راهنمای خرید ملودیکا برای شروع و مبتدیان

راهنمای خرید ملودیکا مقاله ای است که شما باید قبل از هر اقدامی برای خرید ملودیکا یا آموزش ملودیکا مطالعه کنید. در این مقاله سعی داریم مطالبی را که برای خرید ملودیکا به آن نیاز دارید در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. راهنمای خرید ملودیکا دقیقا برای کسانی نوشته شده […]

راهنمای خرید ملودیکا برای شروع و مبتدیان

راهنمای خرید ملودیکا مقاله ای است که شما باید قبل از هر اقدامی برای خرید ملودیکا یا آموزش ملودیکا مطالعه کنید. در این مقاله سعی داریم مطالبی را که برای خرید ملودیکا به آن نیاز دارید در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

راهنمای خرید ملودیکا دقیقا برای کسانی نوشته شده است که اطاعاتی در مورد این ساز ندارند و میخواهند یادگیری آن را شروع کنند و شاید این سوال برای آنها پیش آمده باشد که از کجا باید شروع کنم؟

شروع یادگیری ملودیکا نیازمند کسب اطلاعات در مورد انواع ملودیکا و نحوه یادگیری آن میباشد، پس با ما همراه باشید.

ملودیکا چگونه سازی میباشد؟

ساز ملودیکا که از آن با اسم های هارمونیکای کلیدی، پیانیکا یا ویند پیانو نیز نام میبرند از دسته سازهای بادی زبانه آزاد میباشند. سازهای بادی زبانه آزاد مانند سازدهنی و ملودیکا میباشد که البته تفاوتی در آن ها موجود است.

ساز ملودیکا به کمک دمش هوا به داخل شلنگ یا دهنی آن به صدا در می آید. البته زمانی که شما در هنگام دمش هوا کلید های پیانو را بفشارید. زیرا در حالت عادی مسیر هوای ورودی به داخل ساز بسته میباشد. پس از فشردن کلید های ملودیکا مسیر هوا به سمت نت مورد نظر باز میشود و هوای ورودی دقیقا به سمت تیغه نت مورد نظر هدایت میشود.

این ویژگی ملودیکا چند مزیت دارد، اول اینکه از هدر رفتن هوا جلوگیری میکند و همه ی هوای دمیدهشده به صدا تبدیل میشود. از طرفی باعث میشود فقط نتی را که شما قصد اجرای آن را دارید به صدا در بیاید و هوا به سمت بقیه تیغه ها هدایت نشود.

تیغه ها در ملودیکا باعث ایجاد صدا میشوند، به این طریق که هوا از آن ها عبور میکند و با توجه به فرکانسی که بر روی آن ها تنظیم شده اند صدای متفاوتی را ایجاد میکنند.

چیدمان نت های ملودیکا نیز همانند ساز پیانو میباشد، یعنی کلید های اصلی نت های اصلی را به صدا در می آوردن و کلید های کوتاه که اغلب مشکی رنگ میباشند فواصل نیم پرده ای را به صدا در می آورند.

نکته ای مهم در راهنمای خرید ملودیکا

بسیاری از افراد قبل از کسب اطلاعات و مشورت با افراد خبره، خود اقدام به خرید ملودیکا میکنند و پس از کسب اطلاعات بیشتر یا شروع آموزش ملودیکا به این نتیجه میرسند که ساز مناسبی را انتخاب نکرده اند.

ابتدا شما باید تصمیم بگیرید که به چه نیتی میخواهید ملودیکا بخرید. آیا برای یک نوازندگی حرفه ای با هدفی بلند مدت میخواهید ساز تهیه کنید یا برای گذراندن اوقات فراغت و به دنبال هدفی بلند مدت نیستید؟

عده ای نیز از ساز ملودیکا برای هدیه دادن به اطرافیانشان استفاده میکنند. یک هدیه زیبا و دوست داشتنی که توانایی اجرای قطعاتی از موسیقی را نیز دارند و میتوانند با آن ها نیز آموزش ملودیکا را شروع کنند.

از این رو ملودیکا های متفاوت و متنوعی تولید شده است تا بتواند جوابگوی سلیقه های متفاوتی باشد. فقط کافیست راهنمای خرید ملودیکا را مدنظر قرار دهید.

ویژگی های ساز ملودیکا

ملودیکا از آن دسته ساز هایی میباشد که علاوه بر علاقه به صدای آن دلیل های دیگری برای خرید آن وجود دارد. اولین دلیل ابعاد مناسب آن است که طوری طراحی شده است تا شما بتوانید آنرا همیشه همراه خود داشته باشید و از آن به راحتی استفاده کنید.

تفاوتی ندارد که شما به اردوی یک روزه رفته اید یا مسافرتی چند روزه، به کنار ساحل رفته اید یا در اعماق جنگل هستید. به راحتی میتوانید ملودیکای خود را از هارد کیس یا کیف خود دراورده و نوازندگی را شروع کنید.

ملودیکا یک مزیت دیگری دارد این است که شما تا کلید های آن را فشار ندهید هوایی به داخل ساز نمیرود و در حالت عادی مسیر هوا به داخل ساز بسته میباشد. این مزیت باعث میشود در هر آب و هوایی بتوانید به راحتی آن را نگهداری کنید و همراه خود داشته باشید.

بسیاری از پیانیست ها ترجیح میدهند یک ساز ملودیکا نیز تهیه کنند تا زمانی که پیانوی آن ها در دسترس نیست بتوانند قطعاتی زیبا را با ملودیکا بنوازند به طوری که همواره با موسیقی همراه باشند.

انواع ملودیکا از نظر سبک و مدل

راهنمای خرید ملودیکا

اکنون وقت آن رسیده تا با انواع ملودیکا آشنا شوید تا بتوانید اطلاعات خود را در مورد راهنمای خرید ملودیکا افزایش دهید و بتوانید انتخابی مناسب و عالی داشته باشید تا هرچه زودتر بتوانید آموزش ملودیکا را شروع کنید.

همانطور که گفتیم ملودیکا ها در طرح ها و مدل های مختلفی تولید و عرضه شده اند تا بتوانند جواب گوی تمام علاقمندان به این ساز جذاب باشند. هر شخصی با هر سن و سالی و در هر سطحی از نوازندگی میتوانند مدل مناسب خود را انتخاب کنند، طوری که به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند و اجراهای زیبایی را خلق کنند.

به طور کلی ملودیکا ها در ۳ مدل ۲۶ کلید، ۳۲ کلید و ۳۷ کلید تولید شده اند. تعداد اکتاو های این ملودیکا ها به ترتیب از ۲ تا ۳ اکتاو صدا را پوشش میدهند. معمول ملودیکاهای ۲/۵ اکتاو برای کودکان و دانش آموزان گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

هرچه به سمت ملودیکاهای ۳۷ کلید پیش برویم سطح نوازندگی حرفه ای تر و قدرت اجرا با این سازها نیز بیشتر میشود. به طور مثال اکثر پیانیست ها به سراغ ملودیکاهای ۳۷ کلید میروند تا بتوانند سازی تا خد امکان شبیه به پیانو را داشته باشند.

از این رو ملودیکاهای ۳۲ کلید و ۳۷ کلید گزینه مناسبی برای بزرگسالان و افرادی است که به دنبال یک نوازندگی به سبک حرفه ای ها هستند میباشد. بزرگسالان توجه داشته باشند که حداقل باید ملودیکای ۳۲ کلید کلید داشته باشند که به خود آن ها بستگی دارد بخواهند مدل حرفه ای تر یعنی ۳۷ کلید را داشته باشند یا خیر.

معرفی چند برند معتبر برای خرید ملودیکا

در بحث راهنمای خرید ملودیکا میخواهیم چند برند معتبر را به شما معرفی کنیم تا بتوانید خریدی مطمئن و با کیفیت را از بین این مدل ها داشته باشید.

نکته ای که در اینجا ضرورت دارد گفته شود این است که هیچ گاه به سراغ ملودیکاهای ارزان قیمت یا برند های متفرقه نباشید. این ملودیکا ها معمولا فیک و تقلبی میباشند بنابراین از کیفیت ساخت پایینی برخوردارند. اغلب این ساز ها نشتی هوای بسیاری دارند که باعث میشود نوازندگی شما به مشکل بر بخورد.

نشتی هوا ضعفی است که در این مدل ملودیکا ها به شدت یافت میشود و معمولا قابل رفع نیست. ملودیکاهای ارزان قیمت و فیک در صورت نیاز به تعمیر معمولا قابل تعمیر نیستند و یا لوازم آن ها یافت نمیشود.

اما ملودیکاهای معتبر و با کیفیت نشتی هوایی در حد صفر دارند و علاوه بر کیفیت صدای بالا از متریال با کیفیت نیز استفاده میشود. این مدل سازها به ندرت از کوک خارج میشوند و لوازم آن ها به راحتی در اختیار میباشد.

یکی از این برند های معتبر و معروف، برند هوهنر است. میتوان گفت اولین کمپانی در ساخت سازهای بادی نظیر ملودیکا و سازدهنی همین برند هوهنر میباشد. برند هوهنر که مبدا آن کشور آلمان میباشد در حدود یک قرن است که در ساخت ساز فعالیت دارد و سازهای آن به تمام کشور ها ارسال میشود.

سازدهنی هوهنر از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که در بسیاری از کنسرت ها و اجراهای بزرگ دنیا استفاده میشود.

ملودیکا هوهنر مدل student 32

در راهنمای خرید ملودیکا میتوانیم از برند هوهنر مدل student 32 را پیشنهاد داد که علاوه بر کیفیت بالا قیمتی بسیار مناسب و پایین دارد. میتوان از مزیت های ساز ملودیکا به همین خوش قیمت بودن آن اشاره کرد.

ملودیکای student 32 دارای ۳۲کلید میباشد که گستره صدایی در حدود ۲/۵ اکتاو را در اختیار شما قرار میدهد. کیفیت ساخت این مدل به گونه ای است که شما میتوانید به راحتی از تمام کلید های این ملودیکا استفاده کنید و صدای پرحجم و پرقدرتی را تولید کنید.

این ساز به راحتی میتواند نیاز شما را حتی در سطح حرفه ای برآورده کند به نحوی که بتوانید به راحتی با آن اجراهای حرفه ای را تجربه کنید.

راهنمای خرید ملودیکا

برند دیگری که مدت هاست در ساخت انواع ملودیکا فعالیت دارد و توانسه رقیب سرسخت برند هوهنر باشد، ملودیکا سوزوکی است. سوزوکی نیز همانند هوهنر مهارت خاصی در ساخت سازهای بادی نظیر ملودیکا و سازدهنی دارد و کیفیت سازهای آن نیز برای همه اثبات شده است.

برند سوزوکی که مبدا آن کشور ژاپن میباشد ملودیکاهای متنوعی نیز تولید میکند که میتوان در سطح های مبتدی و حرفه ای از آن استفاده کرد.

ملودیکا سوزوکی study 32

در بحث راهنمای خرید ملودیکا به یک مدل ساز از برند سوزوکی میرسیم. ملودیکا study 32 همانطور که از اسم آن پیداست دارای ۳۲ کلید میباشد. تمامی این کلید ها قابل استفاده و دارای صدای دلنشین و زیبایی میباشند. این مدل نیز دارای قیمت بسیار مناسبی میباشد که میتواند بهترین انتخاب برای شروع یادگیری باشد.

از این مدل حتی در سطح حرفه ای نیز میتوان استفاده کرد و اجراهای دقیقی را خلق کرد.

راهنمای خرید ملودیکا

و در پایان مقاله راهنمای خرید ملودیکا میرسیم به برند یاماها. ملودیکا یاماها نیز توانسته با سازهایی که تولید میکند اعتماد مخاطبان و اساتید برجسته ای را کسب کند و هم گام با برند های سوزوکی و هوهنر پا به عرصه تولید انواع سازهای بادی بگذارد.

ملودیکا یاماها نیز محصول کشور ژاپن میباشد که کیفیت آن نیز نیازی به توضیح ندارد. این شرکت در سال ۱۸۸۷ تاسیس شده که در ابتدا مشغول به ساخت ساعت بود که به مرور به ساخت سازهای بادی مانند ملودیکا روی آورد.

ملودیکا یاماها مدل P-32D

این ملودیکا نیز نمونه یک ساز ملودیکای با کیفیت میباشد که با قیمت بسیار مناسبیکه دارد میتواند گزینه بسیار مناسبی برای شروع یادگیری باشد. این مدل نیز دارای ۳۲ کلید و ۲/۵ اکتاو صدا میباشد. میتوانید این مدل را با خیال راحت برای شروع یادگیری ملودیکا انتخاب و خریداری کنید. قیمت ملودیکا p32d به گونه ای است که تمامی علاقمندان به ساز ملودیکا توان خرید آن را دارند.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها