وضعیت برگزاری کلاس ها در دانشگاه های بزرگ

وضعیت برگزاری کلاس ها در دانشگاه های بزرگ

بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ کشور با توجه به تعطیلات پیش رو از روز گذشته برنامه‌های خود را برای برگزاری کلاس درس اعلام کردند که جزئیات آن در گزارش پیش رو به شرح زیر آمده است:

دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت ایران طبق اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تعطیلات پیش‌رو در هفته جاری، کلیه کلاس‌ها در تمامی مقاطع، از تاریخ ۲ لغایت ۷ مهرماه، ۱۴۰۱ به صورت غیرحضوری و در بستر سامانه LMS دانشگاه برگزار می‌شود.

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع اساتید و دانشجویان می‌رساند که با عنایت به تعطیلات مکرر دهه آخر ماه صفر در هفته آتی و در جهت اتخاذ وحدت رویه در برگزاری کلاس‌ها، صرفاً در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه (۶-۴-۲ مهرماه) کلیه کلاس‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی بصورت الکترونیکی تشکیل خواهند شد.

لذا اعضای هیأت علمی و دانشجویان می‌توانند بر اساس برنامه آموزشی از سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه استفاده کنند.

دانشگاه علامه طباطبایی

معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص نحوه آموزش مقاطع مختلف این دانشگاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تعطیلی روزهای یکشنبه، سوم مهرماه و سه شنبه، پنجم مهرماه و به منظور تسهیل در رفت و آمد دانشجویان و استادان، همه کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی در مقاطع مختلف تحصیلی از امروز شنبه دوم مهرماه تا پنجشنبه، هفتم مهرماه سال ۱۴۰۱ به صورت الکترونیکی و در سامانه مجازی برگزار می‌شود. دانشجویان و اعضای هیئت علمی می‌توانند بر اساس برنامه آموزشی از سامانه https://lms.atu.ac.ir استفاده کنند.

نام کاربری و رمز عبور همه کاربران، شماره استادی و شماره دانشجویی است.

دانشگاه الزهرا (س)

دانشگاه الزهرا (س) نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به دو روز تعطیلی و مشکلات تردد دانشجویان، کلاس‌های درس و جلسات دفاع پایان نامه‌ها در هفته دوم نیمسال جاری از امروز دوم تا هفتم مهر ماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی و از طریق سامانه مدیریت یادگیری در آدرس زیر برگزار می‌شود.

دانشگاه سوره

دانشگاه سوره در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ با توجه به تعطیلات هفته جاری و پیگیری خانواده‌ها و دانشجویان و برای جلوگیری از عدم تشکیل کلاس‌ها، از روز شنبه دوم مهر تا پنجشنبه هفتم مهرماه تمام کلاس‌های دانشگاه سوره در سامانه آموزش مجازی دانشگاه (LMS) به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دانشگاه تهران

معاونت آموزشی دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای درباره نحوه برگزاری کلاس‌های درسی مقاطع مختلف این دانشگاه را در هفته اول مهر اعلام کرد: نظر به تعطیلات پیش رو و در اجرای دستورالعمل آموزش ترکیبی مصوب مورخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱، کلیه کلاس‌های دانشگاه تهران در مقاطع مختلف تحصیلی از امروز شنبه دوم مهر ماه الی پنج‌شنبه هفتم مهر ماه سال ۱۴۰۱ به صورت الکترونیکی(آنلاین) برگزار خواهد شد. دانشجویان و اعضای هیأت علمی طبق برنامه آموزشی می‌توانند از سامانه elearn.ut.ac.ir استفاده کنند.

دانشگاه شهید بهشتی

معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل دو روز تعطیل رسمی در هفته جاری و مشکلات رفت و آمد دانشجویان، کلاس‌های درس در هفته دوم نیمسال جاری از طریق سامانه مدیریت یادگیری (http://vu.sbu.ac.ir ) برگزار خواهد شد.

جلسات دفاع کماکان به صورت «حضوری» برگزار می‌شود.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز اعلام کرده است: کلاس‌های دانشجویان این دانشگاه در هفته جاری و از امروز ۲ مهر الی ۷ مهر ماه به صورت «مجازی» برگزار می‌شود.

دانشگاه پیام نور

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نورنیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایت و تعطیلات دهه آخر ماه صفر و اختلالات اینترنت تمامی کلاس‌های دانشگاه در هفته آینده تعطیل است و از نهم مهرماه ۱۴۰۱ آغاز و برگزار خواهد شد.

دانشگاه صنعتی شریف و تربیت مدرس

دانشگاه صنعتی شریف و تربیت مدرس در میان دانشگاه‌های تهران تنها دانشگاهی است کلاس‌های درس خود را از امروز شنبه دوم مهرماه طبق روال عادی به صورت حضوری برگزار و در صورت حضوری برگزار کرده است.

دانشگاه فردوسی مشهد

دانشگاه فردوسی مشهد نیز اعلام کرد: نظر به تاکید معاون رئیس جمهور در شورای اداری استان خراسان رضوی و توصیه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با توجه به تعطیلات رسمی هفته آتی و پیش بینی حضور گسترده زائران حریم رضوی و نیز ضرورت بهره برداری از کلیه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های عمومی استان جهت خدمت رسانی مطلوب به زوار امام رئوف علیه السلام، کلیه فعالیت‌های آموزشی در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه (دوم، چهارم و ششم مهر ۱۴۰۱) تعطیل می‌باشد.

امیدواریم در این فرصت مناسب دانشجویان از فیوضات معنوی این ایام بهره مند شوند.

دانشگاه تبریز

دانشگاه تبریز نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلاس‌های هفته اول مهرماه ۱۴۰۱ دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه تبریز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

نحوه شرکت در کلاس‌های درسی برای دانشجویان رشته‌های مجازی: دانشجویان می‌توانند از طریق سامانه آموزش‌های الکترونیکی به نشانی : lms.tabrizu.ac.ir وارد سامانه کلاسی شوند. نام کاربری: شماره دانشجویی S است و کلمه عبور: کد ملی است.

دانشگاه گیلان

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به عدم تکمیل امور مرتبط با آماده سازی خوابگاه‌های دانشگاه و همچنین مشکل ایجاد شده در تهیه و طبخ غذای دانشجویان، کلیه کلاس‌های درسی دانشگاه در تمامی مقاطع تحصیلی، تا تاریخ ۱۴ مهر ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

سپیده  قاضی نژاد
سپیده قاضی نژاد
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار