ریزش شدید قیمت این خودروها در بازار

ریزش شدید قیمت این خودروها در بازار

با اعلام نتایج نوبت‌بندی تحویل خودرو‌های داخلی، بازار این خودرو‌ها دستخوش نوسان شدید شده به طوری که شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم.

دیروز با اعلام اختصاص خودرو به همه متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه نوبت‌دهی شاهد ریزش قیمت‌ها در اغلب خودرو‌های کشور بودیم، به طوری که در خودرویی نظیر هایما شاهد کاهش ۴۰ میلیون تومانی و جک اس ۵ شاهد کاهش ۹۵ میلیون تومانی در بازار بودیم.

دیروز با اعلام وزارت صمت درباره اختصاص خودرو به همه متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه نوبت‌دهی، قیمت‌ها در بازار آزاد نزولی شد. اغلب خودرو‌های ایران‌خودرو و سایپا نیز از این کاهش قیمت بی‌بهره نبودند.

قیمت سورن پلاس تیپ ۳ شنبه با ۱۰ میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته به ۷۴۵ میلیون تومان رسید.

قیمت سورن پلاس دوگانه‌سوز تیپ ۱ هم با ۱۴ میلیون تومان کاهش به ۷۲۶ میلیون تومان رسید. سورن پلاس دوگانه‌سوز تیپ ۳ هم ۱۷ میلیون تومان ارزان شد و به ۷۵۸ میلیون تومان رسید. دنا پلاس تیپ ۱ هم با ۸ میلیون تومان کاهش به ۸۱۰ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو پارس با ۲ میلیون تومان کاهش و پژو پارس سفارشی با ۳ میلیون تومان کاهش مواجه شد. پژو پارس سفارشی‌ای. ال. ایکس هم ۶۹۱ میلیون تومان قیمت خورد که ۵ میلیون تومان کمتر از روز گذشته است.

پژو پارس تیوفایو هم با ۳ میلیون تومان کاهش قیمت به ۷۷۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای فرمان برقی ۳ میلیون تومان و تارا دستی هم ۱۴ میلیون تومان ارزان شد. هایما اس ۵ پلاس هم ۱۵ میلیون تومان ارزان شد.

هایما اس ۷ پلاس هم ۲۰ میلیون تومان، هایما اس ۷ پلاس سفارشی ۱۰ میلیون تومان و هایما ۸ اس ۴۰ میلیون تومان ارزان شده است.

خودرو‌های مونتاژی هم دچار ریزش قیمت شدند به طوری که جک اس ۳ حدود ۱۵ میلیون تومان، جک اس ۵ حدود ۹۵ میلیون تومان، کی. ام. سی تی ۸ حدود ۴۵ میلیون تومان و کی. ام. سی جی ۷ حدود ۶۰ میلیون تومان ارزان شدند.

لازم به ذکر است که دیروز اعلام شد که کلیه متقاضیان خودرو‌های سایپا به صورت تحویل حداکثر سه‌ماهه خودرو‌های مدنظر خود را دریافت می‌کنند این در حالی است که در برخی محصولات سایپا نظیر شاهین شاهد تفاوت قیمت ۳۰۰ میلیونی خودرو میان بازار و کارخانه هستیم به عبارت دیگر به نظر می‌رسد با طرح سامانه یکپارچه نوبت‌دهی عملاً دلیلی برای خرید خودرو با قیمت‌های گزاف از بازار آزاد وجود ندارد و هر متقاضی می‌تواند خودروی مدنظر خود را بدون قرعه‌کشی و تنها برمبنای موعد تحویل مشخص با قیمت کارخانه تحویل بگیرد.

نکته مهم اینجاست که با توجه به رشد ۳۹ درصدی تولید خودرو در سال گذشته و تثبیت جریان تولید خودرو در کشور و همچنین برنامه افزایش تولید خودروسازان داخلی در سال جاری، خودروسازانی نظیر سایپا، مدیران، فردا و ایلیا اعلام کردند که به همه متقاضیان واجد شرایط که در سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی ثبت‌نام نمودند خودرو‌های مدنظر را در قالب فروش فوق‌العاده و با موعد تحویل حداکثر سه‌ماهه، تحویل خواهند داد و دو شرکت کرمان موتور و مکث موتور نیز خودروی همه متقاضیان را نهایتاً در بازه شش‌ماهه تحویل خواهند داد.

براین اساس و مطابق با برنامه افزایش تولید خودروسازان در سال جاری، دور دوم ثبت‌نام متقاضیان در سامانه در نیمه اردیبهشت سال جاری آغاز می‌شود تا ثبت‌نام برای ظرفیت‌های خالی خودروسازان نیز انجام گردد.

لازم به ذکر است که بنا به اعلام خودروسازان تحویل خودرو‌های ثبت‌نامی بنا به اولویت‌های اعلامی در سامانه یکپارچه از هفته جاری آغاز می‌گردد. بدین ترتیب به نظر می‌رسد دوران طلایی خودروسازان در بازارسازی‌های کاذب به سررسیده است و به زودی شاهد عرضه لیزینگی و رقابتی شدن بازار خودرو با افزایش تیراژ خودرو خواهیم بود.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار