جبهه گرفتن بورل علیه تهران

جبهه گرفتن بورل علیه تهران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از اظهارات تحریک‌آمیز علیه مذاکرات وین، این بار تهدید کرد که این اتحادیه علیه تدابیر قانونی ایران برای حفظ نظم و امنیت عمومی جامعه اقدام می‌کند.

بعد از دخالت های مکرر مقامات غربی در امور داخلی ایران و استفاده از اغتشاشات و آشوب های اخیر برای هدف گرفتن نظام جمهوری اسلامی در عرصه جهانی، اتحادیه اروپا از اقدام علیه تهران خبر داد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که این روزها نقش پلیس بد را برای مذاکرات رفع تحریم های ایران در وین از فرانسه هم شدیدتر ایفا می کند، مدعی شد این اتحادیه به اقدامات قانونی و مشروع امنیتی ایران علیه اغتشاشگران و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، واکنش نشان می دهد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، بورل طی بیانیه ای با گرفتن ژست حمایت از مردم ایران و همچنین دفاع آشکار از آشوبگران، گفت: «اتحادیه اروپا در حال بررسی گزینه های مختلف برای پاسخ دادن به رویدادهای ایران است».

وی که در هفته های اخیر مکرراً ادعاهایی را درباره دور از دسترس بودن توافق یا به بن بست رسیدن مذاکرات وین مطرح کرده، مدعی شد: «در آستانه نشست شورای وزیران خارجه، اتحادیه اروپا به بررسی همه گزینه های در اختیار خود برای پاسخ به مرگ مهسا امینی و همچنین نحوه واکنش نیروهای امنیتی ایران به اعتراضات پس از آن ادامه خواهد داد».

طبق این گزارش، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که چند هفته ای است رویکرد دیپلماتیک و به اصطلاح بی طرفانه خود را کنار گذاشته، ادعا کرد: «اتحادیه اروپا بر این باور است که استفاده نامتناسب از قوه قهریه توسط نیروهای امنیتی باعث تلفات در میان تظاهرکنندگان شده است».

پیش از این نیز «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته بود، کمیسیون اروپا هنوز نمی داند که آیا تحریم های جدید این اتحادیه علیه ایران اعمال خواهد شد یا خیر.

بورل پیش از این نیز در تلاش برای افزایش فشار بر ایران، ضمن ادعای اینکه راهی بهتر از متن پیشنهادی خودش برای توافق هسته ای وجود ندارد، گفته بود که پاسخ های تهران کمکی به توافق نکردند.

همزمان با این تقلاهای ضد ایرانی دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، رسانه های صهیونیست نیز ضمن ابراز تاسف از بازگشت آرامش کامل به تهران، نوشتند که ایران در مهار کردن آشوب های اخیر موفق بوده و تلاش های آمریکا در جهت افزایش اغتشاشات بی نتیجه مانده است.

مریم  محمدی
مریم محمدی
منبع: همشهری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار