واکنش نماینده زن مجلس به فوت مهسا امینی

واکنش نماینده زن مجلس به فوت مهسا امینی

 سمیه رفیعی کفت : حضور در اماکن مرتبط با نیروی انتظامی برای جامعه دارای یک قبح است و وقتی افراد در قالب "هدایت"، "توجیه"، "آموزش" و یا هر اسم دیگری که بر آن می‌گذاریم بازداشت یا احضار می‌شوند این مساله ناخودآگاه برایشان استرس‌آفرین است و بهتر است در اجرای امر به معروف و نهی از منکر تا حد امکان از احضار و بازداشت خودداری شود.

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص حادثه رخ داده برای مهسا امینی با تاکید بر لزوم پیگیری دقیق ابعاد این حادثه، گفت: متاسفانه شاهد اتفاق تلخی برای یکی از دختران کشورمان هستیم و باید توجه داشت که این حادثه به هر دلیلی که رقم خورده باشد، قابل توجیه نیست.

وی ادامه داد: به عنوان یک زن از اتفاق پیش آمده عمیقا ناراحتم و خود را کنار خانواده مرحوم می‌دانیم. همچنین در قامت یک نماینده مجلس با استفاده از ظرفیت کمیسیون اصل نود و فراکسیون زنان از وزارت کشور و نیروی انتظامی توضیحات دقیق نسبت به این حادثه را مطالبه خواهیم کرد.

رفیعی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور به وزیر کشور برای پیگیری این حادثه، اظهار داشت: در خبرها مشاهده کردم که آقای رئیسی، وزیر کشور را مکلف به پیگیری این حادثه کردند و پزشکی قانونی نیز کارگروه ویژه‌ای را به منظور بررسی ابعاد پزشکی آن تشکیل داده است. مجلس هم با دقت و از طریق بکارگیری تمامی ابزارهای نظاتی ممکن این مساله را پیگیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی ابعاد این حادثه باید به دقت و فوریت انجام شده و با خاطیان احتمالی برخورد مقتضی صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین ابراز داشت: برای اجرای قانون می‌توان از روش‌های مختلفی بهره جست اما بسیار بهتر است که اجرای قانون با خوش سلیقگی انجام شود تا جامعه را همراه کند. نباید با وقوع حوادثی مانند آنچه که برای مهسا امینی رخ داد خانواده‌ها را نسبت به حضور فرزندانشان در جامعه نگران کرد.

وی افزود: نیروی انتظامی در توضیحاتی که نسبت به این حادثه داشته آورده است که «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچار عارضه قلبی شد». عزیزان باید توجه داشته باشند که حضور در اماکن مرتبط با نیروی انتظامی برای جامعه دارای یک قبح است و وقتی افراد در قالب "هدایت"، "توجیه"، "آموزش" و یا هر اسم دیگری که بر آن می‌گذاریم بازداشت یا احضار می‌شوند این مساله ناخودآگاه برایشان استرس‌آفرین است و بهتر است در اجرای امر به معروف و نهی از منکر تا حد امکان از احضار و بازداشت خودداری شود.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها