سوتی های ناتمام رائفی پور

سوتی های ناتمام رائفی پور

اظهارنظرهای شاد و گاهی غیرمنطقی برخی چهره های جنجالی در مقام تشریح احوال ائمه اطهار (علیهم السلام) در مواردی به وهن نزدیک می شود و بیم آن می رود که چنین تعریض هایی سبب تقویت خط انحرافی و انحطاطی گردد. یکی از این اظهارنظرها انتساب شوخی های رکیک به ائمه از سوی علی اکبر رائفی پور است. علی دانشمند در یادداشتی اختصاصی به این مطلب پرداخته است.

ممشای مطلوب علمای اعلام و فقهای شیعه در نقل حدیث تکیه بر منابع روائی مستند و پربسامد در تحقیقات مشهوره است. بر این اساس، کمتر فقیهی نقل حدیث غیرمستند را مبنای سخنرانی در شأن و منقبت اولیای الهی قرار می دهد. متأسفانه در برخی جلساتی که به اسم ائمه هدی (علیهم السلام) تشکیل می شود، هدفی جز تخریب چهره تشیع در دستور کار نیست خواه عامل آگاه به این هدف باشد خواه از روی جهل عامل اجرای طرحی شیطانی برای زیر سؤال بردن میراث فکری، فقهی و عرفانی شیعه با محوریت چهارده معصوم (ع) باشد. اظهارنظر شاذ و بی اساس علی اکبر رائفی پور درباره "شوخی های رکیک ائمه" دل بسیاری از فقها را به درد آورد و حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی به نقد شدید این سخنران جلسه ای و تز بی اساس او پرداخت. علی دانشمند محقق علوم اسلامی در یادداشتی اختصاصی خطاب به علی اکبر رائفی پور بی اساس بودن ادعای او را به شیوه ای مستدل تشریح کرده است که تقدیم می شود:

نکته دوم آنکه احتمالا روایتی که مورد نظر شما بوده است روایت زیر است که در این صورت باید چند موضوع را بیان کنم:

اولاً، نویسنده کتاب برای این روایت هیچ سندی ارائه نکرده است و پس از آن یا قبل از این هم هیچ منبع روایتی چنین چیزی را مطرح نکرده است.

ثانیاً، احتمالا شما از نویسنده کتاب مانند خود کتاب شناخت دقیق ندارید. نویسنده این کتاب اخباری ، معتقد به تحریف قرآن و جسمانیت روح است!

ثالثاً، در سخنرانی شب شهادت حضرت هادی (ع) که خواسته بودید سخنرانی اخیرخود را توجیه کنید یادتان رفته بود که فرمودید "شوخی امام علی" یا "حضرت با مزه جواب داد" و یا فراموش کرده بودید که فرمودید " حضرت تیکه ای انداخت و خنده ای کرد" و.. حال انکه در همین روایت بی سند از در همین روایت بی سند از همین کتاب بی سند مطلقاِ مطلقا ِ مطلقا اشاره ای به خنده یا تیکه پرانی مولا وجود ندارد که ندارد!

از هواداران شما شنیده ام که شما صرفا نتایج تحقیقات گروه های تخصصی مصاف را بیان میکنید! این اگرچه عذر بدتر از گناه است اما ظاهرا گروه مربوطه که این مطالب را به سمع و نظر شما رسانده یا درست مطلب را برای شما نگفته یا شما درست گوش نکرده اید، یا فکری به حال این تیمِ مشعشع بکنید.

به حکم عقل ، قرآن و سنت اظهار نظر پیرامون مسئله ای که تخصص در آن ندارید جایز نیست! حضرت رضا علیه السلام به ابن ابی محمود خراسانی فرمود : "دشمنان ما در مورد فضائل ما حدیث جعل میکنند… که آن روایات … شأن ما را پایین می آورد…"

جناب آقای رائفی پور! نه فقط این سخنرانی شما که بسیاری دیگر از سخنرانی های شما بیانگر این است که حضرتعالی نه مسلطید به زبان عربی که فحوای احادیث را دریابید ، نه توان تشخیص غلط/صحیح احادیث را دارید ، نه درایه الحدیث میشناسید و نه حتی کتب شیعه را والا از یک کتاب فکاهی به عنوان منبع استفاده نمیکردید و مطلقا از آن نقل قول نمی کردید! بدتر از آنکه هواداران محترمتان نیز همین کتاب را بر دست گرفته و فریاد انا الحق میدهند ، دریغ از آنکه حتی آن را تورق کرده باشند!

احتراما پیشنهاد میگردد برای جلوگیری از اشتباهات بعدی حداقل به حوزه ای مراجعه و مباحث مربوط به رجال شیعه ، قواعد فقهی_اصولی ، مسالک فقهی، قوانین و شیوه های حمل حدیث و تفقه مثل اخباری گری و اجتهاد آشنا شوید! من الله توفیق

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار