رفتار تبعیض‌آمیز «Booking.com» با مهندسان ایرانی

رفتار تبعیض‌آمیز «Booking.com» با مهندسان ایرانی

رفتار تبعیض‌آمیز «Booking.com» با مهندسان ایرانی‌ در فضای مجازی جنجال بسیاری به پا کرده است.

امروز در فضای مجازی خبری درباره سیاست تبعیض‌آمیز «Booking.com» منتشر شد که بر اساس آن این شرکت پیشنهاد کار به بسیاری مهندسان ایرانی را پس گرفته است. برخی از این افراد در مراحل پایانی استخدام قرار داشتند که با این رفتار تبعیض‌آمیز روبه‌رو شدند. تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کشورهایی چون کوبا و سوریه دلیل این رفتار عنوان شده است.

توییت‌های گرگی اوروس مهندس و نویسنده مشهور در این رابطه از پربازدیدترین‌های فضای مجازی بود. او در رشته توییتی به تندی از این رفتار و سیاست انتقاد کرد و آن را شرم‌آور خواند.

اوروس می‌نویسد: «بوکینگ‌دات‌کام در آمستردام پیشنهادهای پذیرفته شده بسیاری از مهندسان نرم‌افزار ایرانی، سوری، کوبایی و اهل دیگر کشورهای دیگر تحت تحریم آمریکا را فسخ کرده است. شرم‌آور است. کارمندان بوکینگ‌دات‌کام هم از این کار ناخرسند هستند.»

بیشتر بخوانید: این ایرانی مقیم آمریکا مشکل دسترسی به کاربران ایرانی گوگل پلی را حل کرد!

او درباره علت این کار توضیح داد: «من زمانی که در اوبر آمستردام بودم ایرانی‌ها را استخدام کرده‌ام. شاید بوکینگ‌دات‌کام زیرمجموعه‌ای آمریکایی داشته باشد و در این صورت برای استخدام افرادی از کشورهای تحت تحریم آمریکا باید برای ویزایی ویژه درخواست دهد. ما در اوبر که شرکتی آمریکایی است همین کار را می‌کردیم. البته بوکینگ‌دات‌کام شرکتی اروپایی است و این کار را نکرده است. در این مورد تصمیم بوکینگ‌دات‌کام برای فسخ پیشنهادها و استخدام نکردن افراد مشکل کوچکی است، مشکل بزرگ آنجا است که فردی بر اساس این پیشنهاد کاری برای زندگی‌ و مهاجرت برنامه‌ریزی کرده است. بوکینگ‌دات‌کام می‌توانست بدون هیچ مشکلی برای آن‌ها ویزا بگیرید اما این کار را نکرد و به جایش پیشنهاد کار را فسخ کرد.»

این عمل با اعتراض کارمندان بوکینگ‌دات‌کام نیز روبه‌رو شده است. بر اساس توییت‌های اوروس کارمندان شرکت کارزاری برای اعتراض به این سیاست تبعیض‌آمیز راه انداخته‌اند. شگفت اینکه این شرکت پیش از این تعدادی زیادی از مهندسان ایرانی را بدون مشکل استخدام کرده است.

اوروس در این رشته توییت تاکید کرده است که این خبر را چند منبع از داخل شرکت تایید کرده‌اند.

در این میان بسیاری ایرانی‌ها پایین این رشته‌ توییت با تایید این موضوع از تجربه‌شان نوشته‌اند. برای نمونه در یکی از توییت‌ها فردی مدعی شده است که پس از دریافت پیشنهاد از کارش استعفا کرده و حالا با این تصمیم بی‌رحمانه روبه‌رو شده است.

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها