دستور مهم وزیر به فرهنگیان

دستور مهم وزیر به فرهنگیان

معاون پرورشی، فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه ما برای اجرای طرح نماد در سال جاری این است که حدود ۲۰ هزار مدرسه و ۶ میلیون دانش آموز از لحاظ سطح آسیب‌های اجتماعی غربالگری می‌شوند.

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی، فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست نوجوانی در زیست بوم جدید که با حضور جمعی از فرهنگیان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مدتی‌ است که در وزارت آموزش و پرورش رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان در قالب طرح نماد دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۴ نهاد دولتی در این طرح همکاری می‌کنند که پایه و اصل آن‌ها آموزش و پرورش است و از سال گذشته تا کنون در حدود ۶ هزار مدرسه که نزدیک به یک میلیون دانش آموز در آن تحصیل می کنند، غربالگری سطح آسیب‌های اجتماعی انجام شد.

باقرزاده بیان کرد: بعد از مرحله رصد و پایش باید تشخیص راهکار برای هر سطح از آسیب انجام شود که در این راستا به همه معلمان پیشنهاد می‌کنم حتما کمک‌های اولیه آسیب‌های اجتماعی رو مطالعه کنند تا بتوانند در مواجهه با آسیب‌ها و خطرات احتمالی به دانش آموزان خود یاری رسانند.

معاون پرورشی و فرهنگی تأکید کرد: در این طرح بعد از پایش آمار، برای موارد در معرض خطر آسیب‌ها،کلاس‌هایی برگزار می‌شود تا در نتیجه آن‌ها شاهد اتفاقات ناخوشایندی نباشیم.

وی اذعان داشت: برنامه ما برای اجرای این طرح در امسال، حدود ۲۰ هزار مدرسه و ۶ میلیون دانش آموز است.

باقرزاده افزود: معلمان در برابر دانش آموزانی که دچار آسیب شدند یا در معرض خطر هستند، اگر توانایی حل آن را نداشتند باید دانش آموز خود یا والدین او را ارجاع دهند تا با فرد متخصصی صحبت کند و دچار مشکل نشود.

معاون پرورشی و فرهنگی خاطر نشان کرد: نسبت به گذشته محیط تربیتی از بسته به باز تبدیل شده به طور مثال از ۱۰۰ درصد عنوان کتاب حوزه کودک و نوجوان ۶۷درصد آن ترجمه‌شده هستند که نیاز است کتاب‌های تالیفی در این زمینه بیشتر شود.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر