همه چیز درباره گزینش جدید آموزش و پرورش

همه چیز درباره گزینش جدید آموزش و پرورش

دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: در هیأت عالی گزینش در مورد اختصاص سهمیه‌های استانی استخدام در آموزش و پرورش مقرر شد سیاست بومی‌گزینی توسط وزارت آموزش و پرورش پیگیری و اجرا شود.

سید امیرمحمد خرازانی نماینده وزیر آموزش و پرورش در هیأت مرکزی گزینش و دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس به تشریح جزئیات مصوبات آموزش و پرورشی دهم آبان ۱۴۰۱ هیأت عالی گزینش پرداخت و اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد با توجه به صراحت ماده (۱۶) قانون گزینش کشور که مهلت زمانی (۳) تا (۵) ماهه برای بررسی صلاحیت داوطلبان ورود به دستگاه‌های مشمول قانون گزینش تعیین کرده است، با پیگیری وزارت آموزش و پرورش، آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به صورت نیمه متمرکز برگزار شود تا فرصت قانونی لازم برای طی مراحل گزینش این دسته از داوطلبان فراهم شود.

وی ادامه داد: در خصوص مشمولان ماده (۲۸) اساسنامه دانشگاه فرهنگیان مقرر شد ترتیبات برگزاری آزمون علمی و سایر اقدامات اداری و آموزشی به نحوی اتخاذ شود که وفق بند (۲) ماده (۱۰) و ماده (۱۶) قانون گزینش، مراحل گزینش آنان در بازه زمانی(۳) تا (۵) ماهه و قبل از اشتغال آنها انجام گیرد.

خرازانی اضافه کرد: در مورد اختصاص سهمیه‌های استانی استخدام در وزارت آموزش و پرورش مقرر شد سیاست بومی‌گزینی توسط وزارت آموزش و پرورش پیگیری و اجرا شود.

وی در خصوص گزینش مدارس غیردولتی، آموزشگاه‌های آزاد و مهدهای کودک نیز گفت: با توجه به تعداد بسیار زیاد پرونده‌های داوطلبان اشتغال در مراکز مذکور، مقرر شد پیگیری‌های لازم توسط وزارت آموزش و پرورش برای اصلاح ساختار و تشکیلات گزینش متناسب با حجم کار صورت پذیرد و وزارت آموزش و پرورش نسبت به تأمین بودجه و امکانات لازم برای انجام بهینه این مهم اقدام کند.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر