قورباغه ای نشستن کودک خطرناک است؟

قورباغه ای نشستن کودک خطرناک است؟

متخصص طب فیزیکی و توان بخشی گفت: والدین کودک را به علت قورباغه ای نشستن سرزنش می کنند و تصور دارند این طرز نشستن باعث چرخش لگن در کودکان شود درصورتیکه این فرضیه صحیح نیست و قورباغه ای نشستن باعث تشدید چرخش لگن و گذاشتن پا به داخل نمی شود.

ساسان صادقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توان بخشی درباره شایع ترین اختلالات استخوانی و عضلانی در بین کودکان اظهار کرد: اختلال در ناحیه تحتانی و پا از جمله شایع ترین اختلالات کودکان تا سنین نوجوانی است که با انجام حرکات اصلاحی قابل درمان است.

وی با تاکید براینکه کف پای صاف بیشترین علت مراجعه والدین به کلینیک های درمانی است بیان کرد: این اختلال تا ۵ سالگی نیاز به درمان خاصی ندارد و بسته به میزان صافی کف پا و شدت انحراف در مچ با استفاده از کفی مناسب و صندل طبی می توان به بهبود فرم دهی و قوس پا کمک کرد.

صادقی با اشاره به انحرافات در ناحیه زانو عنوان کرد: زانوی پرانتزی تا ۲سالگی نیازی به اقدام ندارد اما پس از آن باید این اختلال پیگیری شود علاوه براین زانوی ضربدری نیز تا ۷سالگی نیاز به پیگیری درمانی ندارد اما درصورت تداوم باید به پزشک متخصص مراجعه شود که در موارد شدید برای بیمار استفاده از بریس تجویز می شود.

پزشک متخصص طب فیزیکی و توان بخشی ادامه داد: یکی دیگر از اختلالات شایع راه رفتن رو به داخل کودکان است که باعث زمین خوردن آنان می شود و بسته به اینکه چرخش از زانو، ساق پا، مچ پا و لگن باشد درمان های متعددی برای آن وجود دارد. درصورت عدم رعایت این نکات این معضل در دراز مدت باعث تشدید انحراف و ایجاد دردهایی در نقاط مختلف بدن می شود و اختلالاتی را در آینده برای افراد ایجاد کند.

وی درباره عوارض قورباغه ای نشستن کودکان خاطرنشان کرد: در این موارد دیده شده که والدین کودک را سرزنش می کنند و تصور دارند این طرز نشستن باعث چرخش لگن در کودکان شود درصورتیکه این فرضیه صحیح نیست و قورباغه ای نشستن باعث تشدید چرخش لگن و گذاشتن پا به داخل نمی شود.

صادقی تصریح کرد: موارد خفیف اختلال قورباغه ای نشستن را تا ۱۳سالگی پیگیری میکنیم و در بیش از ۹۰ درصد این چرخش در کودکان اصلاح می شود و درصد کمی نیاز به جراحی دارند.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار