها امید سکه بازان در مقابل ریزش است.

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر