قائم مقام خانه صمت مطرح کرد:

شناسایی نیاز اصلی دانش بنیان ها در این نمایشگاه

شناسایی نیاز اصلی دانش بنیان ها در این نمایشگاه

خالقی گفت: در مدت زمان برگزاری اولین نمایشگاه توانمندی های صادراتی شرکت های کوچک و متوسط فضایی برای مذاکره و انتقال دانش شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده بود.

اولین نمایشگاه توانمندی های صادراتی شرکت های کوچک و متوسط که از یکشنبه ۵ تیر ماه فعالیت خود را آغاز کرده بود توانست در ۴ روز نگاه مخاطبان متعددی را به خود معطوف کند. حال باید دید با توجه به اولین دوره برگزاری این رویداد کدام یک از اهداف مدنظر سیاست گذاران این نمایشگاه به تحقق پیوست. از آنجا که این رویداد با همکاری و مشارکت راهبردی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفتگویی را با آرمان خالقی قائم مقام خانه صمت ترتیب داده ایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

نمایش توانمندی دانش بنیان ها در این رویداد

خالقی در این باره اظهار داشت: حضور شرکت های دانش بنیان در اولین نمایشگاه توانمندی های صادراتی شرکت های کوچک و متوسط در راستای نمایش توانمندی ها و ظرفیت این مجموعه ها و برآورد عملکرد آن ها در زمینه های مختلف اقدام بسیار مهمی بود که انجام شد. در همین رابطه طی فرصتی کوتاه از برخی مجموعه های دانش بنیان دعوت کردیم تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند تا ،‌ تاثیر کاربردی شدن دانش فنی و اثر فناوری جدید در واحدهای تولیدی را به مردم و نهادهای حکومتی و دولتی عرضه کنیم.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه فرصتی را برای فعالان این حوزه مخصوصا دانش بنیان ها به وجود آورد تا آنها بتوانند مشکلات، چالش ها و دغدغه های خود را اعلام کنند. البته نمایش توانمندی ها و عملکرد دانش بنیان ها یک روی سکه است و احصای نیازهای آنها روی دیگر سکه . به عقیده من این نمایشگاه توانست در این زمینه نیز موفق عمل کند و بخش مهمی از این نیازها و چالش ها شناسایی شد.

انتقال تجربه دانش بنیان ها با یکدیگر

قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: در مدت زمان برگزاری اولین نمایشگاه توانمندی های صادراتی شرکت های کوچک و متوسط فضایی برای مذاکره و انتقال دانش شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده بود. خوشبختانه این اقدام باعث به وجود آمدن فضای گفتمان بسیار خوبی شد و نتایج قابل قبولی نیز از برگزاری این نشست ها به دست آمد. ناگفته نماند که برگزاری این جلسات کمک خوبی برای شرکت های تازه تاسیس که قصد ورود به این فضا را داشتند بود. چرا که با شنیدن تجارب شرکت های قدیمی تر با چالش های این مسیر و راهکارهای رفع آن آشنا می شوند.

وی افزود: دانش فنی در جهان و از جمله کشورمان به سرعت در حال ارتقا است و بر این اساس ارائه آمار دقیق از صادرات این محصولات دشوار است. هرچقدر ارزش‌آفرینی آن بیشتر باشد، استقبال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بیشتر خواهد شد. بنابراین اگر بتوان دانش فنی ارائه کرد که محصول یا محصولات آن در بازار جهانی بتواند رقابت کرده، از قیمت و کیفیت مناسب و همچنین خدمات خوبی برخوردار باشد، در داخل یا خارج از کشور خواهان خواهد داشت.

جای خالی برخی نهادها و سازمان ها

خالقی در پایان با اشاره به میزان خوب استقبال از این نمایشگاه، تصریح کرد: به عقیده من با توجه به فرصت محدوی که برای برگزاری این نمایشگاه وجود داشت شاهد استقبال قابل قبولی بودیم. البته جای خالی نهادهای حمایتی مالی،‌ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیمه های حمایتی و بسیاری از شرکت های بزرگ در این نمایشگاه احساس می شد که امیدواریم سال آینده شاهد حضور آنها در نمایشگاه باشیم.

سپیده  قاضی نژاد
سپیده قاضی نژاد
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار