جراحی بوکال فت چیست و چقدر هزینه دارد ؟

دنیای امروز عرصه مسابقات زیبایی است و این قطعا با سلیقه افراد در ارتباط است. امروزه انتظارات مردم از زیبایی نسبت به گذشته کاملا متفاوت است. به هر حال مهمترین قسمت بدن انسان که زیبایی را هر چه بیشتر نشان می دهد، صورت است. زیبایی و خوش فرم بودن گونه ها یکی از عوامل جذابیت […]

جراحی بوکال فت چیست و چقدر هزینه دارد ؟

جراحی بوکال فت

دنیای امروز عرصه مسابقات زیبایی است و این قطعا با سلیقه افراد در ارتباط است. امروزه انتظارات مردم از زیبایی نسبت به گذشته کاملا متفاوت است. به هر حال مهمترین قسمت بدن انسان که زیبایی را هر چه بیشتر نشان می دهد، صورت است. زیبایی و خوش فرم بودن گونه ها یکی از عوامل جذابیت چهره است. در این نوشتار به بررسی کامل تکنیک جراحی بوکال فت می پردازیم.

لیپوساکشن گونه، نوعی جراحی پلاستیک است که چربی های ناحیه گونه را از بین می برد، این عمل با بی حسی موضعی انجام می شود. یکی از بهترین روش های زیبا سازی، از بین بردن چربی های اضافی در ناحیه گونه است. صورت های چاق معمولا مثلثی معکوس یا صورت قلبی شکل دارند که در جراحی پلاستیک صورت به آن پرداخته شده است و این گونه افراد جراحی بوکال را انتخاب می کنند زیرا یکی از بهترین گزینه هاست.

بوکال فت چیست ؟

بهتر است ابتدا چربی بوکال را بشناسید. چربی بوکال چربی عمیقی است که باعث پر شدن و برآمدگی در ناحیه زیرگونه تا قسمت بیرونی گوشه های لب و یک لایه چربی جداگانه در زیر می شود. گونه، توده ای است در ناحیه ماهیچه های صورت به نام بوکسینور و ماهیچه های سطحی. میزان چربی بوکال در افراد مختلف متفاوت است. اگر این لایه چربی بیشتر از حد معمول باشد بر زیبایی فرد تاثیر منفی خواهد گذاشت. قابل ذکر است که معمولا افراد چاق می توانند از تکنیک بوکال بهره استفاده کنند.

دلایل زیادی برای چاقی صورت و تجمع چربی در ناحیه گونه وجود دارد که این دلایل عبارتند از:

  • رژیم غذایی اشتباه و نامناسب : امروزه به دلیل افزایش حجم کار، افراد علاقه ای به تغذیه سالم ندارند، روی آوردن به فست فود و غذاهای آماده یکی از دلایل افزایش چاقی است.
  • برخی از بیماری ها : گاهی چاقی به رژیم غذایی آنها مربوط نمی شود و ناشی از بیماری هایی مانند: کم کاری تیروئید، بیماری های کلیوی و … می باشد.
  • کمبود آب کافی در بدن : زمانی که بدن به دلیل کم‌آبی و کمبود مواد معدنی در اندام‌ها دچار کم‌آبی می‌شود، این نواحی بدن با فعالیت بیشتر سعی در بهبود وضعیت دارند که منجر به افزایش حجم آن‌ها می‌شود.

جراحی بوکال فت

جراحی بوکال فت که شامل برداشتن چربی از دهان است با بی حسی موضعی انجام می شود و در بیشتر موارد نیازی به بی هوشی ندارد و پس از تزریق و آماده سازی فرد تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد که به آن عمل سرپایی می گویند. در مرحله بعد جراح برشی به طول حدود ۲ تا ۳ سانتی متر در کناره های دهان از داخل گونه ها ایجاد می کند که از طریق این برش چربی مورد نظر برداشته می شود. چربی با پنس جراحی برداشته می شود و در نهایت برش ها باید بخیه شوند این بخیه ها با نخ های جاذب انجام می شود مدت زمان این جراحی زیبایی زیاد نیست و حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد.

نمونه جراحی بوکال فت

مراقبت های قبل از بوکال

واضح است که قبل از انجام هر عملی یک سری مراقبت ها و آمادگی ها لازم است و این مراقبت ها قبل از عمل توسط پزشک برای فرد توضیح داده می شود و در اینجا به آنها اشاره می کنیم:

  • قبل از جراحی بوکال، پزشک مقدار چربی را که باید در حین عمل برداشته شود را با تصاویر و آزمایشات تعیین می کند.
  • کارهایی که فرد قبلا انجام داده را بررسی می کند. در این جلسه فرد می تواند هدف و تمایل خود را از عمل توضیح دهد تا جراح بر اساس میل و شرایط جسمانی فرد تصمیم بگیرد.

در این جلسه اقداماتی که باید قبل از عمل انجام شود توضیح داده می شود مثلا:

  • قبل از چربی بوکال نباید از داروهای رقیق کننده خون استفاده کنید.
  • قبل از عمل چربی گونه از مصرف هر گونه داروی التهابی خودداری کنید.

اگر فردی به هر دلیلی قرار است تحت بیهوشی قرار گیرد، ۲۴ ساعت قبل از عمل باید مراقبت هایی داشته باشد.

مراقبت های بوکال فت پس از جراحی

مسلم است که مراقبت های بعد از هر عمل به خصوص جراحی زیبایی در نتیجه تاثیر زیادی خواهد داشت و چربی گونه نیز از این قاعده مستثنی نیست زیرا فرد پس از جراحی چربی گونه وارد بیمارستان نمی شود، بنابراین مراقبت بر عهده شخص است.

  • در صورت وجود درد از مسکن های تجویز شده استفاده کنید.
  • از انجام تمرینات شدید خودداری کنید: باید تا بهبودی کامل از تمرینات و هر فعالیتی که ممکن است بر محل جراحی تاثیر بگذارد اجتناب کنید.
  • در صورت بروز عفونت یا خونریزی در ناحیه جراحی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جراحی بوکال

مسلماً هر عملی عواقب خود را خواهد داشت که دامنه آن کم و بیش به شرایط مختلف از جمله میزان مهارت و تجربه پزشک، نوع جراحی و مراقبت های قبل و بعد از عمل بستگی دارد. ممکن است بعد از این جراحی با بعضی از این موارد مواجه شوید.

  1. درد : با استفاده از مسکن هایی که پزشک تجویز می کند و عمل به سائر دستورات پزشک جای نگرانی نخواهد ماند.
  2. خونریزی : اگر بعد از عمل از غذای جامد استفاده شود، احتمال خونریزی وجود دارد زیرا باعث فشار به ناحیه بخیه می شود که منجر به خونریزی می شود.
  3. در صورت عدم رعایت سفارشات و مثلا انجام فعالیت های سنگین ممکن است با افتادگی ناحیه ای گونه مواجه شوید که البته به مرور زمان بر طرف خواهد شد اما طبیعتا با افزایش سن، افتادگی گونه امری طبیعی است.
  4. آسیب عضلانی صورت: جراحی گونه در ناحیه ای از صورت که دارای اعصاب زیادی است انجام می شود، بنابراین می توان گفت که این عمل در عین حال بسیار حساس بوده و نیاز به مهارت بالایی از سوی جراح دارد و در صورت انجام این عمل توسط پزشکی که فاقد تجربه باشد این عمل می تواند مضر باشد.
  5. عدم تقارن در گونه ها: این امر به طور طبیعی اتفاق نخواهد افتاد، اما اگر فرد توصیه ها را جدی نگیرد و به محل جراحی فشار وارد کند یا پزشک نتواند به خوبی عمل را انجام دهد، ممکن است عدم تقارن ایجاد شود.

توجه: در صورت مشاهده علائمی مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس و مواردی از این دست پس از جراحی بوکال، سریعاً با پزشک مشورت کرده و مشکل را بررسی کنید.

نمونه جراحی بوکال فت

هزینه جراحی بوکال چقدر است ؟

پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد زیرا بسته به شرایط می تواند متفاوت باشد، عواملی مانند: مقدار چربی که برای برداشتن تعیین می شود، نوع بیهوشی به این معنی که فرد تحت بیهوشی یا آرامبخش است و همچنین انتخاب دکتر که مسلماً هر چه پزشکان و جراحان ماهر و با تجربه تر باشند، هزینه های بیشتری نیز دریافت خواهند کرد، در صورتی که علاوه بر جراحی بوکال، به جراحی های همزمان دیگری نیز نیاز باشد، هزینه ها بیشتر خواهد بود.

آیا جراحی بوکال نیاز به بستری شدن دارد؟

خیر، این روش سرپایی است و نیازی به بستری شدن ندارد.

چه کسانی نباید جراحی بوکال را انجام دهند؟

این فرآیند برای کسانی که صورت لاغری دارند توصیه نمی شود.

آیا جنسیت در جراحی بوکال مهم است؟

خیر، این جراحی هم برای آقایان و هم برای خانم ها قابل انجام است.

آیا سن مهم است؟

بهتر است قبل از ۲۵ سالگی تصمیم به این کار نگیرید زیرا در سنین جوانی هستید و ممکن است صورت چاقی داشته باشید و اگر در سنین پایین این چربی را تخلیه کنید احتمال لاغری را افزایش می دهد.

آیا می توان انواع چاقی صورت را با چربی بوکال از بین برد؟

انواع مختلفی از چربی صورت وجود دارد، بنابراین پزشک شما باید تعیین کند که آیا خلاص شدن از این مشکل، لیپوساکشن برای شما مفید است یا خیر.

بلافاصله بعد از عمل با چه چهره ای مواجه خواهیم شد؟

حتما بعد از عمل صورت شما متورم می شود و در برخی موارد این تورم با کبودی همراه خواهد بود که رفع آن حدود ۱۴ تا ۲۱ روز طول می کشد.

چه مدتی بعد از جراحی بوکال می توانیم به زندگی و فعالیت های روزانه بازگردیم؟

دوران نقاهت پس از این عمل سخت نیست و اکثر بیماران می توانند یک یا دو روز پس از عمل فعالیت خود را از سر بگیرند اما استراحت سه روزه توصیه می شود.

آیا لیپوساکشن در تخلیه چربی بوکال نیز موثر است؟

نه چربی گونه در اعماق ناحیه صورت چربی است و تنها با جراحی کششی می توان آن را از بین برد نه با لیپوساکشن.

خطرات جراحی بوکال چیست و آیا خطری برای زندگی وجود دارد؟

لیپوساکشن گونه یک جراحی جزئی است که اصلا خطرناک نیست و تنها بخشی از عمل که حساسیت را افزایش می دهد مربوط به آسیب به اعصاب آن ناحیه است که به توانایی و تجربه جراح بستگی دارد.

برای کاهش درد و تسریع بهبود تورم صورت پس از جراحی دهان چه کنیم؟

طولانی‌تر بودن زیر سر در هنگام خواب می‌تواند کمک کند، بهتر است از دو بالش زیر سر استفاده کنید و یک ماسک مخصوص صورت باید به مدت یک هفته استفاده شود، این امر نقش مهمی در بهبود ورم دارد و از کمپرس سرد نیز می‌توان استفاده کرد.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها