رمز دریافت سود سهام عدالت

رمز دریافت سود سهام عدالت

معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، تکمیل اطلاعات بانکی تا پایان اردیبهشت ماه را، شرط اصلی دریافت سود سهام عدالت اعلام کرد.

بنابر اعلام علی مهدوی پارسا، معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی، آن دسته از سهامداران عدالت که اطلاعات آنان کامل نیست، باید اطلاعات بانکی (شماره شبای معتبر) خود را ظرف یک هفته آینده یعنی تا روز ۳۰ اردیبهشت ماه و از طریق مراجعه به سامانه سجام تکمیل کنند. شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، مهم ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آن ها واریز نشود.

سود سهام عدالت افراد حقیقی، اسفندماه سال گذشته پرداخت شد و از آن زمان تاکنون، حدود ۱۰۰ هزار نفر از سهامداران حقیقی که پیش از این در سامانه سجام ثبت نام نکرده و شماره حساب خود را اعلام نکرده بودند، در سایت سجام اقدام به ثبت نام کردند که سود سهام عدالت این افراد نیز در پایان ماه جاری واریز خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار شرکت سپرده گذاری مرکزی، بیش از ۲ میلیون سهامدار عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر بانکی، سود سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت نکرده اند. همچنین بیش از ۱۵۰هزار سهامدار، از ابتدای سال جاری با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام، مشکل شماره شبای بانکی معتبر خود را برطرف کرده اند که سود سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ این سهامداران تا پایان اردیبهشت به حساب آنها واریز خواهد شد.

لازم به ذکر است که سود سهام عدالت مشمولانی که به تازگی در سامانه سجام ثبت نام کرده اند، اما سود خود را دریافت نکرده اند، در پایان ماه ثبت نام واریز خواهد شد.

سهام عدالت چه زمانی قابل معامله خواهد شد؟

به گفته حسن فرج زاده، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، روش قبلی فروش سهام عدالت باعث شد که مدل های مدیریت این سهام تغییر کند و در حال حاضر، آیین نامه اجرایی سهام عدالت توسط کارگروهی که بدین منظور تشکیل شده، در دست بررسی قرار دارد.

بنابر اعلام وی، پس از اصلاح آیین نامه اجرایی سهام عدالت، مجامع عمومی شرکت های استانی سهام عدالت برگزار می شود و پس از آن، شورای عالی بورس تصمیم می گیرد که زمان معاملاتی شدن سهام عدالت چه وقتی باشد.

۶ اردیبهشت ماه سال جاری بود که مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد فروش سهام عدالت گفت: نحوه فروش سهام عدالت در سال ۱۳۹۹ با ایرادات جدی مواجه بود. اکنون در شورای عالی بورس و کارگروهی که به عنوان زیرمجموعه این شورا فعال است، در حال بررسی شیوه فروش سهام عدالت هستیم تا آن را به مرحله نهایی برسانیم. طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابلاغیه سهام عدالت، اصل بر این است تا مردم از سهام عدالت خود به عنوان دارایی آینده دار نگهداری کنند.

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر