واکنش قالیباف به ماجرای افزایش قیمت ماکارونی

واکنش قالیباف به ماجرای افزایش قیمت ماکارونی

رئیس مجلس گفت: نگرانی‌های مردم این است که اگر قرار است ارز ترجیحی مربوط به کالاهای اساسی هدفمند شود گرانی‌های شدیدی اتفاق بیفتد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت قوه مقننه و در پیش از دستور خود با اشاره به گرانی‌ها و مشخصاً گرانی آرد صنعتی و ماکارونی، گفت: مسئله اصلی که باعث نگرانی بیشتر مردم شده است این است که گرانی اخیر شروع گرانی‌های کالاهای اساسی باشد که معیشت مردم با آن گره خورده است.

وی ادامه داد: نگرانی های مردم این است که اگر قرار است ارز ترجیحی مربوط به کالاهای اساسی هدفمند شود گرانی های شدیدی اتفاق بیفتد و دولت در موضوع ماکارونی و آرد صنعتی به گونه ای برخورد که باعث نگرانی بیشتر مردم شد.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: در ادامه توضیح خواهم داد که برنامه مجلس برای حفظ قدرت خرید مردم چیست و روشن خواهم کرد اگر دولت این برنامه را اجرا کند مردم با آرامش خیال می توانند به حداقل زندگی خود اطمینان داشته باشند.

رئیس مجلس اضافه کرد: در بحث افزایش قیمت ماکارونی بی توجهی به قانون مجلس باعث ایجاد چنین فضایی شد و مردم را به شدت ناراحت کرد و به مردم عزیز حق می دهم که نسبت به آینده نگران شده باشند اما با توجه به پیگیری های انجام شده و جلساتی که برقرار شد مخصوصاً در شورای هماهنگی اقتصادی صورت گرفته مقرر شد که قانون مجلس به طور کامل اجرایی شود تا یک آرامش معیشتی برای مردم ایجاد شود.

قالیباف عنوان کرد: فراموش نکنیم که با تصمیمات خلق‌الساعه تعیین ارز ۴۲۰۰ در دولت گذشته به اقتصاد کشور ضربه بزرگی زده شد و کسانی که این ضربه را به اقتصاد کشور زدند باید پاسخگو باشند این ارز ترجیحی باعث هدر رفت ده‌ها میلیارد دلار سرمایه این کشور شده است و علاوه بر این باعث کنترل گرانی ها هم نشد.

رئیس مجلس اظهار کرد: در این وضعیت کارشناس اقتصادی این مسئله را تأیید می‌کنند که باید ارز ترجیحی باید هدفمند شود اما در این زمینه حرف های جدی داریم.

وی ادامه داد: سیاست مجلس حفظ قدرت خرید مردم است و علاج اصلی حفظ قدرت خرید مردم تنها و تنها کنترل تورم است تا تورم را کنترل نکنیم نمی‌توانیم قدرت خرید مردم را حفظ کنیم.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها