هشدار نماینده مجلس درباره تشکیل یک مافیا!

هشدار نماینده مجلس درباره تشکیل یک مافیا!

نماینده مجلس گفت: تشکیل مافیا در واردات سموم باعث انحصار در این حوزه شده که انتظار این است وزیر جهاد کشاورزی با این موضوع برخورد کند.

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در اعمال ممنوعیت برای واردات محصولات کشاورزی ایرانی در برخی از کشورها، گفت: عدم برنامه‌ریزی مناسب در چند سال گذشته باعث متضرر شدن کشاورزان شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل کم کاری برخی از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی فضای فعلی را برای صادرات محصولات کشاورزی رقم زده است، ادامه داد: طبق بررسی‌های که در مجلس داشته‌ایم در سازمان حفظ نباتات مافیایی بین مدیران و کارشناسان برای واردات سموم آماده مصرف و مواد اولیه تولید سموم غیر استاندارد تشکیل شده است که باید جلوی آن گرفته شود.

نماینده سپیدان در مجلس با تاکید بر اینکه اعمال ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی ایرانی از سوی برخی از کشورهای همسایه آسیب جدی به کشاورزان وارد کرده است، عنوان کرد: محدودیت‌های اعمال شده باعث شده تا سایر محصولات کشاورزی که به صورت استاندارد و با زحمات بسیار زیادی تولید شده اند امکان صادرات نداشته باشند و بر روی دست تولید کنندگان باقی بماند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان حفظ نباتات در زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی برای تولید محصولات سالم است که متاسفانه در سال‌های گذشته نتوانسته‌اند به این موضوع مهم بپردازند، گفت: طبق گزارشاتی که داریم بالغ بر هزار میلیارد تومان سود به جیب مافیای سموم رفته و این سود هنگفت اجازه شکستن انحصارها را نمی‎‌دهد تا سایر واردکنندگان اقدام به واردات و تولید سموم استاندارد کنند.

علیزاده با تاکید براینکه از وزیر جهاد کشاورزی انتظار داشتیم با شکستن انحصارها و ویژه‌خواری‌ها کمک کند تا فضای واردات سموم کشاورزی باز شود، افزود: در کمیسیون اقتصادی و هیات مقررات زدایی به دنبال شکستن انحصارها هستیم اما وزیر جهاد کشاورزی باید به مردم و نمایندگان آنها در زمینه عدم تولید محصول سالم و استاندارد برای ایجاد پایه درآمدی مناسب و جایگزین نفت پاسخگو باشد.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر