نقشه ای که بورس  برای حباب ربع سکه دارد

نقشه ای که بورس  برای حباب ربع سکه دارد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: اگر دولت اقدام به عرضه نیم‌سکه و سکه‌های تمام در بازار بورس کند، می‌تواند نقش مهمی در روند قیمت‌ها در بازار داشته باشد.

نادر بذرافشان با اشاره به سیاست عرضه ربع سکه در بورس کالا، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت گذاری سکه های عرضه شده در بورس بسیار مهم است و باید دید دولت و بانک مرکزی چه نرخی را برای سکه های عرضه شده در بورس تعیین خواهند کرد زیرا این مساله نقش بسیار مهمی در زمینه کاهش حباب سکه خواهد داشت.

وی افزود: ربع سکه در هفته های گذشته تا قیمت ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته بود و سپس به ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که با انتشار این خبر اکنون شاهد کاهش ۸۰۰ هزار تومانی حباب سکه در بازار هستیم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد: امیدواریم با عرضه ربع سکه در روز شنبه و نرخ تعیینی بانک مرکزی، شاهد کاهش بیشتر حباب سکه در بازار باشیم.

بذرافشان تصریح کرد: اکنون بخش عمده قیمت ربع سکه ( ۴۰ درصد قیمت ) را حباب تشکیل می دهد و تعیین قیمت پایین برای ربع سکه از سوی بانک مرکزی می تواند نقشی مهمی در ادامه کاهش حباب و کاهش قیمت ربع سکه در بازار داشته باشد.

وی تاکید کرد: به اعتقاد بنده اگر دولت اقدام به عرضه نیم سکه و سکه های تمام در بازار بورس کند، می تواند نقش مهمی در روند قیمت ها در بازار داشته باشد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر خاطرنشان کرد: امیدوارم که مدیریت دولت در زمینه عرضه سکه در بازار بورس ادامه دار باشد، زیرا می تواند تبعات مثبتی بر جای بگذارد و موجب ثبات نسبی نرخ ها در بازار شود و از میان نگرانی های مردم از روند افزایش نرخ و حباب سکه و بالا رفتن قیمت طلا بکاهد.

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر