منتظر اوج گیری دلار باشیم؟

منتظر اوج گیری دلار باشیم؟

پس از آن که داده‌های ایالات متحده نشان داد کارفرمایان بیش از آنچه انتظار می‌رفت در ماه سپتامبر نیروی کار استخدام کرده‌اند، دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی تقویت شد که بیان می‌کند فدرال رزرو احتمالاً در حال حاضر به سیاست انقباض تهاجمی خود پایبند خواهد بود.

دلار ضررهای اولیه را در برابر ین ژاپن معکوس کرد و آخرین بار با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۴۵.۴۲ ین رسید. دلار در ماه گذشته به اوج ۲۴ ساله خود یعنی ۱۴۵.۹۰ ین رسید که باعث مداخله مقامات ژاپنی برای تقویت ین شکننده شد.

یورو در برابر دلار کاهش یافت و پس از گزارش مشاغل ایالات متحده، ضرر را افزایش داد و آخرین بار با ۰.۶ درصد کاهش به ۰.۹۷۳۵ دلار رسید.

آدام باتن، تحلیلگر ارشد ارز ForexLive در تورنتو گفت: «هر نشانه‌ای از ضعف اقتصادی ایالات متحده بر دلار تاثیر دارد اما مطمئناً با حقوق و دستمزد غیرکشاورزی همراه نبوده است».

وزارت کار در گزارش اشتغال خود که از نزدیک ناظر این موارد است، اعلام کرد: حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه گذشته به ۲۶۳هزار شغل افزایش یافته است.

داده‌های ماه آگوست برای نشان دادن ۳۱۵ هزار شغل اضافه شده همانطور که قبلاً گزارش شده اصلاح نشده بود. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، ۲۵۰هزار شغل را پیش‌بینی کرده بودند که برآوردها از ۱۲۷هزار تا ۳۷۵هزار متغیر بود

یک شبه، تعدادی از مقامات فدرال رزرو این دیدگاه را تقویت کردند که افزایش نرخ‌ها بانک مرکزی به پایان نرسیده زیرا بانک به دنبال مهار تورم است و انتظار می‌رود که نرخ‌های بهره بیشتر افزایش یابد.

به گفته استراتژیست‌ها، داده‌های تورم ایالات متحده که هفته آینده منتشر می‌شوند نیز به دقت مورد بررسی قرار خواهند گرفت و می‌توانند در تعیین انتظارات سرمایه‌گذاران از فدرال رزرو موثر باشند.

بانک مرکزی ایالات متحده در تلاش برای مهار تورم، نرخ سیاستی خود را از نزدیک به صفر در ابتدای سال جاری به محدوده فعلی ۳.۰۰ درصد تا ۳.۲۵ درصد افزایش داده است و ماه گذشته نشان داد که افزایش‌های بزرگ بیشتری در راه هستند.

شاخص دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزها اندازه‌گیری می‌کند، آخرین بار ۰.۶ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود در یک هفته گذشته رسید. این شاخص در سال جاری حدود ۱۸ درصد رشد داشته است.

استرلینگ با ۰.۹ درصد کاهش به ۱.۱۰۶۰ دلار رسید و یک شبه ۱.۴ درصد سقوط کرد.

دلار نیز روز گذشته در برابر یوان فراساحلی چین افزایش یافت و آخرین بار با ۰.۷ درصد افزایش در ۷.۱۳۱۳ رسید.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
منبع: همشهری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر