مجید جلالی در گفتگو با تیتر کوتاه:

ضعیف ترین بازی ایران در تاریخ جام جهانی / ذهن بازیکنان آماده نبود

شاید بازی با انگلیس برای تیم ملی کشورمان از همان لحظه ای تمام شد که کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از تعویض اجباری «بیرانوند» با دو دست بر سر خود کوفت و این گونه نقطه ای بر پایان ۹۰ دقیقه بازی در همان دقایق ابتدایی بازی گذاشت. بازی بدون تمرکز بازیکنان و […]

ضعیف ترین بازی ایران در تاریخ جام جهانی / ذهن بازیکنان آماده نبود

شاید بازی با انگلیس برای تیم ملی کشورمان از همان لحظه ای تمام شد که کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از تعویض اجباری «بیرانوند» با دو دست بر سر خود کوفت و این گونه نقطه ای بر پایان ۹۰ دقیقه بازی در همان دقایق ابتدایی بازی گذاشت. بازی بدون تمرکز بازیکنان و ترکیب پر از علامت سوال کیروش برای این بازی موضوعی بود که از همان ابتدا مورد توجه علاقه مندان به فوتبال قرار گرفته بود ولی چیزی که مشخص بود پاس های بدون تمرکز و بی هدف و دفاع اتوبوسی بی سروسامان تیم برابر سه شیرهایی بود که آمده بودند تا بازی را ببرند ولی حتی آن ها هم تصور نمی کردند بتوانند سخت ترین شکست تیم ملی فوتبال ایران را به نام خود ثبت کنند. حتی خوشبین ترین کارشناسان انگلیسی هم تصور این برد عجیب را برای بازیکنان شان متصور نبودند.

در این باره مجید جلالی سرمربی سابق لیگ برتر و کارشناس و تحلیل گر فوتبال ایران نگاهش به بازی ایران و انگلیس را این گونه تفسیر کرد: «تیم ملی فوتبال ایران، تیم مظلومیست. فشاری که در حال حاضر بازیکنان از هر نظر تحمل می کنند بسیار زیاد است و به خاطر مسائل اجتماعی حاکم در ایران آن ها تحت فشار روانی زیادی از هر طرف هستند. از یک سو فدراسیون به دنبال نتیجه گرفتن بوده و از یک سو مردم بدون در نظر گرفتن فشارهایی که روی بچه هاست انتظارات خودشان را از این تیم و بچه ها دارند. به همین خاطر بچه ها در شرایط بسیار سخت و پیچیده ای قرار گرفتند.

مجید جلالی عدم تمرکز بازیکنان را علت اصلی این شکست تلخ دانست و عنوان کرد: این بچه ها خودشان برآمده از طبقات مختلف اجتماعی و قومیت های مختلفند و نمی توان از آن ها انتظار داشت که وقتی فوتبال بازی می کنند شرایط خاص کشور را درک نکرده و در اوج تمرکز و شادابی شان باشند. اگر هم چند عکس می بینید که فیفا می گذارد و بچه ها چهره شادی دارند، مطمئن باشید که این یک کار مصنوعی است.

او درباره دو بازی دیگر تیم ملی ایران نیز اظهار داشت: به دو بازی بعد چندان امیدوار نیستم. از لحاظ فنی هم از ترکیب تیم خیلی تعجب کردم. مدت هاست که میلاد محمدی نشان داده مثل گذشته در پیک آمادگی خودش نیست. پورعلی گنجی قطعا آن چابکی قبل را ندارد. ترکیب روزبه چشمی و علی کریمی در هافبک را نمی دانم بر چه استدلالی چیده شد و بازی دادن حاج صفی را نمی فهمم! این ها بازیکنانی هستند که گذشته بسیار خوب و بزرگی داشتند ولی الان سن شان بالا رفته و این بچه ها طی یک سال اخیر هم نشان دادند که شرایط بازی در جام جهانی آن هم مقابل انگلیس را ندارند. به همین خاطر این ترکیب برای من جای تعجب داشت و اصلا از کارلوس کیروش انتظار نداشتم.

جلالی یادآور شد: حتی شکل دفاع کردن ما هم عجیب بود، چطور می خواهیم امروز بازی کنیم ولی شیوه بازی کردن مان برای ده سال پیش باشد، همان فرمی که در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بازی کردیم، در این دوره هم انجام شد. الان شیوه های دفاعی به وضوح تغییر کرده و شما این را در فوتبال دنیا و باشگاه های مختلف می بینید. ما می توانستیم از شیوه های بهتری برای دفاع کردن استفاده کنیم، این ها به علاوه شرایط ذهنی که برای تیم ایجاد شده، باعث به وجود آمدن چنین نتایج تحقیر آمیزی شد. هرچند من باز هم این شرایط فنی را خیلی تاثیرگذار نمی دانم و در بازی های آینده هم بزرگترین تهدید ما این فضای ذهنیست که بچه ها به خاطر شرایط اجتماعی ما دارند. در بازی دیروز هم به وضوح می شد دید که این بچه ها اشتباهاتی می کردند که به هیچ وجه در شرایط عادی این اشتباهات رخ نمی داد.

او از بازی دیروز به عنوان یکی از ضعیف ترین بازی های تیم ملی یاد و خاطرنشان کرد: قطعا اگر این بچه ها شرایط ذهنی طبیعی خودشان را داشتند اصلا این طور نمی شد و می توانستند روبروی انگلیس هم مقاومت کنند. نه این که بگوییم می توانستند امتیاز بگیرند ولی می توانستند بازی خیلی بهتری داشته باشند و باید همه بدانیم که این باخت تابع فضای ذهنی بود که به این بچه ها غالب شده و ذهن شان تحت فشار قرار گرفته بود.

به گزارش تیتر کوتاه، ملی پوشان ایران هنوز دو بازی دیگر را در مرحله گروهی خود دارند که باید دید این تیم می تواند تمرکز و تدبیر لازم را برای بازی های بعدی اش داشته باشد و آیا کارلوس کیروش برنامه ی متفاوت تری برای تیم ملی که چند ماه است در اختیار گرفته خواهد داشت یا خیر!

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
نسیم شیرازی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها