پرواز بمب افکن‌های اتمی روسیه نزدیک فنلاند

پرواز بمب افکن‌های اتمی روسیه نزدیک فنلاند

پرواز بمب افکن‌های اتمی روسیه نزدیک فنلاند

رسانه‌های آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از پرواز بمب افکن‌های اتمی روسیه نزدیک فنلاند خبر دادند.

منابع رسانه‌ای غروب شنبه از پروازهای بمب افکن‌های اتمی روسیه نزدیک حریم هوایی فنلاند خبر دادند.

به نوشته وبگاه «نیوز مکس» تصاویر ماهواره‌ای پرواز بمب افکن‌های روسی از نوع «توپلوف-۹۵» و «توپلوف-۱۶۰» مستقر در پایگاه هوایی «اولینا» نزدیک حریم هوایی فنلاند را در روزهای اخیر نشان می‌دهند. این بمب‌افکن‌های روسی که قادر به حمل بمب‌های اتمی هستند.

گفته می‌شود که روسیه دارای ۱۴۴۷ کلاهک راهبردی است. پایگاه هوایی اولنیای روسیه نیز دارای ظرفیت حملات عظیم به دشمن است و استقرار بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه در این پایگاه هوایی پیامی به ایالات متحده و ناتو است. علاوه بر آن، این پایگاه هوایی خارج از تیررس حملات نیروهای اوکراینی است.

در تحولی دیگر، نیروی هوایی فنلاند برای سنجش توان عملیاتی خود در شرایط سخت و مقابله احتمالی با روسیه، رزمایشی را برگزار کرد.

فنلاند برای برگزاری این رزمایش هوایی بزرگ، جاده ملی فنلاند که «هلسینکی» پایتخت را به شمالی‌ترین نقاط این کشور متصل می‌کند، بست. کناره‌های جاده نیز برای آماده‌سازی بیشتر پاکسازی شد. جنگنده‌های شرکت کننده نیز از نوع «اف-۱۸» بودند.

نیروی هوایی فنلاند در بیانیه‌ای توضیح داد: «هدف این رزمایش، انجام برخاست و فرود بر اساس برنامه آموزشی پرواز در پایگاه جاده‌ای در شرایط شبانه روزی و توانمندسازی خلبانان عملیاتی برای انجام پروازهاست.»

عملیات پراکنده به نیروی هوایی فنلاند در زمان جنگ اجازه می‌دهد تا با چند برابر کردن مکان‌های عملیاتی، هدف گیری دشمن را پیچیده کند.

نیروی هوایی فنلاند بارها با جنگنده‌های روسیه در حریم هوایی بین‌المللی چالش داشته است. در یک مورد که اخیرا رخ داد، وزارت دفاع فنلاند مدعی رهگیری دو فروند جنگنده «میگ-۳۱» روسیه شد. وزارت دفاع روسیه متعاقبا اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور در جریان این ماموریت تمام قوانین هوانوردی را رعایت کرده‌اند. از زمان جنگ روسیه با اوکراین و طرح فنلاند در پیوستن به ناتو، تنش‌های روسیه و فنلاند افزایش یافته است

مریم  محمدی
مریم محمدی
منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار