پیغام مهم ایران به بایدن / آینده مذاکرات چه می‌شود؟

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان درباره ادعا‌های اخیر رئیس‌جمهور رژیم آمریکا و تأثیر این اظهارات واهی در روند دور جدید گفتگو‌های ۱+۴ گفت: بایدن باید توجه کند، به دقت رفتارش توسط تهران رصد و ارزیابی می‌شود و براساس همین گفتار‌ها و رفتار‌ها، گفت‌وگو‌ها را در وین جلو خواهیم برد و تضامین را خواهیم خواست.

پیغام مهم ایران به بایدن / آینده مذاکرات چه می‌شود؟

سعید خطیب‌زاده امروز در نشست خبری هفتگی در پاسخ به سؤالی درباره ادعاهای اخیر رئیس‌جمهور رژیم آمریکا که خواستار کاهش خرید نفت ایران شده است و تأثیر این اظهارات واهی در روند دور جدید گفت‌وگوهای ۱+۴ گفت: نیت و خواست آمربکا بازگشت به برجام است. آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است، این است که ایالات متحده نشان بدهد که تحریم‌هایی که یکجانبه، غیرقانونی و فراسرزمینی علیه ملت ایران اعمال کرده، مرتفع می‌‎شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ما در روابط بین‌الملل و گفت‌وگوهایمان در موضوعات مختلف، هیچ وقت گفت‌وگو‌ها را براساس خوش‌بینی نچیدیم. برای ما مهم واقعیت‌های روی زمین و در عمل است.

وی تصریح کرد: آنچه بایدن می‌گوید نشان می‌دهد چقدر دنیا متصل به هم است و هیچ کشوری قابل جدا شدن و حذف از هیچ بازاری نیست. سال‌ها بیش از چهار دهه آمریکا تلاش کرده ملت ایران را از بازار‌های جهانی خارج کند، ولی هر روز کمتر نتیجه گرفته است و آن‌هم به خاطر جوانانی است که خلاق کار می‌کنند و هر چه تلاش کنند چند گام از جوانان ما عقب هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: بایدن باید توجه کند، به دقت رفتارش توسط تهران رصد و ارزیابی می‌شود و براساس همین گفتارها و رفتار‌ها، گفت‌وگو‌ها را در وین جلو خواهیم برد و تضامین را خواهیم خواست.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
منبع: میزان
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها