زمان برگزاری امتحانات دانش‌آموزان تغییر کرد

به دلیل تعطیلی دو هفته‌ای مدارس در تهران، امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان ۱۰ روز دیرتر برگزار می‌شود.

زمان برگزاری امتحانات دانش‌آموزان تغییر کرد

اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در اطلاعیه‌ای که روی کانال اطلاع رسانی‌اش در شبکه شاد قرار داده، اعلام کرد که با توجه به غیرحضوری برگزار شدن کلاس‌ها در روزهای گذشته، امتحانات پایان ترم مدارس شهرستان‌های استان تهران (با یک هفته تاخیر) از روز ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه؛ این تصمیم شامل امتحانات نهایی پایه دوازدهم و دانش آموزان بزرگسال متوسطه اول نمی‌شود.

علیرضا کریمیان،​ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز اعلام کرد: امتحانات مدارس تهران و البرز به تعویق افتاد. کریمیان در گفت‌وگوی تلویزیونی از تعویق ۱۰ روزه امتحانات مدارس شهر تهران خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه‌ای تلویزیونی با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم مطابق با برنامه قبلی برگزار می‌شود، اظهار کرد: همچنین مدارس دوره متوسطه می‌توانند با دریافت مجوز کتبی از کمیسیون خاص آموزش و پرورش منطقه و طبق مصوبه ۶۶۹ شورای عالی، امتحانات پایان ترم‌شان را از ۱۰ دیماه طبق مقررات برگزار کنند.

او افزود: کمیسیون خاص در ادارات آموزش و پرورش مناطق درباره اعمال این مصوبه حتما همکاری خواهند کرد.

همچنین، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از تاخیر ۱۰ روزه‌‌ی برگزاری امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان این استان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: به جهت تعطیلی ۲ هفته‌ای، آلودگی هوا در استان، امتحانات پایان ترم دانش آموزان استان البرز ۱۰ روز عقب افتاد.

علی حجرگشت متذکر شد: این تصمیم شامل دوازدهمی‌ها نخواهد شد، اما برای باقی پایه‌ها باید اتخاذ شود.

آمار روزهای ناسالم در کشور

در حالی‌که کارشناسان سازمان هواشناسی از ادامه آلودگی هوا در شهرهای صنعتی تا اواسط هفته جاری خبر می‌دهند که آمارها نشان می‌دهد از ابتدای امسال تعداد روزهای ناسالم شهر تهران در مقایسه با سال قبل، ۲ برابر شده است. تعداد روزهای بسیار ناسالم و خطرناک هم ۲۰۰ درصد افزایش داشته است. این میزان از آلودگی تنها مختص پایتخت ایران نیست. روزهای بسیار ناسالم و خطرناک در شهر کرج هم به ترتیب دو برابر و چهار برابر شده است. روزهای خطرناک در تبریز ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. روزهای ناسالم در مشهد ۲ برابر شده است. تعداد روزهای بسیار ناسالم و خطرناک در اراک ۲ برابر شده است. شیراز هم از آلودگی در امان نمانده و تعداد روزهای ناسالم این شهر نسبت به سال قبل ۹ برابر شده است، در عین حال که روزهای پاک آن به نصف کاهش یافته است. اهواز اما وضعیت بسیار بدتری را تجربه می‌کند؛ تعداد روزهای ناسالم پنج برابر، تعداد روزهای بسیار ناسالم ۱۲ برابر و تعداد روزهای خطرناک ۲۱ برابر!

تعداد روزهای پاک تهران در سال جاری فقط دو روز بوده، اصفهانی‌ها، کرجی‌ها، اهوازی‌ها و اراکی‌ها هم تنها یک روز پاک را به چشم دیدند.

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر