فکر بکر آموزش و پرورش در این منطقه

فکر بکر آموزش و پرورش در این منطقه

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: ۵ مدرسه و یک اردوگاه دانش‌آموزی در شهرستان رباط‌کریم احداث می‌شود که اعتبارات خوبی هم در نظر گرفته شده و تصیم جانمایی این اردوگاه به عهده شورای آموزش و پرورش شهرستان است.

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی شهر پرند اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش دو بال اساسی را مد نظر قرارداده‌ایم یکی بال کاربر، فیزیک، ساختار، ساختمان و محیط آموزشی و بال دیگر که از بال اول مهمتر است بال تربیت است که در دو ساحت مهم «آموزش و تربیت» و «آموزش و پرورش» تقسیم می‌کنیم که امیداوریم بتوانیم در این موضوع خدمت‌گذاران خوبی باشیم.

وی در ادامه به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت آموزشی پرند پرداخت و گفت: در شهر جدید پرند حدود ۳۵ هزار دانش‌آموز در حال تحصیل هستند و در ۳۷ ساختمان آموزشی عموما ۲ نوبته و در مجموع ۶۰ مدرسه و ۶۰ نوبت تحصیلی در حال خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان عزیز هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهر جدید پرند افزود: مردم این شهر، مومن، انقلابی و معتقد و دنبال کننده اهداف جمهوری اسلامی ایران هستند که شایسته تقدیر است، همدلی و هم‌افزایی بین مسؤولان این شهر نیز شایسته تقدیر است و به همین جهت تکلیف و مسؤلیت ما هم بیشتر می‌شود که بتوانیم از این وفاق و همدلی استفاده کنیم تا اتفاقات بهتر و بیشتری را رقم بزنیم.

وی با توجه به این‌که این شهر شهری جدید و بکر است ادامه داد: نکات قابل توجه و نگرانی‌هایی هم در این شهر وجود دارد که باید به آن توجه داشت از جمله مهاجرت‌های فزاینده‌ای که به این شهر صورت می‌گیرد، همچنین حضور اتباع در منطقه، نبود زیرساخت‌هایی که به اندازه این جمعیت و این مهاجرت نبوده که ان‌شاء الله باید همت کنیم تا زیرساخت‌ها تقویت و آماده شود.

بهرامی در ادامه با اشاده به چشم‌انداز گام دوم انقلاب بیان کرد: ما در سال گذشته حدود ۴۰ کلاس را به شهر پرند اضافه کردیم، ۲ سالن ورزشی را در فاز ۶ فراهم کردیم، حدود ۷ مدرسه هم در حال ساخت داریم که امیدواریم به زودی به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: در ۸ مدسه ما مشکلات عدیده‌ فضای آموزشی،‌ تاسیسات و ساختمان داشتیم که به همت همکاران در نوسازی و خیرین برطرف کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه گفت: در خصوص فضای تربیتی، دوره‌ای آموزشی برای معلمین و مربیان در سطح استان برگزار کردیم تا بهتر با مسائل روز آشنا شده، موضوع ایران‌دخت با همکاری و هماهنگی مسؤؤلان شهر و مسابقه کتابخوانی برای فرهنگیان انجام شده تا بتوانند خدمت‌گزاران خوبی برای شما مردم باشند.

وی در ادامه در خصوص حوزه استعداد‌های درخشان هم تصریح کرد: مدارس سمپاد و تیزهوشان هم در این شهر هم رشته ریاضی و هم رشته تجربی را برای دانش‌آموزان این شهر داریم و تجهیزات هنرستانی هم در طول سال توزیع شده و به گواهی کارشناسان و صاحب‌نظران نسبت به سال‌های گذشته اتفاقات خیلی بهتری را داشته‌ایم.

بهرامی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به این شهرستان گفت: تمام این اتفاقات خوب به برکت سفر آیت‌الله رییسی به این شهرستان یک شتاب تازه‌ای گرفت و تامین‌ اعتبارت خوبی انجام شد. از جمله در شهرستان رباط‌کریم از جمله نصیرشهر و شهر جدید پرند را هم شامل می‌شود، مصوب شد که ۵ مدرسه جدید و یک اردوگاه دانش‌آموزی داشته باشیم که اعتبارات خوبی هم در نظر گرفته شد و تصیم جانمایی این اردوگاه که در کدام نقطه شهرستان احداث شود به عهده شورای آموزش و پرورش شهرستان است.

وی در ادامه با توجه به کمبود فضاهای ورزشی در شهر پرند خاطرنشان کرد: برای مدارس و مراکز ورزشی که در شهر پرند تحت نظر آموزش و پرورش هستند تا پایان دی ماه تجهیزات خوبی ارسال خواهد شد تا در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پایان از همکاری و مشارکت شرکت عمران در حوزه پویانمایی و حضور دانش‌آموزان در جهت انجام فعالیت‌های تربیتی و آموزشی خبر داد.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر