هشدار هواشناسی به مسافران

اصغری، کارشناس هواشناسی به کسانی که قصد مسافرت در تعطیلات پیش رو به شمال را دارند، هشدار داد.

هشدار هواشناسی به مسافران

اصغری، کارشناس هواشناسی به کسانی که قصد مسافرت در تعطیلات پیش رو به شمال را دارند، هشدار داد.

این کارشناس گفت:

*کوهرنگ رکورددار کسب ریزش‌ها بود.

*بیشتر استان‌ها امروز شاهد بارندگی هستند.

*موج جدیدی از شمال‌غرب وارد کشور خواهد شد و به کرانه دریای خزر می‌رسد.

*احتمال ریزش بهمن و سنگ در جاده‌های شمالی وجود دارد.

*فردا تهران روز تمیزی خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا هم از بارش برف و باران در غالب نقاط کشور و وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۲۶ بهمن) در مناطقی از جنوب غرب، مرکز، شمال شرق، شمال فارس، مرکزی، قم، شمال یزد، برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل سمنان تهران و البرز بارش باران و برف، وزش باد و در برخی نقاط رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز شدت بارش در شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان و شمال خراسان رضوی است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: پنجشنبه (۲۷ بهمن) در نوار شمالی کشور همچنین در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و بوشهر، جنوب اصفهان و یزد بارش رخ می‌دهد.

وی افزود: جمعه (۲۸ بهمن) در برخی مناطق فارس، شمال کرمان، خراسان رضوی، مازندران، گلستان و شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شنبه و یکشنبه(۲۹ و ۳۰ بهمن) در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود

به گفته ضیاییان طی دو روز آینده در جنوب، شرق و جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در البرز ، تهران و سمنان در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با خیزش گردوخاک در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۷ بهمن) کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و روز جمعه ( ۲۸ بهمن ) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۲۶ و ۲۷ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین و ارومیه با دمای ۱۱- و ۱۰- و زنجان با دمای ۱۱- و ۷- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها