چوب حراج ایرانی‌ها به ماینرهای خود / الان وقت خرید است؟

چوب حراج ایرانی‌ها به ماینرهای خود / الان وقت خرید است؟

در روزهایی که شاهد به‌روزرسانی شبکه اتریوم هستیم، کاربران ایرانی با ترس رو به رو شدند و در اقدامی عجیب ماینرهای خود را برای فروش گذاشته‌اند.

در هفته گذشته نگاه فعالین بازار رمزارزها به آپدیت مرج اتریوم بود. در این روزها شبکه اتریوم از سیستم گواه اثبات کار به گواه اثبات سهام تغییر کرد. در نتیجه ماینرهای اتریوم روند خود را تغییر دادند و ماینیگ اتریوم کلاسیک، ریون کوین و چند رمز ارز دیگر را جایگزین اتریوم کردند. این روند منجر به فروش ماینرهای قدیمی اتریوم شد و شاهد حجم عظیمی آگهی در فضای مجازی هستیم. در این گزارش به چند پرسش در خصوص مرج اتریوم پاسخ خواهیم داد و نگاهی به آگهی‌های فضای مجازی خواهیم داشت.

سرنوشت ماینرها بعد از آپدیت مرج اتریوم

هم‌زمان با آپدیت مرج، ماینرها برای استخراج اتریوم نیازی به سیستم‌های کامپیوتری با گرافیک گران ‌قیمت نخواهند داشت. مرج اتریوم، به مصرف انرژی کمک می‌کند. بعد از مرج شبکه اتریوم ، مصرف انرژی تا ۹۹ درصد کاهش پیدا می‌کند. این خبر خوبی برای بازار رمزارزها است، به این دلیل که انتقادهای زیادی پیرامون مصرف انرژی در بازار کریپتو مطرح شده بود. پیش‌بینی می‌شود که ماینرهایی که قصد فروش دستگاه‌های خود را ندارند، احتمالاً به استخراج رمز ارزهای دیگری روی خواهند آورد. بهترین گزینه‌ها برای ماینرها، اتریوم کلاسیک است. اتریوم کلاسیک، بعد از اتفاق «هک دائو» متولد شد.

همچنین ارزش ریون کوین (Ravencoin) در روزهای گذشته بعد از مرج اتریوم بیش از ۸۵ درصد افزایش یافت. در کنار رمز ارزهای نام برده شده که جایگزین اتریوم می‌شوند، فلاکس (Flux) و ارگو (Ergo) نیز جایگزین‌های خوبی برای ماینرهای اتریوم هستند. در این گزارش از ۴ رمز ارز اتریوم کلاسیک، ریون کوین، فلاکس و ارگو صحبت کردیم که در ادامه نگاهی به این ۴ ارز دیجیتال خواهیم داشت.

اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک در سال ۲۰۱۳ متولد شد و با نماد اختصاری ETC ارزش بازار حدود ۴.۵۸ میلیارد دلار دارد و در رتبه ۱۹ بازار قرار دارد. همچنین سهم ۰.۴۶ درصدی از کل بازار را به خود اختصاص داده است. هر واحد اتریوم کلاسیک در زمان تنظیم این گزارش با قیمت ۳۳.۴۲ دلار معامله می‌شود. بالاترین قیمت اتریوم کلاسیک در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، معادل ۱۶۶.۴۳ دلار بود. فعال‌ترین صرافی که در آن اتریوم کلاسیک معامله می‌شود، صرافی BiONE است.

ریون کوین

ریون کوین با نماد اختصاری RVN و با ارزش بازار حدود ۵۲۹.۵۵ میلیون دلار، در رتبه ۱۰۹ بازار قرار دارد و سهم ۰.۰۵ درصدی از کل بازار را به خود اختصاص داده است. هر واحد از ریون کوین در زمان تنظیم این گزارش با قیمت ۰.۰۵۰۵۶۱ دلار ، معامله می‌شود. بالاترین قیمت ریون کوین در تاریخ ۲۴ آذر ۱۴۰۰ معادل ۲۰.۱۱ دلار بود. فعال‌ترین صرافی که در آن ریون کوین معامله می‌شود، صرافی Binance است.

زل کش

زل کش با نماد اختصاری FLUX و با ارزش بازار حدود ۲۹۵.۶۵ میلیون دلار، در رتبه ۱۱۵ بازار قرار دارد. هر واحد از زل کش در زمان تنظیم این گزارش با قیمت ۱.۰۷ دلار، معامله می‌شود. بالاترین قیمت زل کش در تاریخ ۱۹ آذر معادل ۴.۱۶ دلار بود. در حال حاضر فعال‌ترین صرافی که زل کش معامله می‌شود، صرافی FOBLGATE است.

ارگو

ارگو با نماد اختصاری ERG ارزش بازار حدود ۲۵۱.۷۶ میلیون دلار دارد و در رتبه ۲۴۵ بازار قرار گرفته است. هر واحد از ارگو در این لحظه با قیمت ۴.۲۹ دلار، معامله می‌شود. بالاترین قیمت ارگو در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ معادل ۱۹.۵۳ دلار بود. در حال حاضر فعال‌ترین صرافی که در آن ارگو معامله می‌شود، صرافی Gate.io است.

وضعیت ماینرها در فضای مجازی ایران

در روزهای اخیر شاهد بویدم که فعالین استخراج در ایرانی اقدام به فروش ماینرهای خود کرده‌اند. این روند را به وضوح در سایت دیوار مشاهده می‌کنید که تعداد آگهی‌های ریگ اتریوم هر لحظه بیشتر می‌شود. نکته مهم جغرافیای آگهی‌ها است که بیشتر ماینرهای اتریوم در تهران هستند.

سپیده  قاضی نژاد
سپیده قاضی نژاد
منبع: صمت
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر