مذاکرات وین در کمال بی اعتمادی به آمریکا

مذاکرات وین در کمال بی اعتمادی به آمریکا

در حالی که حامیان رئیسی مساله ارتباط شرایط سخت اقتصادی مردم با دور جدید مذاکرت ایران و  ۱+۴ بر سر احیای برجام را فضاسازی مخالفان دولت توصیف می‌کنند که انتشار توئیتی از سوی وزیر راه و شهرسازی در این رابطه خبرساز شده است.

رستم قاسمی در توئیتر خود درباره هدف دولت از مذاکرات برجام نوشت:

دولت به دلایل مختلف مذاکره می‌کند امابه قول آیت الله رئیسی؛ مابه آمریکا اعتمادی نداریم.

کارگزارن نظام باهدف بهبود معیشت وحفظ اقتدار درحال مذاکره‌اند، امامذاکره‌ای که نتیجه‌اش خسارت محض نباشد.

در حالی توئیت وزیر راه مورد توجه کاربران قرار گرفته است که در همین زمینه نیز ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه دهم مرداد ماه سالجاری در نشست هفتگی با خبرنگاران گفته بود: دولت آقای رئیسی از ابتدا اعلام کرد در بحث اقتصاد و معیشت مردم این را به روند مذاکرات گره نمی‌زنیم و روند اقتصاد و تامین معیشت مردم را خارج از چارچوب مذاکره دنبال می‌کنیم و تاکید دیگری کردند که مذاکره در بحث رفع تحریم‌ها برای ما تنها موضوع سیاست خارجی نیست و یکی از این موضوعات است. وزیر خارجه هم تاکید خاص در این خصوص داشت.

آنچه در یک سال گذشته رخ داده در حوزه روابط و مناسبات خارجی ایران با کشورهای پیرامون ما در منطقه و همسایگان مرزی و فرامرزی مبتنی بر این رویکرد بود که مذاکرات را در مکانیسم خود دنبال می‌کنیم و معیشت مردم را در مکانیسم خود دنبال می‌کنیم. اتکا به تحریم‌ها و افزایش فشار در سایه تحریم برای ایجاد شرایط روانی سخت برای گرفتن امتیاز لازم در میز مذاکره، نتیجه نخواهد داد.

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها