سریع تر از ماشین حساب با آموزش محاسبات سریع ریاضی

محاسبات سریع ریاضی یعنی تکنیک هایی که موجب می شود مسائل ریاضی و فیزیک و شیمی و اقتصاد و مسائل دوره های بالاتر مثل کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمان کوتاهی حل کنید و همچنین محاسبات ریاضی موجب افزایش میزان تمرکز و دقت شما در حل مسائل می شود. از این رو در این […]

سریع تر از ماشین حساب با آموزش محاسبات سریع ریاضی

محاسبات سریع ریاضی

محاسبات سریع ریاضی یعنی تکنیک هایی که موجب می شود مسائل ریاضی و فیزیک و شیمی و اقتصاد و مسائل دوره های بالاتر مثل کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمان کوتاهی حل کنید و همچنین محاسبات ریاضی موجب افزایش میزان تمرکز و دقت شما در حل مسائل می شود.

از این رو در این مطالب سعی داریم تا دانش آموزان و دانشجویان و حتی افراد شاغل در حیطه ریاضی و اعداد و ارقام را با مزیت های محاسبات سریع ریاضی آشنا کنیم.

کاربرد محاسبات سریع ریاضی چیست؟

محاسبات ریاضی کنکور برای آزمون های رقابتی مثل آزمون تیزهوشان، کنکور، المپیاد، کنکور کارشناسی ارشد و دکتری و… بسیار کاربردی است. چرا که داوطلب باید یک مسئله سخت با اعداد و ارقام بزرگ را در کمتر از ۶۰ ثانیه حل کند و از میان گزینه های موجود ، گزینه مناسب را علامت بزند.

از این رو محاسبات ریاضی کمک می کند که بتوانید در زمانی کوتاه مسئله را بدون نیاز به حل کردن از مسیر اصلی و روش های قدیمی، در زمانی کوتاه با دقت بسیار بالا حل کنید.

ضرورت آموزش محاسبات سریع ذهنی

شاید برای افراد و دانش آموزان جای سوال باشد که محاسبات سریع ریاضی چه ضرورتی برای یادگیری دارد؟

یا اگر محاسبات سریع ریاضی را آموزش نبینیم چه اتفاقی می افتد؟ باید بگویم که زمان ارزشمند ترین موضوع در زندگی هر فردی است. مخصوصا اگر به خاطر محدودیت زمان مجبور باشید در یک آزمون سرنوشت ساز موفق شوید.

ضرورت یادگیری دوره محاسبات سریع ریاضی در این است که کمک می کند سرعت افراد در حل مسائل افزایش یابد و از همه مهم تر به افزایش سرعت عملکرد مغز انسان بسیار کمک می کند.

از این رو یادگیری این مهارت که نیاز به زمان زیادی ندارد برای دانش آموزان مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم، کنکوری ها، کنکور کارشناسی ارشد و نظام مهندسی، کنکور دکتری و … کاملا ضروری است.

محاسبه سریع ریاضیات

چه افرادی در دوره محاسبات سریع ریاضی می توانند شرکت کنند؟

برای یادگیری این مهارت هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد. بلکه تمامی رشته ها و گروه ها می توانند دوره آموزشی را بگذرانند و با این تکنیک های سرعتی آشنا شوند. اما اگر بخواهیم به تفکیک صحبت کنیم؛ یادگیری محاسبات ریاضی برای گروه های زیر توصیه می شود :

  • دانش آموزان مقطع چهارم تا ششم ابتدایی

این دانش آموزان در درس ریاضی با مباحث جمع و تفریق و ضرب و تقسیم و جذر و تقریب آشنا شده اند. بنابراین روش های سرعتی حل مسئله در امتحانات کلاسی و امتحانات پایان ترم می تواند کمک کننده باشد. علاوه بر آن یادگیری محاسبات در این سن به دانش آموزان هوش محاسباتی آموزش می دهد. هوش محاسباتی موجب تقویت سلول های مغزی و افزایش سرعت و عملکرد مغز می شود .

همچنین دوره محاسبات ریاضی می تواند برای دانش آموزان پایه ششم که قصد ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی را دارند، بسیار کمک کننده باشد.

این دانش آموزان علی رغم یادگیری روش های سریع می توانند، در روز آزمون با سرعت عمل بیشتری مسائل را حل کنند و با کمبود زمان در آزمون مواجه نشوند.

  • دانش آموزان دوره اول متوسطه

دانش آموزان پایه هفتم تا نهم با ریاضیات سنگین تری مواجه هستند. همچنین مسائل درس علوم تجربی نیز بیشتر با اعداد و ارقام سر و کار دارد. از این رو یادگیری تکنیک هایی که کمک می کند مسائل را هم سریع تر و هم دقیق تر حل کنید می تواند به افزایش معدل شما و قبولی در آزمون مدارس خاص کمک کند.

متقاضیان رشته تجربی و ریاضی برای سال دهم باید حد نصاب نمره علوم و ریاضی را کسب کنند. این روش های محاسباتی برای قبولی و کسب نمره بهتر در امتحانات نهایی نیز بسیار کار آمد است.

  • دانش آموزان دوره متوسطه دوم

سال های دهم تا دوازدهم اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست. علاقه داوطلبان به مطالعه و یادگیری و آمادگی برای قبولی در کنکور سراسری از اهداف داوطلب این مقطع تحصیلی است.

در دروس ریاضی، فیزیک و شیمی دانش آموزان رشته تجربی و ریاضی وهمچنین درس ریاضی و اقتصاد دانش آموزان رشته انسانی می توانید ردپایی از اعداد و ارقام بزرگ را پیدا کنید.

ارقامی که در هم ضرب و تقسیم می شوند، جمع می شوند و یا از هم کم می شوند و.. می توانند در ۱۵ ثانیه به جواب درست برسند. کتاب های درسی و تمرینات آن، امتحانات مدرسه و امتحانات نهایی و کنکور سراسری همگی نیازمند سرعت عمل بالا هستند و مهارت محاسباتی علاوه بر دقت به سرعت عمل نیز کمک می کند.

  • محاسبات سریع ریاضی برای دروس دانشگاهی

خیلی از رشته های دانشگاهی نیز با ریاضیات سر و کار دارند. در کل درس ریاضی و اعداد و ارقام همیشه و در تمامی رشته ها و مراحل مطالعه در کنار ما هستند. تکنیک های پیشرفته حل سریع مسائل، برای دروس دانشگاهی، امتحانات پایان ترم دانشگاه و آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد نیز کارایی دارد.

  • آزمون کارشناسی ارشد و دکتری

برای آن دسته از افرادی که متقاضی شرکت در آزمون های کارشناسی ارشد و یا دکتری هستند، توصیه می کنیم که اگر مسأله هایی در آزمون خود دارید که وابسته به ریاضیات هستند حتما این مهارت را یاد بگیرید.

قبولی در این آزمون ها در دانشگاه های سراسری خوب وابسته به مدیریت زمان است. محاسبات سریع ریاضی کمک می کند که بتوانید با سریع تر حل کردن مسائل و رسیدن به جواب درست بدون بی دقتی، زمان خود را مدیریت کنید و با کمبود زمان مواجه نشوید.

  • آزمون نظام مهندسی

در آزمون های نظام مهندسی سوالات به گونه ای مطرح می شود که گزینه ها فقط به اندازه هزارم درصد با هم تفاوت دارند و کوچکترین اشتباهی می تواند جواب کل مسئله را اشتباه کند. مخصوصا که طراحان سوال نیز از اشتباهات دانشجویان مطلع هستند و دام های زیادی برای آنها پهن کرده اند.

اما یکی از تکنیک های دوره محاسبات سریع این است که مسائل سخت محاسباتی را فقط در ۱۵ ثانیه حل کنید که حتی قوی ترین رقبای شما با روش های عادی هم به جواب نمی رسند و فقط زمان خود را از دست می دهند.

مسلما حتی پاسخ گویی به یک سوال در این آزمون ها می تواند نتیجه شما را بسیار بسیار جا به جا کند. اما با روش ها و مهارت های سریع حل مسائل می توانید نتیجه خود را در جلسه آزمون تغییردهید.

دوره محسبات دکتر پرتوی

محاسبات سریع ریاضی در چه درس هایی کاربرد دارد؟

هر درس و مبحثی که با عدد و رقم و محاسبه سر و کار داشته باشد از مقطع ابتدایی تا دکتری می تواند از آموزش ها و تکنیک های محاسباتی برای حل مسئله استفاده کند. برای همین هیچ محدودیتی برای یادگیری این مهارت بسیار قوی وجود ندارد.

سرفصل محاسبات سریع ریاضی

محاسبات سریع ریاضی دارای ۴۰ فصل آموزشی برای حل سریع تمامی تیپ های مسائل می باشد. هر فصل دوره آموزشی محاسبات سریع کاربرد ویژه ای برای حل مسئله دارد که در ادامه تمامی فصول آن را با هم بررسی می کنیم.

۱) جمع و تفریق سریع

فصل اول و دوم محاسبات هم در دوره آموزشی و هم در کتاب محاسبات هوشمند دکتر پرتوی به آموزش تکنیک های فوق سریع جمع و تفریق می پردازد. عملی از ۴ عمل اصلی ریاضی که حتی در زندگی روزمره نیز کاربرد دارد. مثلا در خرید روزانه به راحتی می توانید مجموع خرید خود را محاسبه کنید. جمع و تفریق بیشترین بی دقتی را به همراه دارد. چرا که به دلیل آسان بودن مبحث، داوطلب بدون دقت مسئله را حل می کند و همین موجب اشتباه در گزینه ها می شود.

۲) ضرب ۵ و ۲۵

این ضرب در مسائل درصد در دروس مختلف مخصوصا درس شیمی کار برد بسیاری دارد. شاید بتوانید با ویدئوهای رایگان این تکنیک ها را آموزش بییند اما آموزش دوره محاسبات دکتر پرتوی اصلا حفظی نیست و استفاده از تکنیک ها را در حل مسائل گوناگونه به شما آموزش می دهد.

همچنین آموزش هوش محاسباتی برای جلوگیری از ، در دام افتادن سوالات طراح یکی دیگر از مزیت های آموزش از طریق این دوره تخصصی است.

۳) تکنیک ضرب ۱۵و۱۲۵

این اعداد ضرب سخت تری دارند اما برای محاسبات سریع هر چه اعداد بزرگ تر و سخت تر شوند، تکنیک ها آسان تر و سریع تر می شوند. از این رو درس چهارم دوره آموزش محاسبات سریع به آموزش میانبر ضرب ۱۵ و ۱۲۵ می پردازد.

۴) ضرب خانواده ۱۱

ضرب ۱۱ بسیار بسیار ساده است و تقریبا تمامی دانش آموزان آن را می دانند. اما آیا به این نکته توجه کرده اید که اگر عدد شما بیش از دو رقم باشد مثلا ۶۷۸۹۴ ×۱۱ چگونه می خواهید در ۱۰ ثانیه آن را حل کنید؟

همچنین اگر عدد شما در ۱۱۱۱۱۱ ضرب شود؛ حال روش سریع شما برای حل این مسئله درجلسه آزمون چیست؟

با شرکت در دوره آموزشی محاسبات سریع ریاضی می توانید تمامی این تکنیک ها را به خوبی و در سریع ترین زمان ممکن آموزش ببیند.

اما محاسبات سریع به همین جا ختم نمی شود و سایر سرفصل های آن عبارتند از :

۵) ضرب ۹و۹۹و۹۹۹و۱۰۱

۶) ضرب اعداد ۲ رقمی در ۲ رقمی

۷) ضرب اعداد ۳ رقمی در ۳ رقمی

۸) ضرب اعداد ۲ رقمی در ۳ رقمی

۹) ضرب اعداد ۴ رقمی در ۴ رقمی

۱۰) تقسیم سریع عدد ۲

۱۱) تقسیم سریع عدد ۳

۱۲) تقسیم سریع عدد ۴

۱۳) تقسیم سریع عدد ۵

۱۴) تقسیم سریع عدد ۸

۱۵) تقسیم سریع عدد ۹

۱۶) تقسیم سریع عدد ۱۵

۱۷) تقسیم سریع عدد ۲۵

۱۸) آموزش سریع حل کسرهای متوالی

۱۹) روش یک سازی و یکان

۲۰) روش های همنهشتی

۲۱) روش جذر دقیق

۲۲) روش جذر تقریبی

۲۳) حل مسائل آزمون های مهم و کنکور سراسری

۲۴)آموزش هوش محاسباتی

۲۵)حل سوالات و تست های معتبر چند سال اخیر

بهترین دوره محاسبات سریع ریاضی

امروزه دوره های زیادی در زمینه محاسبات سریع ریاضی پدید آمده اند. همچنین ویدئوها رایگان زیادی در فضای مجازی قابل مشاهده می باشد. اما دوره محاسبات سریع دکتر بهروز پرتوی به نسبت تمامی این دوره ها برتری هایی دارد که عبارتند از :

*به هیچ عنوان از روش های حفظی در آموزش دوره استفاده نشده است

*محتوای دوره برای تمامی رشته ها و گروه های سنی مناسب است

*محتوای دوره شامل دوره مقدماتی تا پیشرفته می باشد

*دسترسی به محتوای دوره نامحدود است

*مدرس آن دکتر سید بهروز پرتوی مولف تنها کتاب هوشمند محاسبات سریع در ایران هستند.

*تنها دوره هوشمند محاسبات سریع در کل کشور

متاسفانه تمامی دوره های موجود ناقص می باشند و روش هایی را آموزش داده اند که امکان فراموشی دارند. همچنین معمولا دوره ها به صورت سی دی ارائه می شوند که این موضوع امکان به روز رسانی ندارد.

اما دوره محاسبات سریع دکتر پرتوی، همیشه در حال به روز رسانی است و بسیار راحت در دسترس همگان قرار می گیرد.

مدرس دوره تندخوانی کیست؟

مدرس دوره آنلاین تندخوانی دکتر سید بهروز پرتوی می باشند که سابقه ۱۴ سال تدریس در زمینه ریاضیات و مشاوره تحصیلی دارند. ایشان تنها مولف کتاب هوشمند محاسبات سریع ریاضیات در ایران هسند.

کتاب محاسبات سریع ریاضی (اولین کتاب هوشمند محاسبات ریاضی)

انتشارات محدودی کتاب های محاسبات ریاضی را در چندین جلد به چاپ رسانده است. اما دکتر سید بهروز پرتوی تنها فردی هستند که در این زمینه کتاب هوشمند محاسبات همراه با آموزش های ویدئویی را تالیف کرده اند. افرادی که این کتاب را تهیه می کنند می توانند به ویدئوهای آموزشی دوره دسترسی داشته باشند و همزمان با مشاهده دوره از کتاب محاسبات نیز استفاده نمایند.

آموزش محاسبات سریع ریاضی در مدارس

علاوه بر آنکه دانش آموزان و دانشجویان می توانند به صورت جداگانه در دوره ثبت نام نمایند؛ کلاس های محاسبات سریع در مدارس ابتدایی، دوره اول، دوره دوم متوسطه و دانشگاه ها توسط آقای پرتوی در حال تدریس می باشد. که تونسته است تاثیر بسیاری در سرعت عمل، هوش، سرعت ذهن و تقویت ریاضی دانش آموزان داشته باشد.

برای اطلاع آن دسته از افراد هوشمند و تلاش گری که می خواهند در دوره محاسبات سریع ریاضیات شرکت کنند، می توانید وارد سایت دکتر پرتوی شوید و به صورت اینترنتی در دوره ثبت نام نمایید و یا با شماره های ۰۹۲۰۷۲۷۸۶۸۴ و ۰۲۱۲۲۱۴۱۸۲۰ تماس حاصل نمایید تا مشاوران ما شما را راهنمایی نمایند.

این دوره مادام العمر همراه با بروزرسانی رایگان می باشد.

منبع: behroozpartovi.com

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها