خطر رتبه بندی برای این گروه فرهنگیان

خطر رتبه بندی برای این گروه فرهنگیان

معلمانی که از ۱۰۰۰ امتیاز رتبه‌بندی کمتر از ۴۷۰ امتیاز کسب کنند، تنزل رتبه خواهند داشت و در مرحله دوم اگر امتیازات لازم را کسب نکرده باشند از مسیر رتبه‌بندی خارج و رسته شغلی آنها تغییر و به نیروی اداری تبدیل خواهند شد.

۹۳۰ هزار نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته مشمول رتبه‌بندی می‌شوند و احکام قطعی رتبه‌بندی تا به امروز برای همه مشمولان صادر شده است.

تعیین رتبه قطعی معلمان و صدور احکام رتبه‌بندی با اعتراضاتی همراه شده است و برخی معلمان از اشکالات سامانه یا ساماندهی اغلب معلمان در رتبه‌های یک تا سه یا عدم تعیین رتبه برای برخی افراد خبر می‌دهند.

به گفته صادق ستاری‌فرد؛ معاون وزارت آموزش و پرورش، معلمانی که از ۱۰۰۰ امتیاز رتبه‌بندی کمتر از ۴۷۰ امتیاز کسب کنند، تنزل رتبه خواهند داشت و در مرحله دوم اگر امتیازات لازم را کسب نکرده باشند از مسیر رتبه‌بندی خارج و رسته شغلی آنها تغییر و به نیروی اداری تبدیل خواهند شد، این صراحت قانون رتبه‌بندی است.

وی افزود: فرهنگیان می‌توانند اعتراض خود را ثبت یا صبر کنند بعد از یک سال مجدد ارزیابی شوند.

به استناد آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان؛ قانون وزارت آموزش و پرورش هر سه سال یک‌بار موظف به ارزیابی مجدد معلمان است و چنانچه افراد مشمول در ارزیابی مجدد حداقل امتیاز لازم برای کسب رتبه فعلی را کسب نکنند با توجه به امتیازات مکتسبه به رتبه‌های پایین‌تر تنزل می‌یابند و در این صورت در نوبت اول موظف به طی دوره بازآموزی در مراکز آموزشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش هستند، تنزل رتبه در نوبت دوم منجر به خروج از مشاغل طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان خواهد شد.

همچنین آن دسته از مشمولان که پس از ارزیابی نخست حداقل امتیاز لازم برای احراز رتبه آموزشیار معلم را کسب نکنند از تاریخ عدم احراز رتبه و با اعلام هیئت ممیزه ذیربط برای مدت یک سال از فوق‌العاده رتبه آموزشیار معلم برخوردار خواهند شد.

این معلمان می‌توانند در فرصت یک ساله با کسب امتیاز لازم و شرکت در ارزیابی مجدد با تایید هیئت ممیزه ذیربط در رتبه استحقاقی قرار گیرند.

بدیهی است در صورت عدم کسب امتیاز لازم در فرصت اعطایی یک ساله، فوق‌العاده رتبه آموزشیار معلمی در پایان یک سال قطع خواهد شد.

مریم  محمدی
مریم محمدی
منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر