جزئیات مهم از واردات خودرو / خبری از مدل های لوکس نیست

جزئیات مهم از واردات خودرو / خبری از مدل های لوکس نیست

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انحصار خودروسازی در کشور، گفت: آزادسازی واردات خودرو عامل برداشته شدن انحصار خودروسازی داخلی است.

سیدجواد حسینی‌کیا اظهار کرد: مجلس یازدهم ماده چهار ساماندهی بازار خودرو که در مجلس دهم تصویب شده بود را اصلاح و به مجمع تشخیص مصلحت برد و کلیات آن تصویب شد.

وی افزود: جزئیاتی در قانون ساماندهی بازار خودرو وجود دارد که در آستانه نهایی شدن است و به محض نهایی شدن واردات خودرو آزاد می‌شود و در بحث آزادسازی واردات خودرو چند مسأله مورد توجه قرار می‌گیرد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موارد مد نظر برای آزادسازی واردات خودرو از جمله وارد کردن خودروهای قابل استفاده برای عامه مردم، عدم واردات خودروهای لوکس، خدمات پس از فروش خودرو و شرط دوگانه و هیبریدی بودن خودروهای وارداتی است.

حسینی‌کیا در خصوص ارز تخصیص یافته به واردات خودرو، بیان کرد: منشأ ارز خودروهای وارداتی باید مشخص باشد تا به بازار ارز نیز لطمه‌ای وارد نشود و توجه به این موارد در دستور کار و توجه مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: واردات خودرو در بخش اول گام مهمی در رفع انحصار خودروسازی در کشور است و در مرحله بعد می‌توان با ایجاد رقابت در خصوص کیفیت‌محوری برای خودروی داخلی از نظر قانونی نیز ورود کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با برداشته شدن انحصار خودروسازی، خودروساز در میدان رقابت قرار گرفته و به سمت ساخت خودروی با کیفیت می‌رود.

حسینی‌کیا به دلایل کیفیت پایین خودروی داخلی اشاره کرد و گفت: در عدم کیفیت خودروی داخلی ۲ عامل تحریم و در بخش گسترده ضعف مدیریتی دخیل است که این ۲ مورد با هم عاملی است تا خودروی داخلی قابلیت رقابت‌پذیری را نداشته باشد که در این راستا اعتراض مقام معظم رهبری را نیز در پی داشت.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
منبع: مهر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر