واکنش ستاره سپاهان به احتمال حضور در پرسپولیس

واکنش ستاره سپاهان به احتمال حضور در پرسپولیس

بعد از ماندن آقامحرم نتایج خوبی گرفتیم. سپاهان در خیلی از بازی‌ها بدشانسی آورد ولی یک روز هم نوبت خوش‌‌شانسی سپاهان می‌شود.

سپاهان بدون‌شک در این فصل پرمهره‌ترین تیم لیگ بود و خیلی‌ در ابتدای فصل تصور می‌کردند که شاگردان محرم نویدکیا قهرمان لیگ برتر شوند. اما زردپوشان باز هم مثل فصل گذشته در رسیدن به قهرمانی ناکام بودند و در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم عملکرد موفقیت‌آمیزی نداشتند. در این فصل اما دانیال اسماعیلی‌فر یکی از ستاره‌های تأثیرگذار سپاهان بود که از لحاظ آماری هم یکی از بهترین بازیکنان لیگ بیست‌ویکم بوده است. با اسماعیلی‌فر درخصوص عملکرد سپاهان در فصل جاری و مسائل مختلف دیگر صحبت کردیم:

وقتی لیگ این فصل شروع شد خیلی‌ تصور می‌کردند سپاهان قهرمان شود ولی این اتفاق رخ نداد. فکر می‌کنی دلیلش چه بود؟

ما واقعا شرایط خوبی برای شروع لیگ داشتیم، چه از لحاظ بازیکن و چه از لحاظ کادر فنی و مدیریت. به‌هرحال، فوتبال همین است و خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا هم ممکن است با چنین وضعیتی مواجه شوند. ما پارسال هم بدشانسی آوردیم و دوم شدیم. خیلی دوست داشتیم امسال به قهرمانی برسیم که متأسفانه نشد. امیدوارم همین جایگاه دومی را حفظ کنیم و سال آینده به هدفمان برسیم.

نگفتی چه عاملی باعث شد سپاهان نتواند به قهرمانی برسد؟

ما در طول فصل عملکرد خوبی داشتیم و در نیم‌فصل دوم به غیر از بازی با مس دیگر هیچ باختی نداشتیم. اما در یک مقطع از نیم‌فصل اول ۳باخت پشت سر هم برابر استقلال، پرسپولیس و پیکان داشتیم و همان ۳باخت قهرمانی را از سپاهان گرفت. اگر بیشتر تمرکز می‌کردیم قطعا نتیجه بهتری می‌گرفتیم ولی در همین ۳بازی هم خیلی بدشانسی آوردیم. ما یکی از بهترین بازی‌های چند فصل اخیر را برابر استقلال در ورزشگاه آزادی انجام دادیم ولی متأسفانه موقعیت‌هایمان گل نشد.

محرم نویدکیا در ۲مقطع استعفا داد ولی بازیکنان دوست نداشتند او از تیم برود. درست است؟

در سپاهان و همچنین استقلال و پرسپولیس، دوم‌شدن از دیدگاه هواداران و رسانه‌ها ناکامی محسوب می‌شود. هواداران سپاهان از ما انتظار نتیجه‌گرفتن داشتند و نویدکیا هم به‌خاطر این موضوع احساس کرد فشار زیادی رویش وجود دارد. شما دیدید که بعد از ماندن آقامحرم نتایج خوبی گرفتیم. سپاهان در خیلی از بازی‌ها بدشانسی آورد ولی یک روز هم نوبت خوش‌‌شانسی سپاهان می‌شود.

از لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شدید.

ما حذف شدیم ولی درس بزرگی از این بازی‌ها گرفتیم. سپاهان فوتبالی با کلاس بالا را در این جام به‌نمایش گذاشت.

ولی امسال سپاهان با این همه ستاره جامی به‌دست نیاورد و این برای خیلی‌ قابل پیش‌‌بینی نبود.

من در مورد لیگ برتر توضیح دادم. در مورد جام‌حذفی هم باید بگویم که به آلومینیوم اراک در ضربات پنالتی باختیم که پرسپولیس را هم شکست داد و به فینال حذفی رسید. در لیگ قهرمانان هم واقعا بدشانس بودیم، ما اگر در بازی با التعاون ۱۰نفره نمی‌شدیم قطعا بازی را می‌بردیم، واقعا فکر این اتفاق را نمی‌کردیم. در بازی برگشت با الدوحیل هم در ۱۰دقیقه اول باید ۳گل به تیم حریف می‌زدیم که باز هم بدشانسی آوردیم و غرامت سنگینی دادیم. هفته آخر هم مساوی به درد ما نمی‌خورد و مجبور بودیم انتحاری بازی کنیم. خیلی بدشانسی آوردیم. ۲بازی با پاختاکور را بردیم و پاختاکور در ۲بازی التعاون میزبان را برد؛ میزبانی که شانس صعود داشت. پس ما تیم ضعیفی نبودیم. فکر می‌کردیم در این فصل اتفاقات بهتری برایمان رقم بخورد ولی متأسفانه نشد. می‌دانیم هواداران هم انتظار داشتند حداقل یک جام بیاوریم. من گفتم که تیم‌های بزرگ دنیا هم ممکن است قهرمان نشوند. بارسلونا هم ستاره زیاد داشت ولی قهرمان نشد. وقتی نویدکیا هدایت سپاهان را بر عهده گرفت، قرارداد ۳ساله امضا شد و او در این دو فصل عملکرد بدی نداشته است.

کار کردن با این مربی چطور است؟

نویدکیا بی‌نظیر است، فقط همین را می‌توانم بگویم.

در فصلی که سپاهان جامی به‌دست نیاورد، چقدر نویدکیا مقصر است؟

کمترین تقصیر را دارد. خیلی‌ از سبک بازی سپاهان تعریف کردند و این تعریف‌ها غیرواقعی نبود. این فصل بدشانس بودیم و اگر موقعیت‌هایمان گل می‌شد، اتفاقات بهتری رخ می‌داد.

یک فصل فوق‌العاده را سپری کردی و از لحاظ آمار جزو دو سه بازیکن برتر لیگ هستی. حتما خودت هم بابت این موضوع احساس خوبی داری؟

می‌توانستم شرایط بهتری داشته باشم ولی در یک مقطع کوتاه، کمی خستگی روی عملکردم تأثیر منفی گذاشت. دوست دارم در بازی بهترین عملکرد را از خودم نشان دهم، مهم نیست در جدول اول باشم یا دهم و هدف من این است که همیشه به تیمم کمک کنم. موفقیت تیمی از هر چیزی مهم‌تر است چون همیشه از بازیکن می‌پرسند تیمت کجای جدول قرار دارد.

سپاهان به تو پیشنهاد تمدید قرارداد داده است؟

بله، باشگاه چنین درخواستی داده و قرار شده بعد از اتمام بازی‌ها صحبت کنیم تا ببینیم باشگاه چه شرایطی را درنظر می‌گیرد و من هم شرایطم را می‌گویم.

چه معیاری برای انتخاب تیم فصل آینده داری؟

جدا از بحث مالی، تیمی را انتخاب خواهم کرد که بدانم مرا به چیزی که می‌خواهم نزدیک‌تر می‌کند. تیم‌های اول تا سوم لیگ تقریبا به یک اندازه پول می‌دهند و اختلاف مالی زیادی وجود ندارد. سعی می‌کنم تیمی را انتخاب کنم که فصل بعد از لحاظ فوتبالی شرایط بهتری داشته باشم. من ۲سال در سپاهان راحت بودم و آرامش داشتم. اگر به توافق رسیدیم قطعا در سپاهان می‌مانم و اگر نرسیدیم، تصمیم دیگری می‌گیرم.

می‌گویند با پرسپولیس مذاکره کرده‌ای؟

من یک کلمه هم با پرسپولیس صحبت نکرده‌ام.

ولی قبول داری حضور در این تیم هم می‌تواند یک گزینه جذاب برای تو باشد؟

پرسپولیس تیم بزرگی است ولی من با هیچ تیمی صحبت نکرده‌ام و بعد از لیگ در مورد تیم فصل آینده‌ام تصمیم خواهم گرفت.

در تیم ملی هم هستی. چقدر امیدواری در جام‌جهانی بازی کنی؟

همه آدم‌ها به امید زنده هستند و اگر می‌خواهم به هدفم برسم، باید کارم را درست انجام بدهم تا نظر سرمربی را جلب کنم. بدون‌شک دوست دارم در جام جهانی بازی کنم.

در مورد حریفان تیم ملی چه صحبتی داری؟

در جام‌جهانی حتی ضعیف‌ترین تیم، قوی‌ترین تیم است. حریفان ما بدون‌شک پرقدرت هستند.

برخی معتقد بودند بهتر است در جام جهانی یک مربی نامدار و کارنامه‌دار هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد.

من در جایگاهی نیستم که در این زمینه اظهارنظر کنم ولی نتایج اسکوچیچ همه‌‌چیز را نشان می‌دهد. با آن شرایطی که تیم ملی داشت، کار هر کسی نبود که چنین نتایجی بگیرد. نکته مشخص این است که دراگان هم‌اکنون قوی‌ترین رزومه را در تیم ملی دارد.

فکر می‌کنی به دور حذفی راه پیدا کنیم؟

امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

مریم  محمدی
مریم محمدی
منبع: ورزش سه
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار