ورود بانوان به ورزشگاه؛ عملگرایی بی صدا

محمدامین میرزایی - مدیرعامل خبرگزاری برنا

ورود بانوان به ورزشگاه؛ عملگرایی بی صدا

پیش از روی کارآمدن دولت سید ابراهیم رئیسی، موضوع ورود بانوان به ورزشگاه ها در قالب یک چالش ملی ظهور و بروز پیدا کرده بود. موضوعی که باید با آرامش مورد بررسی قرار می گرفت و برایش راه حل پیدا می شد، در مقاطع مختلف، دست مایه بهره برداری های سیاسی قرار گرفت.

‎یک بام و دوهوای دولت قبل آنقدر ملموس و تبلیغاتی بود که از سلبریتی ها و ورزشکاران گرفته تا پلیس و حتی نمایندگان مجلس، ناخواسته به موضوع ورود بانوان به ورزشگاه واکنش نشان دادند و این درخواست، تبدیل به یک تنش غیرقابل حل شد.

‎حساس کردن ذهن جامعه نسبت به یک چالش نسبتا ساده که باید با تفکر و تعقل حل می شد، خروجی خاصی نداشت جز اینکه همه مسائل مهم کشور را تحت الشعاع قرار داد و ماجرا هیچوقت حل نشد. پرونده فوتبال دیدن بانوان در استادیوم ها به دولت سیزدهم رسید. دولت سکوت کرد و موضع خاصی نگرفت. همین سکوت کافی بود تا سلبریتی ها هم واکنشی نداشته باشند. رسانه ها هم آرامش خودشان را حفظ کردند و در نتیجه این موضوع ظرف کمتر از یک سال حل شد!

در روزهایی همه نگاه ها متوجه مسائل مهمی چون رفع تحریم‌های ظالمانه و واردات خودرو بود، دولت سیزدهم ورود همه بانوان به ورزشگاه ها در لیگ‌برتر فوتبال را برای نخستین بار با عملگرایی و بدون سروصدا محقق کرد. این چالش حتی یک وعده انتخاباتی هم نبود اما حل شد!

‎واقعیت این است که رویکرد کمتر حرف زدن و بیشتر عمل کردن یک رویکرد جدید مدیریتی است که سید ابراهیم رئیسی دنبال کرد و البته در این مسیر تمام مسئولان بلندپایه کابینه نیز چارچوب مدیریتی و کار شرافتمندانه در سکوت رسانه ای را دنبال می کنند.

ورود بانوان به ورزشگاه بدون تبلیغات

‎رئیس دولت سیزدهم در دوره تبلیغات انتخاباتی خود و در ابتدای دولت گفته بود که "بیشتر از آنکه بیاید بگوید چه باید بشود، کار را انجام داده و با کلمه "انجام شد" به مردم گزارش خواهد داد" و اکنون حل مساله ورود بانوان به ورزشگاه از این دست سخنانی است که صادق‌الوعد بودن دولت مردمی را بار دیگر به رخ کشید.

‎ وزارت ورزش و جوانان هم در این مسیر زحمات و فشارهای بسیاری را متحمل شد اما بدون رسانه ای کردن این مشکلات به دنبال راه حل گشت و در نهایت با پیگیری های منسجم و نگاه تعاملی در وزارت ورزش و جوانان این ماجرا به نتیجه مطلوب رسید.

‎حل چالش چند دهه اخیر برای بانوان فوتبال دوست اکنون و در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطعا فضای پرتنش فوتبال کشور و تیم ملی را بیش از گذشته به سوی آرامش و ثبات خواهد برد. بنابراین شاید بتوانیم به کسب نتایج راضی کننده امیدوار باشیم.

سپیده  قاضی نژاد
سپیده قاضی نژاد
محمدامین میرزایی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها