لیست عرضه اولیه های بورسی در ۱۴۰۱

لیست عرضه اولیه های بورسی در ۱۴۰۱

بورس، طی دو سال اخیر نزولی بود اما همچنان عرضه‌های اولیه یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین معاملات بازار سرمایه است. این عرضه‌های اولیه تا حدودی از رونق افتاده و بازدهی چندانی ندارند ولی هنوز هم بخش عمده‌ای از سهامداران به دنبال خرید عرضه اولیه هستند. کدام شرکت‌ها در سال ۱۴۰۱ عرضه می‌شوند؟

فزر آخرین عرضه اولیه سال ۱۴۰۰ بود که در بهمن ماه پارسال انجام شد. عرضه اولیه‌‌ای که به نوعی نماد اعتراض سهامداران بورس هم بود. در این عرضه اولیه میزان مشارکت بسیار کاهش پیدا کرد و حتی این نماد پایین‌ترین میزان مشارکت از سال ۹۹ تاکنون را به خود اختصاص داد.

آمار‌های نشان می‌دهد که میزان مشارکت در عرضه اولیه فزر تنها یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۴۵۵ کد معاملاتی بوده است. این در حالی بود که میزان مشارکت در عرضه اولیه‌‌های قبلی حتی به ۵.۵ میلیون نفر هم رسیده بود. بنابراین می‌توان گفت که میزان مشارکت عرضه اولیه فزر به حدود یک پنجم کاهش یافت.

کدام شرکت‌ها شانس عرضه دارند؟

محمدامین قهرمانی، مدیر پذیرش بورس و اوراق بهادار تهران در اسفندماه سال گذشته گفت: بورس تهران برنامه‌ریزی‌های لازم برای عرضه اولیه سهام ۱۰ شرکت درج شده و هفت شرکت‌ پذیرفته‌ شده را انجام داده تا در فرصت مناسب نسبت به عرضه آنها اقدام کند.

وبینار آموزش ارز دیجیتال رو از دست نده (رایگان ثبت نام کن)
دانلود رایگان جدیدترین بازی های پلی استیشن
وبینار آنلاین ورود به دنیای " ارز دیجیتال"
معامله امن ارزهای دیجیتال با کارمزد پایین (بیتکس ۲۴)

بدین ترتیب به نظر می‌رسد در سال ۱۴۰۱ حداقل ۱۷ شرکت آماده عرضه اولیه باشند. کدام شرکت‌ها شانس عرضه اولیه در سال ۱۴۰۱ را دارند؟

سال گذشته چند نماد در بورس درج شدند و احتمال عرضه‌ اولیه آن‌ها وجود داشت. در هفته اخیر نیز دو نماد جدید عالیس و امیران برای قرار گرفتن در لیست عرضه اولیه‌ها درج شدند.

همچنین نماد‌های گلپخش، آلومینا، سفید، شرازی، اردستان و کایزد و چند نماد دیگر در بازار‌های بورس و فرابورس درج شدند که احتمال عرضه اولیه آن‌ها نیز در بورس وجود دارد.

عرضه اولیه سال ۱۴۰۱ کدام‌اند؟

پتروشیمی الوند

شرکت پالایشی ستاره خلیج فارس

شرکت حمل و نقل ریلی رجا

پتروشیمی اروند

فروشگاه شهروند

حریر خوزستان

هلدینگ سلولزی

کارگزاری صبا تامین

صنایع عمومی تامین

خدمات ارتباطی رایتل

سرمایه گذاری صنایع لاستیک (نخ تایر صبا)

شیمی بافت

پخش دارویی اکسیر

پالایشگاه امام خمینی شازند

تپسی

زیرمجموعه‌های شستا در صف عرضه اولیه

همچنین نماد شستا در گزارش تفسیری خود برنامه عرضه اولیه‌های زیرمجموعه‌های خود برای تابستان ۱۴۰۰ تا بهار ۱۴۰۱ را اعلام کرده بود که این عرضه اولیه‌ها انجام نشد تا احتمالا برخی از آنها در سال ۱۴۰۱ در بورس عرضه شوند.

عرضه_اولیه

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر