تهدید جدی پرسپولیس توسط مشهدی‌ها

تهدید جدی پرسپولیس توسط مشهدی‌ها

مبلغ رضایتنامه آقای گل‌محمدی ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده و متاسفانه این مبلغ در زمان مقرر به حساب باشگاه ما واریز نشد.

کشمکش میان مدیران دو باشگاه پرسپولیس و شهرخودروی مشهد بر سر مبلغ رضایتنامه یحیی گل‌محمدی ادامه‌دار شده است. بحث بر سر میزان واریزی بدهی توسط باشگاه پرسپولیس مطرح شد و هر طرف به واریز و دریافت مبالغی اشاره کرده‌اند. اما چیزی که مشخص شده این است که باشگاه مشهدی به‌خاطر مشکلات زیادی که دارد سخت به‌دنبال دریافت این طلب است و باشگاه پرسپولیس هم به‌خاطر مشکلات خود نیازمند دریافت زمان بیشتر برای تکمیل کردن رقم پرداختی خود است. در ابتدا پای صحبت‌های اسماعیل حیدرپور، قائم‌مقام این باشگاه نشستیم و مسائل و مشکلات را از زبان او شنیدیم که متن این گفت‌وگو از نظر شما می‌گذرد.

هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده که باشگاه پرسپولیس دقیقا چه میزان از بدهی را به حساب باشگاه شما واریز کرده؟ اصلا میزان بدهی چقدر است و شما چه رقمی را دریافت کرده‌اید؟

مبلغ رضایتنامه آقای گل‌محمدی ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده و متاسفانه این مبلغ در زمان مقرر به حساب باشگاه ما واریز نشد. بعد از اینکه به کمیته انضباطی شکایت کردیم به‌خاطر تاخیر این رقم به ۱۵ میلیاردتومان رسید و باشگاه پرسپولیس ملزم به پرداختش شد. اما در حضور آقای درویش ما این مبلغ را کاهش دادیم و گفتیم با دریافت ۱۰ میلیاردتومان این پرونده را خواهیم بست. این توافقنامه را به‌صورت پیش‌نویس در اختیار ایشان قرار دادیم و بعد دیدیم که مبلغش را ۹ میلیاردتومان کردند و درنهایت هم گفتند ذی‌حسابی باشگاه می‌گوید از ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نمی‌توانند بیشتر پرداخت کنند.

نگفتید در مدت اخیر چه رقمی دریافت کرده‌اید.

باشگاه پرسپولیس ۲ میلیاردتومان قبل از عید به ما پرداخت کرد و بعد از عید هم ۵۰۰ میلیون تومان واریز کرد.

گفته می‌شد به‌خاطر مشکلات حساب باشگاه مشهدی مبالغ پرداخت نشده.

این موضوع چه ارتباطی به اجرای تعهدات دارد؟ ما حتی در جواب این حرف اعلام کردیم که به شماره حساب وکیل باشگاه واریز کنند اما این کار را هم نکردند. منعی برای پرداخت وجود نداشته. وقتی یک باشگاه شماره حساب می‌دهد مسئولیتش را هم می‌پذیرد. ما هم این مسئولیت را پذیرفتیم و حتی شماره دیگر هم دادیم. اما پرداخت طی قرارمان صورت نگرفته است. باشگاه پدیده با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است.

مگر قرارداد جدید امضا نکردید؟

نه. باشگاه پرسپولیس قرارداد را با خود برد اما آن را امضا نکرد. آقای درویش تشریف آوردند و قرارداد را با حضور ایشان تنظیم کردیم اما امضا نشد. ما همه‌جوره با باشگاه پرسپولیس تعامل کردیم اما باز هم به نتیجه نرسیدیم.

در قرارداد جدید برای تاخیر در پرداخت جریمه‌ای درنظر نگرفتید؟

ما از اصل جریمه گذشتیم تا سریع‌تر مشکلات‌مان را با دریافت این مبلغ برطرف کنیم. دیگر می‌خواستیم با تعامل مشکل را برطرف کنیم. اگر دنبال جریمه بودیم که می‌گفتیم باید تمام پول را بدهند. ما برای حل مشکل خود و پرسپولیس همه‌جوره همکاری کردیم و توقع داریم در این راه دچار مشکل بیشتر نشویم. ما حتی به پرسپولیس پیشنهاد کردیم برای اجرای خواسته ذی‌حسابی آن باشگاه با اسپانسر کنونی پرسپولیس همکاری داشته باشیم.

چه همکاری‌ای؟

گفتیم ما تبلیغات پیراهن‌مان را به اسپانسر باشگاه پرسپولیس می‌دهیم تا به این شکل بخشی از طلب خود را دریافت کنیم و مشکلی هم از بابت ذی‌حسابی نباشد.

قبول کردند؟

موافقت اولیه خود را اعلام کردند اما بعد دیگر هیچ خبری نشد. ما همه‌جوره سعی کردیم به شکل دوستانه به پول‌مان برسیم و مشکلات خود را برطرف کنیم اما درظاهر این اتفاق قرار نیست رخ دهد. به نظر می‌آید باشگاه پرسپولیس به این شکل می‌خواهد زمان برای خود بخرد.

برای حل این مشکل چه برنامه‌ای دارید؟

فعلا که به ما می‌گویند چیزی نگوییم اما قطعا یک‌جایی باید برای رسیدن به حق‌مان اقدام کنیم. می‌دانم هر اقدامی کنیم به ضرر پرسپولیس است. اما راهی جز کمک‌گرفتن از AFC نیست. این دوستان چندی دیگر باید مدارک خود را برای دریافت مجوز حرفه‌ای ارائه کنند. مطمئن باشید آن زمان هم دچار مشکل خواهند شد. ما هم به‌عنوان یک باشگاه خصوصی مشکلاتی داریم که این مشکلات از طریق دریافت همین پول‌ها که از طریق ترانسفر و انتقال و کارهای اقتصادی حاصل می‌شود، برطرف می‌شود. در شرایطی که تیم به حضور آقای گل‌محمدی نیاز داشت با درخواست باشگاه پرسپولیس موافقت کردیم و مجوز این انتقال را دادیم. حال توقع داریم که دوستان‌مان در باشگاه پرسپولیس و آقای درویش به تعامل ما پاسخ مناسبی بدهند.

بگذارید در سکوت دلخوری‌ها را برطرف کنیم

درمورد صحبت‌های مطرح‌شده با مسئولان باشگاه پرسپولیس تماس گرفتیم. در این ارتباط یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس که تمایلی به برده شدن اسمش نداشت، به «فرهیختگان» گفت: «قرار است مذاکرات جدیدی داشته باشیم. طبق اسناد و مدارک موجود مبلغ ۲ میلیاردتومان پیش از عیدنوروز و ۵۰۰ میلیون تومان بعد از عید به حساب باشگاه پدیده پرداخت کرده‌ایم. ان‌شاءالله بعد از نشستی که خواهیم داشت در این مورد اطلاع‌رسانی دقیق خواهیم داشت و به هواداران باشگاه پرسپولیس گزارش دقیقی ارائه خواهیم کرد. اجازه بدهید در سکوت این مشکلات و دلخوری‌های به‌وجودآمده را برطرف کنیم و بعد درموردش صحبت کنیم.»

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار