فرهنگیان این هشدار را جدی بگیرند

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به هجمه‌های رسانه‌ای برای تعمیق باورهای غلط بین دانش‌آموزان، گفت: آموزش سواد رسانه‌ای در آموزش و پرورش و مدارس باید جدی گرفته شود.

فرهنگیان این هشدار را جدی بگیرند

حسین رئیسی نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی در هفتادمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیر بسیار دقیقی در رابطه با فرهنگ دارند و آن را به منزله هوا در جامعه معرفی می‌کنند و همانطور که مستحضر هستید هر چیزی که آلوده شود می‌توان آن را جایگزین کرد اما در صورت آلوده شدن هوا امکان جایگزینی وجود ندارد و آسیب‌ها به حداکثر می‌رسد.

وی افزود: امروزه با ابزارهای قوی و رسانه‌های معاند فضای فرهنگی کشور دچار آلودگی‌هایی شده و این آلودگی‌‌ها موجب شده که به احکام قطعی دین و ضروریات شریعت نیز تعرض و حمله‌هایی انجام شود و ما شاهد باشیم که با تغذیه فکری فرزندان ما از خارج از مرزها انجام شود.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی، عنوان‌کرد: تاثیرات کارهای فرهنگی با مرور زمان خود را نشان می‌دهند و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که در کوتاه مدت برداشتی از کارهای فرهنگی را مشاهده کنیم.

وی بیان‌کرد: تاثیرات کار فرهنگی قابل اندازه گیری و خط‌کش گذاشتن نیست بنابراین باید تمرکز روی این حوزه بیشتر باشد تا عقب‌ماندگی‌ها نیز جبران شود.

حسین رئیسی ادامه‌داد: تولید محتوای فرهنگی‌ که در داخل کشور انجام می‌شود به هیچ عنوان قابل قیاس با حجم تولیدات ضد فرهنگی که توسط دشمنان نیست و باید در این حوزه نیز فکری شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، تاکید‌کرد: سواد رسانه‌ای در نوجوانان و جوانان بسیار پایین است و همین امر موجب می‌شود داده‌های غلط و غیر واقع را به سهولت قبول کنند از این رو لازم جهت تقویت سواد‌رسانه‌ای این نسل تلاش‌هایی انجام شود.

وی خاطرنشان‌کرد: در سال‌های گذشته درسی تحت عنوان سواد‌ رسانه‌ای در مدارس تدریس شد اما حضور دانش‌آموزان در آن را اختیاری قرار داده بودند و همین امر باعث می‌شد که خیلی‌ها اصلا در آن شرکت نکنند در حالی امروزه آموزش سواد رسانه‌ای یک ضرورت است و آموزش و پرورش باید آن را جدی بگیرد.

حسین رئیسی تصریح‌کرد: آموزش و پرورش و محیط مدرسه فضایی است که امروز با بیشترین هجمه‌ها بر علیه فرهنگ دینی و ارزش‌های اسلامی مواجه شده است و در همین میدان هم باید با منطق و ارزش‌های منطبق بر فطرت از داشته‌های خود دفاع کنیم.

سپیده  قاضی نژاد
سپیده قاضی نژاد
منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر