مردم به کمک فرهنگیان خواهند آمد

مردم به کمک فرهنگیان خواهند آمد

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال تدوین دستورالعمل آن در شوراهای آموزش و پرورش هستیم تا نقش مردم پررنگ‌تر و اختیارات را به آنها تفویض کنیم.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، امروز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه اظهار کرد: مشورت کردن با مردم در سیره پیامبر اسلام(ص) مشاهده می‌شود.

وی افزود: در بیانیه گام دوم، مشارکت مردم در امور سیاسی و اجتماعی به عنوان سومین برکت انقلاب اسلامی از سوی رهبر انقلاب یاد شده است.

نوری گفت: قانون شوراهای آموزش و پرورش، مردم را به مشارکت دعوت می‌کند و بر موضوع واگذاری تصمیم‌گیری‌های آموزش و پرورش به مناطق و استان‌ها تاکید دارد که تا به امروز ۶۵۲ شورای آموزش و پرورش تشکیل و ۹۴۰۰ نفر عضو دارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت خیرین مدرسه‌ساز مطرح کرد: از پنج‌شنبه گذشته تا به امروز در دو استان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد که در استان اصفهان یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و هرمزگان ۷۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه تعهد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شوراهای آموزش و پرورش در تلاش برای استفاده از ظرفیت نهادها و مردم در این وزارتخانه است، عنوان کرد: باید اختیارات بیشتری به مردم دهیم و در حال تدوین دستورالعمل آن در شوراهای آموزش و پرورش هستیم تا نقش مردم پررنگ‌تر و اختیارات را به آنها تفویض کنیم.

نوری گفت: رشد جمعیت دانش‌آموزی از ابتدای انقلاب تا کنون دو برابر بوده و از ۸ میلیون به ۱۶ میلیون نفر رسیده و رشد کلاس‌های درس بیش از سه برابر است به گونه‌ای که هم‌اکنون به ازای هر دانش آموز ۵‌.۲ متر مربع فضای آموزشی داریم.

وی ادامه داد: شاهد رشد بیش از ۵۰ درصدی مدارس استعدادهای درخشان بودیم که امسال ۲۰ مدال طلا در المپیادهای جهانی کسب کردند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به توطئه‌هایی که اخیرا برای دانش‌آموزان و دانشجویان ما طراحی شده است در آموزش و پرورش دست کمک به سوی مومنان دراز می‌کنیم تا برای تربیت نسل در تراز جمهوری اسلامی به کمک ما بیایند.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها