معاون درمان وزارت بهداشت:

غربالگری جنین حذف نشده است!

غربالگری جنین حذف نشده است!

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تسهیلات ناباروری و خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

سعید کریمی در نشست خبری خود به مناسبت هفته ملی جمعیت با خبرنگاران گفت و گو کرد.

  • چه تسهیلات بیمه‌ای برای درمان ناباروری در نظر گرفته شده است؟

تسهیلات ناباروری و خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت. افزایش پوشش بیمه‌ای در برنامه است. بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

  • آیا غربالگری جنین حذف شده است؟

غربالگری قرار نیست حذف شود. اگر والدین درخواستی برای غربالگری داشته باشند با مراجعه به پزشک این کار انجام خواهد شد. غربالگری‌ها تخصصی شده اند. ۳۵ سالگی را برای بارداری پر خطر در نظر گرفته بودیم که این موضوع را برای رفع استرس حذف خواهیم کرد. در حال حاضر مادران با سن بالا در کشور هستند که صاحب فرزند شده اند.

  • آیا کلینیک‌های جدیدی برای دوران پساکرونا راه اندازی می‌شوند؟

کلینیک‌های پساکرونای جدید ساخته نمی‌شود. از کلینیک‌های موجود استفاده بهینه خواهد شد. عارضه‌های دیابت، قلبی و عروقی و روانی از جمله بیماری‌های پسا کرونا هستند.

هدف ما این است بحران پیری جمعیت را رفع و از سالمندی پیشگیری کنیم. قصد ما این است که به بهترین نحو قانون را در کشور اجرا کنیم. سرمایه انسانی موضوعی مهم است و پیرشدن جمعیت باعث بروز مشکلات مختلفی در تمام زمینه‌ها می‌شود.

یکی از موضوعات مهم، حفظ جمعیت جوان کشور است. سلامت جوانان برای وزارت بهداشت از اهمیت زیادی برخوردار است. متاسفانه به دلیل بروز تصادفات جاده ای حتی سوانح درون شهری، جوانان که سرمایه های کشور هستند آسیب می بینند یا فوت می کنند.

  • آیا ارتباط مالی با فرزندآوری در کشور وجود دارد؟

مسائل اقتصادی در زمینه فرزند آوری مهم هستند؛ اما قطعی نبوده و خانواده‌های پر فرزند ثروت‌مند نیستند. امید به آینده در این خانواده‌ها زیاد است.

سپیده  قاضی نژاد
سپیده قاضی نژاد
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها