قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی ملی (۲۲ آبان)

قیمت دلار در بازار آزاد امروز به ۲۸ هزار و ۵۲۰ تومان رسید. قیمت دلار صرافی ملی امروز ۲۸۱۲۹ تومان اعلام شد.

قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی ملی (۲۲ آبان)

در بازار آزاد امروز قیمت دلار به ۲۸ هزار و ۵۲۰ تومان رسید. نرخ دلار در حالتی به ۲۸۵۰۰ تومان رسید که در پایان معاملات هفته گذشته، دلار به پیشروی خود ادامه داد و در نهایت پایان هفته را افزایشی ثبت کرد. روز پنج‌شنبه قیمت دلار ۱۵۰ تومان افزایش قیمت را ثبت کرد و در محدوده قیمت ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت. در روز چهارشنبه نیز قیمت دلار ۱۴۰ تومان افزایش را ثبت کرده بود.

نرخ ارز صرافی ملی امروز به ۲۸ هزار و ۱۲۹ تومان رسید. قیمت دلار بازار متشکل ارزی ۲۷ هزار و ۷۰۴ تومان ثبت شد.

قیمت دلار چند روزی است در کانال ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان تثبیت شده است. افزایش قیمت دلار نسبت به ابتدای سال جاری تا به حال بی‌سابقه بوده است. اما با وجود بالا رفتن نرخ ارز، چندین سیگنال برای کاهش قیمت دلار شکل گرفته است. کدام سیگنال‌ها قیمت دلار را کاهش می‌دهند؟

اولین سیگنال مهم اظهارات جدید کامالا هریس، معاون جو بایدن درباره بازگشت آمریکا به برجام است. او روز گذشته در سخنرانی خود اعلام کرده بود، تمایل واشنگتن برای بازگشت به برجام روشن است. او گفته بود:« ما به دنبال بازگشت مجدد هستیم و منتظر مذاکرات هستیم و امیدواریم که این مذاکرات پرثمر باشند. در این راستا ما در کنار متحدان‌مان قرار داریم.»

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم با اظهاراتش درباره لغو تحریم‌های ضدایرانی احتمالا سیگنال مهم دیگری را به بازار ارز ایران بدهد. لاوورف گفته بود: «ما در مذاکرات وین درباره توافق برنامه هسته‌ای ایران در ۲۹ نوامبر، خواستار اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌ها علیه تهران خواهیم شد.»

سیگنال سوم برای کاهش قیمت ارز میزان معاملات ارز در سامانه نیماست که در هفته سوم آبان ماه به ۳ میلیارد و ۷۱۵ میلیون دلار رسیده و با رشد ۷۰ درصدی رو به رو شده است. همچنین همزمان با افزایش حجم معاملات، روند قیمتی در سامانه نیما، به طور نسبی کاهش یافته و از ۲۳ هزار و ۴۱۵ تومان به ۲۳ هزار و ۲۶۲ تومان رسیده است.

از طرف دیگر علی نادری، عضو تیم رسانه‌ای دولت هم دو روز پیش در حساب کاربری خود در صفحه توییتر خبر داده بود که بیش از ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدود ایران در یکی از کشورها در دسترس قرار گرفته و بخش قابل توجهی از این منابع در حال ورود به چرخه تجاری کشور است.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر