در کانادا رخ داد؛

شیر خشک هم سهمیه بندی شد!

شیر خشک هم سهمیه بندی شد!

به دنبال بالا گرفتن بحران کمبود شیرخشک در کانادا بسیاری از فروشگاه‌های خرده‌فروشی این کشور محدودیت‌هایی برای فروش این محصول به مشتری‌ها وضع کرده‌اند.

بحران کمبود شیرخشک در کانادا از آمریکا به این کشور کشیده شده است. این بحران پس از آن شروع شد که یک تولیدکننده بزرگ شیرخشک در آمریکا به نام ابوت بعد از انتشار گزارش‌هایی در مورد آلودگی باکتریایی محصولات این شرکت، تولیدات خود از سطح فروشگاه‌ها را جمع‌آوری کرد.

میشل واسیلیشن، سخنگوی شورای خرده‌فروشی کانادا گفت بسیاری از فروشگاه‌ها قفسه‌های خود را با محصولات تولیدی شرکت‌های دیگر پر کرده‌اند اما مشکل کمبود عرضه از اواسط سال ۲۰۲۱ به این سو ادامه داشته است.

وی البته اشاره نکرد که چه تعداد از فروشگاه‌ها در کانادا با کمبود شیرخشک مواجه‌اند و محدودیت‌هایی را برای تعداد شیرخشک فروشی به مشتریان وضع کرده‌اند.

سخنگوی شورای خرده‌فروشی کانادا به مردم این کشور توصیه کرد از خرید انبوه و هراس‌آمیز خودداری کنند و به‌ویژه شیرخشک مخصوص نوزادان مبتلا به آلرژی را فقط به اندازه نیاز خود خریداری کنند.

بر اساس این گزارش بیشتر شیرخشک مصرفی در کانادا وارداتی است. اوایل ماه جاری میلادی دولت کانادا مجوزی برای واردات ۲۰ نوع محصول شیرخشک از آلمان، ایرلند، آمریکا و انگلیس صادر کرد.

والدین کانادایی انتظار دارند با ازسرگیری تولید در کارخانه ابوت مشکلشان در تأمین شیرخشک کمتر شود اما این کار حداقل دو ماه زمان می‌برد.

این در حالی است که فعالان بازار نسبت به تشدید مشکل کمبود شیرخشک در کانادا هشدار می‌دهند و کمبود مواد اولیه‌ای مثل روغن آفتابگردان که در اثر جنگ اوکراین روی داده است را علت این امر می‌دانند.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر