رمزارز بهتر از طلا

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، اخیرا در توییتی استدلال کرد که رمزارز بهتر از طلا است.

رمزارز بهتر از طلا

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران بلاکچین اتریوم، در توییت اخیر خود تاکید کرد که ارز دیجیتال شرط بهتری نسبت به طلا است. وی همچنین اظهار کرد که طلا نه تنها دردسرآور است، بلکه استفاده از آن نیز دشوار است.

در حالی که بوترین ادعا می‌کند که چنین ویژگی‌هایی باعث می‌شود طلا جذابیت کمتری داشته باشد، برخی از مخالفان ارزهای دیجیتال استدلال می‌کنند که طلا بهتر است، زیرا برخلاف بلاکچین اتریوم، تنها توسط چند نهاد کنترل نمی‌شود.

ناشر غیرمتمرکز پول

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران بلاکچین اتریوم، در توییتی، کریپتو را در مقابل طلا قرار داد و استدلال کرد که مورد اول بهتر از این فلز گران‌بها است.

بوترین در توییت خود در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۲۲ به ادعای نویسنده زک واینرزمیت اشاره می‌کند که نشان می‌دهد طلا با آنچه که علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال از آن حمایت می‌کنند، مطابقت دارد.

همانطور که واینرزمیت در توییت خود در همان روز اظهار کرد، تنها استدلال معنی‌داری که توسط حامیان کریپتو مطرح شد، درخواست آنها برای یک مرجع غیرمتمرکز ناشر پول است. با این حال، نویسنده متعجب است که چرا طلا، با توجه به ویژگی‌ها و کیفیت آن، به عنوان یک راه حل مطرح نمی‌شود.

با این حال، در مخالفت با پیشنهاد واینرزمیت، بنیان‌گذار بلاکچین اتریوم، زمینه‌های کلیدی را که ظاهرا این فلز گران‌بها در آنها ضعیف است، به نویسنده یادآوری کرد.

بوترین اظهار کرد: "طلا فوق‌العاده دردسرآور است. استفاده از آن به خصوص هنگام معامله با طرف‌های غیرقابل اعتماد، دشوار است. از گزینه‌های ذخیره‌سازی ایمن مانند multi-sig پشتیبانی نمی‌کند. در این مرحله، طلا نسبت به کریپتو پذیرش کمتری دارد، بنابراین کریپتو بهترین گزینه است."

در همین حال، پاسخ کوتاه بوترین به توییت اولیه وینرسمیت واکنش فوری هم از سوی مخالفان و هم مدافعان رمزارز در توییتر را برانگیخت.

یکی از کاربران به نام Hayden.eth استدلال کرد که "طلا همچنین خطر تورم شدید کنترل شده مرکزی به دلیل استخراج سیارکی را دارد."

رمزارز مانند طلا قابل لمس نیست

با این حال، به نظر می‌رسد که یکی از کاربران توییتر به نام گلدن نایت، با توجه به گزارش‌های مداوم که نشان می‌دهد تنها چند نهاد این زنجیره را کنترل می‌کنند، اعتبار غیرمتمرکز بلاکچین اتریوم را زیر سوال می‌برد.

به گفته این کاربر، داشتن تعداد کمی از طرفین که یک بلاکچین را کنترل می‌کنند به این معنی است که «می‌توانند بر معاملات در سراسر جهان کنترل داشته باشند».

به نظر می‌رسد یکی از حامیان طلا، خرد استفاده از ارزهای دیجیتال را در دوره‌ای که مشخصه آن قطع برق است، زیر سوال برده است. به گفته این کاربر، طلا جایگزین بهتری است؛ زیرا برخلاف رمزارز، قابل لمس است.

یکی دیگر از کاربران توییتر، به نظر می‌رسد از نسخه اصلاح‌شده توییت بوترین برای حمله به بلاکچین اتریوم استفاده می‌کند. وی نوشت: "اتریوم به میزان قابل توجهی دردسرآور است. استفاده از آن، به ویژه در زمان معامله، دشوار است. اتریوم را مانند یک فولاد ضد زنگ، نمی‌توان به یک بطری آب تبدیل کرد."

وی استدلال کرد که در این مرحله، اتریوم پذیرش کمتر و ارزش بازار کمتری نسبت به فولاد ضد زنگ دارد، بنابراین فولاد ضد زنگ بهترین گزینه است.

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر