هنوز هم امکان تهیه بلیت جام جهانی هست؟

هنوز هم امکان تهیه بلیت جام جهانی هست؟

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با توجه به زمان‌بر بودن صدور «هایاکارت» های جام جهانی به نظر می‌رسد در حال حاضر سفر به قطر برای تماشای رقابت‌های جام جهانی مقدور نیست.

فرهاد دوایی اظهار کرد: باید برای کسانی که دنبال سفر به قطر و تماشای دیدارهای جام‌ جهانی هستند، هایاکارت صادر شود. از آنجا که روند صدور هایاکارت‌ها حدود یک ماه زمان می‌برد و در خلال بازی‌های جام‌ جهانی این زمان بیشتر هم می‌شود، در حال حاضر کسی نمی‌تواند برای تماشای بازی‌های جام‌ جهانی اقدام کند.

وی ادامه داد: جالی خالی در بازی‌های جام‌ جهانی زیاد است. افرادی هم که سفر خود را لغو کرده‌اند، به دلیل چارتری بودن پروازها سفرشان سوخته است. بسیاری از مسافران به دلیل مسائلی که برای هتل و صدور هایاکارتشان پیش آمده سفر خود را لغو کرده‌اند.

سفر حدود ۲۰۰ گردشگر از مشهد به جام‌جهانی

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به طور کلی استقبال از مشهد برای جام‌ جهانی زیاد نبوده است. شاید از کل کشور ۳۰ هزار نفر برای تماشای جام جهانی به قطر سفر کرده باشند اما این میزان از مشهد به طور مجموع به ۲۰۰ نفر هم نرسیده است.

دوایی اضافه کرد: هر کسی می‌توانست به وسیله کردیت‌کارت، مسترکارت و یا ویزاکارت از طریق سایت فیفا نسبت به خرید بلیت بازی‌ها اقدام کند تا بر اساس آن برایش هایاکارت صادر شود. سپس به طور جداگانه بلیت هواپیما و هتل را نیز باید خریداری می‌کرد. سفر با تورهای جام جهانی نیز بستگی به صدور هایاکارت دارد. زمانی که هتل مسافران رزور و بلیت بازی تهیه نشده باشد، هایاکارت هم صادر نمی‌شود.

وی عنوان کرد: اگر کسی کردیت‌کارت داشته باشد و بخواهد از سایت قطری بلیت تهیه کند، یک پرواز رفت و برگشت برای وی حدود ۶ تا هفت میلیون تومان هزینه خواهد داشت اما اگر بخواهد بدون کردیت‌کارت و سیستمی که آژانس‌ها از طریق آن اقدام به رزرو بلیت می‌کنند، اقدام کند، حدود ۱۴ میلیون باید هزینه کند.

فروش ۴ تا ۵ برابری بلیت بازی‌ها در تهران

دوایی اضافه کرد: در ایران خیلی‌ها کردیت‌کارت نداشته و امکان خرید مستقیم ندارند. قیمت بلیت بازی‌ها ۲۰۰ دلار است که شنیده‌ایم متاسفانه در تهران بلیت‌ بازی‌ها حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان به فروش رسیده است. یعنی فقط بلیت سه بازی حدود ۷۵ تا ۸۰ میلیون تومان برای گردشگران هزینه داشته است. البته این موضوع تنها مربوط به تهران است و در مشهد چنین اتفاقاتی رخ نداده است.

وی با اشاره به اینکه آژانس‌های مسافرتی مشهد به طور مستقیم برای تورهای جام‌ جهانی فعالیتی نداشتند، گفت: فقط آژانس‌های مسافرتی تهران در زمینه تورهای جام‌ جهانی فعالیت داشتند. وزارت میراث فرهنگی برای تورهای جام‌جهانی تنها ۶ آژانس مسافرتی از تهران را مشخص کرده است. در ایام برگزاری مسابقات جام‌ جهانی مسائلی از قبیل رزرو هتل و صدور هایاکارت‌ برای مسافران پیش آمده که در حال حاضر دنبال رفع این موضوع هستیم. هیچ آمار دقیقی نداریم که چه تعداد گردشگر به قطر سفر کرده‌اند و سفر چه تعداد گردشگر به مشکل خورده‌اند. در حال حاضر برای آژانس‌های تهران مشکلاتی پیش آمده که تمام سیستم را زیر سوال برده و برای آمار دقیق سفر گردشگران از مشهد باید تا پایان جام‌ جهانی منتظر ماند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در مورد پروازهای فوق‌العاده شرکت هواپیمایی قطری از مشهد یادآور شد: شرکت هواپیمایی قطر هر روز از مشهد پرواز دارد و این پروازها در سایر ایام سال نیز انجام خواهد شد. قطر پروازهای خود را روزانه کرده‌ و این اتفاق پیش از جام‌جهانی رخ داده است و البته پس از جام‌ جهانی نیز ادامه خواهد داشت.

دوایی تصریح کرد: قطر بیش از ۲۷۰ مسیر را از دوحه پوشش می‌دهد و با سایر کشورها نیز ارتباط پروازی برقرار می‌کند؛ از همین رو این پروازها همیشه برقرار خواهد بود.

مریم  محمدی
مریم محمدی
منبع: ایسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار