تکلیف دانشجویان متخلف چیست؟

سخنگوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در دانشگاه آزاد به دنبال حوادث اخیر در هیچ واحدی تعطیلی نداشتیم گفت...

تکلیف دانشجویان متخلف چیست؟

سخنگوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در دانشگاه آزاد به دنبال حوادث اخیر در هیچ واحدی تعطیلی نداشتیم گفت: تکلیف دانشجویان متخلف در کمیته های انضباطی مشخص می شود.

محمد قربانی با اشاره به تعداد دانشجویان بازداشتی دانشگاه آزاد و وضعیت برگزاری کلاس ها در این دانشگاه گفت: با توجه به بیش از ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با قریب به یک میلیون و دویست هزار دانشجو، تعداد دانشجویانی که در اغتشاشات شرکت کرده و دستگیر شده بودند خیلی محدود و معدود بوده که اغلب قریب به اتفاق با پیگیری های دانشگاه در صف و ستاد، آزاد شدند.

سخنگوی دانشگاه آزاد درباره وضعیت برگزاری کلاس های آموزشی در واحدها گفت: تمامی کلاس های آموزشی و همه فعالیت های پژوهشی، فرهنگی و مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با شور و نشاط از اول شروع سال تحصیلی دایر بوده و حتی یک روز در هیچ واحدی تعطیل نبوده است.

قربانی ادامه داد: در مورد نحوه مواجهه با آن دسته معدود از دانشجویانی که شئونات دانشگاهی را رعایت نکردند براساس "شیوه نامه انضباطی دانشجویی" مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، برخورد می شود. بنابراین این دسته از دانشجویان به کمیته های انضباطی فراخوانده شده و دفاعیات آنها استماع و حسب مفاد شیوه نامه مذکور، تعیین تکلیف می شوند.

وی خاطرنشان کرد: عموم دانشجویان، استادان و کارکنان از مسئولین دانشگاه مطالبه و انتظار جدی دارند که عقلانیت، آرامش و الزامات آموزشی و پژوهشی در دانشگاه رعایت شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد افزود: بنابراین نمی توان اجازه داد یک اقلیت محض، حقوق مسلم قاطبه دانشجویان، اساتید و کارمندان بزرگوار را مخدوش کنند و طبیعی است که براساس نظامات دانشگاه و مقررات مربوطه، عمل می شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد تصریح کرد: روشن است دانشگاه مرکز عقلانیت، کانون خردورزی، گفتگو و تضارب آرا و افکار در چارچوب شئونات علمی است. به عنوان مثال کرسی های آزاداندیشی که در واحدهای دانشگاهی در حال برگزاری است یکی از ظرفیت های مهم و مؤثر امکان گفتگو، ابراز عقیده و اظهار نظر است که حتی در دوره کرونا هم، انجام می شد و هم اکنون هم درحال برگزاری در واحدهای گوناگون است.

وی گفت: بر همه ما فرض مسلم است که بر اساس مطالبه و خواسته دانشگاهیان عزیز، ملتزم و موظف به حفظ قداست محیط پاک، مطهر و عقلانی دانشگاه باشیم.

مریم  محمدی
مریم محمدی
منبع: مهر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها