شی باتر اصل از کجا بخریم؟ نکات مهم که باید قبل از خرید بدانید

شی باتر اصل از کجا بخریم؟ نکات مهم که باید قبل از خرید بدانید

پیش از آنکه بگوییم شی باتر اصل از کجا بخریم، ضروری است در ابتدا بدانیم که شی باتر چیست؟ شی باتر خالص به یک روغن و یا اصطلاحاً کره گیاهی حاصل از دانه‌های مغزدار درخت &#۸۲۲۰;روغن قلم&#۸۲۲۱; یا &#۸۲۲۰;شی&#۸۲۲۱; اطلاق می‌گردد. در واقع، درخت روغن قلم یک درخت بومی آفریقایی با میوه مغزدار آجیلی می‌باشد. شی باتر یا […]

پیش از آنکه بگوییم شی باتر اصل از کجا بخریم ، ضروری است در ابتدا بدانیم که شی باتر چیست؟ شی باتر خالص به یک روغن و یا اصطلاحاً کره گیاهی حاصل از دانه‌های مغزدار درخت "روغن قلم" یا "شی" اطلاق می‌گردد. در واقع، درخت روغن قلم یک درخت بومی آفریقایی با میوه مغزدار آجیلی می‌باشد. شی باتر یا کره شی، چربی استخراج شده از میوه‌های مغزدار آجیلی این درخت غنی از ویتامین‌ A، E و F (اسیدهای چرب اشباع نشده) است.

شی باتر با دارا بودن مقادیر زیادی از سینامیک اسید به عنوان یک کرم ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند. علاوه بر این، کره شی شامل مقادیر بالایی از ترکیبات غیرصابونی می‌باشد. این بدان معناست که کره شی می‌تواند در راستای مراقبت از پوست و مو موثر واقع شود.

قبل از آنکه بدانیم شی باتر اصل از کجا بخریم ، بهتر است اطلاعات کافی درباره انواع شی باتر کسب کنیم.

شی باتر خالص به عنوان یک روغن گیاهی فوق العاده مطرح شده است. در حالی که این روغن گیاهی از انواع متعددی برخوردار می‌باشد. به عنوان مثال، شی باترهای سفید رنگ جزء انواع شی باتر تصفیه شده دسته بندی می‌شوند. از این رو، ممکن است شی باترهای تصفیه شده به اندازه شی باترهای تصفیه نشده مواد مغذی نداشته باشند.

انتظار می‌رود که خرید شی باتر اصل امری چالش برانگیز محسوب شود.

مروری بر انواع شی باتر

این پرسش که شی باتر اصل از کجا بخریم ، بعضاً بنا بر محبوبیت این روغن گیاهی مطرح می‌گردد. امروز شی باتر به تناسب اهداف مصرفی مصرف کنندگان در بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین به فروش می‌رسد. با این حال، پیش از خرید ضروری است توجه شما را به انواع شی باتر جلب نمائیم.

به طور کلی، دو نوع شی باتر موجود و قابل دسترس می‌باشد:

شی باتر تصفیه شده

شی باتر تصفیه شده اساساً در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرآیند تصفیه شی باتر شامل مراحل استخراج روغن گیاهی از دانه‌های مغزدار آجیلی درخت شی و بعلاوه، حذف ناخالصی‌ها از این روغن می‌باشد. حاصل فرآیند استخراج و تصفیه شی باتر یک روغن کرمی مایل به سفید رنگ است.

شی باتر تصفیه شده تقریباً عاری از هرگونه رایحه می‌باشد. به همین علت، از شی باتر تصفیه شده در صنعت محصولات آرایشی و زیبایی و بعلاوه، صابون سازی استفاده می‌شود.

شی باتر تصفیه نشده

اینکه شی باتر اصل از کجا بخریم، پاسخ قطعی ندارد. اما، توجه به این نکته ضروری است که شی باتر خالص به شی باتر تصفیه نشده نسبت داده می‌شود. به همین دلیل، شی باتر تصفیه نشده معمولاً از رنگ مایل به زرد کمرنگ و بعلاوه، رایحه بیشتری برخوردار می‌باشد.

دنبال کدام نوع شی باتر باشیم؟ شی باتر خالص یا ناخالص؟

اینکه شی باتر اصل از کجا بخریم و این روغن گیاهی باید از چه مشخصاتی برخوردار باشد، سوالاتی هستند که شما حین خرید با آن‌ها مواجه خواهید شد. حین خرید شی باتر، به نکات ذیل توجه نمائید:

رنگ شی باتر بنا بر نوع تصفیه شده یا تصفیه نشده آن متغیر است. شی باتر تصفیه شده باید به رنگ عاجی روشن مایل به سفید باشد. در حالی که شی باتر خالص یا تصفیه نشده باید متمایل به رنگ زرد باشد.

بافت شی باتر نباید خیلی سفت یا چرب باشد. زیرا مقادیر بالایی از ویتامین E در شی باتر خالص و تصفیه نشده باعث ایجاد بافت انعطاف پذیر و در عین حال، منسجم این روغن گیاهی می‌شود.

شی باتر خالص معمولاً به راحتی روی پوست مالیده و پخش می‌شود. علاوه بر این، کره شی اصل غالباً با سرعت بالاتری به صورت کرم جذب پوست می‌شود. در حالی که شی باتر تصفیه نشده حالت چرب‌تری دارد و امولسیون آن بسیار دشوارتر از شی باتر تصفیه شده می‌باشد.

نحوه مصرف شی باتر

شی باتر برای پوست :

برای نواحی تیره، خشکی و یا ترک پوست، می توانید کمی از این ماده را به نقاطی که مد نظر دارید استعمال کنید و ماساژ دهید. بعد از جذب کره می توانید پوست خود را با آب ولرم بشویید.

شی باتر برای مو:

شما می توانید از این کره به دو روش جامد و یا ذوب شده برای ترمیم و تقویت موهایتان استفاده کنید. برای ذوب کردن شی باتر می توانید به روش بنماری (حرارت غیر مستقیم) انجام دهید. ماده را از پوست سر تا انتهای ساقه های موها استعمال کنید و با کلاه پلاستیکی موهای خود را به مدت ۳۰ دقیقه بپوشانید. سپس با شامپویی ملایم موهای خود را بشویید

شی باتر اصل از کجا بخریم؟

اینکه تصمیم بگیریم شی باتر اصل از کجا بخریم ، تقریباً چالش برانگیز است. با این حال، شی باتر باید به طور مستقیم از کارخانه به داروخانه و فروشگاه آنلاین عرضه گردد.

ابتدا ضروری است که از درجه کیفی و اصل بودن شی باتر اطمینان حاصل نمائید. اصل بودن شی باتر در گروی اعتبار داروخانه‌ها، دراگ استورها، فروشگاه‌های آنلاین و حضوری می‌باشد. یکی از مراکز معتبری که میتوانید برای خرید شی باتر اصل انتخاب کنید Bekrina.com می باشد.

به طور کلی، شی باتر خالص یا تصفیه نشده باید به طور روزانه برش بخورد. در این صورت، شی باتر تصفیه نشده کاملاً تازه باقی می‌ماند. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین و حضوری شی باتر کهنه را به فروش می‌رسانند. برخی از انواع کره شی ارائه شده توسط فروشگاه‌ها بیش از یک سال عمر دارند. این در حالی است که شما نباید فریب ماندگاری طولانی مدت شی باتر را بخورید. از این رو، سعی کنید که شی باتر تازه خریداری نمائید.

پس از این، توجه داشته باشید که شی باتر را بنا بر هدف مصرفی خودتان انتخاب نمائید. برخی از فروشگاه‌های آنلاین و حضوری شی باتر را متناسب با مصرف نوزادان، کودکان و بزرگسالان ارائه می‌دهند. علاوه بر این، ممکن است شی باتر ارائه شده بنا بر مراقبت از پوست یا مو متفاوت باشد.

حال، تصور ما بر این است که به پاسخ سوالتان مبتنی بر اینکه شی باتر اصل از کجا بخریم ، رسیده باشید!

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها