لوله مسی و روش های اساسی اتصال آن به نقل از بست سرا

لوله های مسی به طور گسترده ای در سیستم های مهندسی مختلف منازل و آپارتمان ها استفاده می شود. مزایای اصلی این ماده مقاومت در برابر خوردگی و قرار گرفتن در معرض دمای بالا و همچنین اشعه ماوراء بنفش است. علاوه بر این، لوله های مسی را می توان به راحتی در هر زاویه ای خم کرد، که اتصال را با دستان خود ساده می کند.

لوله مسی و روش های اساسی اتصال آن به نقل از بست سرا

به عنوان یک نقطه ضعف، اغلب گفته می شود که این ماده قیمت بالایی دارد، اما با چنین خواص عالی فلز، قیمت آن نمی تواند کمتر باشد. لوله های مسی از طریق اتصالات نصب می شوند. بسته به نحوه اتصال لوله های مسی، می توانند خم یا شکننده باشند. اتصالات راه راه یک اتصال سوئیچ ایجاد می کنند و فیوزها در اتاق هستند.

مزایای اصلی استفاده از لوله های مسی

لوله های مسی دارای دمای کاری ۲۰۰- تا ۲۵۰+ درجه و همچنین انبساط خطی کم هستند که به آنها اجازه می دهد با موفقیت برای چنین سیستم هایی استفاده شوند.

  • گرمایش؛
  • تامین آب؛
  • تهویه مطبوع؛
  • حمل و نقل گاز؛
  • به دست آوردن انرژی جایگزین، مانند هلیوسترها.

هنگام نصب لوله مسی برای تامین آب سرد و گرم، ممکن است نگران اضافه بار یا تعویض قطعه داخلی باشید. آنها همچنین توسط کلر که در غلظت های بالا به آب لوله کشی اضافه می شود، از بین نمی روند. در مقابل، کلر بهترین لایه محافظ را بر روی دیواره داخلی خط لوله تشکیل می دهد که به طور قابل توجهی طول عمر بزرگراه ها را افزایش می دهد. به نوبه خود، مقدار کمی مس در آب آشامیدنی مهم است که تأثیر مفیدی بر سلامت انسان دارد.

ویژگی های نصب لوله مسی برای تامین آب

نصب منبع آب مسی گرم و سرد از نظر فناوری تفاوتی ندارد. با این حال، توجه به ظاهر خطوط لوله و اتصالات مربوطه ضروری است. عایق حرارتی از فیلم PVC بر روی قطعات در نظر گرفته شده برای آب گرم اعمال می شود. نصب لوله های مسی آبرسانی به یکی از روش های زیر انجام می شود:

  • استفاده از عناصر نخی شکل
  • با استفاده از جوشکاری

اتصالات زمینی می تواند ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای نصب روش خودتان باشد.

اتصالات رزوه ای اتصالات سوئیچ را ایجاد می کنند که در صورت لزوم می توان آنها را به طور مکرر قطع یا منحرف کرد. برای نصب آن لازم است:

مهره راه راه را داخل لوله قرار دهید.

روی آن حلقه چین دار بزنید.

عناصر را به هم وصل کنید.

مهره را سفت کنید.

. لوله های مسی را می توان در هر جهتی خم کرد، بنابراین می توان در تعداد اتصالات صرفه جویی کرد.

جوشکاری یک نصب کمی پیچیده تر است، با این حال، آن را کاملا با دستان خود انجام می شود. هنگام کار با شعله های باز باید مراقب باشید و تمام نکات ایمنی را رعایت کنید. این مجموعه خود از چنین مراحلی تشکیل شده است.

  1. با تمیز کردن لوله و محصول قالب گیری شده به فلز خالص.
  2. لوله مطابق با علامت حداکثر وارد می شود.
  3. محل اتصال توسط یک مشعل گازی یا آرایشگاه ساختمانی گرم می شود.
    بسیار مهم است که یکدیگر را به طور مساوی صاف کنید، توصیه می شود از لامپ جوش دو شعله استفاده کنید.
  4. هنگامی که دمای حرارت برای ذوب شدن لحیم کاری کافی باشد، در محل اتصال وارد می شود.
  5. می توانید جریان اضافی را پس از کفش دوزی حذف کنید.

لحیم کاری لوله های مسی

جوشکاری با چسباندن بین سنگ‌های مس مذاب فسفر یا نقره و لوله‌های گرمایش متصل انجام می‌شود. سرباز در نقطه تماس با عمل نیروهای مویرگی جدا می شود و فلز پایه را "خیس" می کند. برای بهبود کیفیت جوش و افزایش ضریب چسبندگی از شارهای ویژه استفاده می شود و سطوحی که قرار است جوش داده شوند از قبل تعیین شده اند. هنگام لحیم کاری، باید قطعات را به طور مساوی تا دمای دلخواه گرم کنید.

بنابراین هنگام جوشکاری نوع شعله مشعل مهم است که نشان دهنده تعادل مخلوط گاز است. کاهش شعله مشعل نشان دهنده مقدار اضافی سوخت در مخلوط است که از محتوای اکسیژن بیشتر است. به دلیل اکسیژن اضافی، مخلوط گاز نمایش داده شده، شناوری ایجاد می کند که سطح فلز را اکسید می کند. نشانه این پدیده هجوم سیاه فلز است. مخلوط متعادل گاز شعله ای برای مشتعل شدن ایجاد می کند که بدون هیچ اثر دیگری فلز را گرم می کند.

ابزار جوشکاری لوله مسی

برای جوشکاری مس از آهن لحیم کاری و مشعل گازی مخصوص استفاده می شود.

هنگام کار با لوله های مسی، علاوه بر جوشکاری و فشرده سازی، باید آنها را برش داد، خم کرد، منبسط کرد، ذوب کرد. شیلنگ های انعطاف پذیر با خم کردن لوله اهرمی برای جلوگیری از بالا آمدن و صاف شدن ساخته می شوند. و برای لوله های تا قطر ۱۵ میلی متر، شعاع خمش باید حداقل ۳.۵ میلی متر باشد. برای لوله های با قطر زیاد، هیچ شعاع شیبی نباید حداقل ۴ قطر باشد. لوله های برش را می توان از فلز مس ساخته کرد، اما بهتر است لوله ها را برش دهید، که به شما امکان می دهد دقیقاً با علامت و بدون اعوجاج این کار را انجام دهید. پس از هر چرخش، لازم است که نورد برش را سفت کنید، پیچ نصب را سفت کنید. خراش ها در این فرآیند باید برداشته شوند.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • حسن شاه قلعه

    برای من خیلی جالب بود اینکه دلیل اینکه لوله های مسی در بیمارستان استفاده میشه خاصیت ضد باکتری بودن آن می باشد.
    در گذشته هم بیشتر ظروف مسی بودن و شاید یکی از دلایل زندگی سالم گذشتگان این موضوع باشد.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها