کسب و کارتو آنلاین کن

امروزه پیشرفت تکنولوژی و گسترش زمینه‌های کاری مرتبط با اینترنت، سبب شده است که کسب و کارهای مختلف به فکر افتتاح فروشگاه‌ آنلاین خود با استفاده از طراحی سایت باشند.

کسب و کارتو آنلاین کن

درواقع طراحی وب‌سایت جزء مهم‌ترین اقدامات هر کسب و کار در دنیای امروز بشمار می‌رود. داشتن وب‌سایت سبب می‌شود که یک قدم از سایر رقبا جلوتر باشید و مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب کنید. در ادامه این مطالب با مزایای راه‌اندازی وب‌سایت و انواع اقدامات دیگری که در جهت رشد کسب و کار شما کمک‌کننده است، آشنا خواهیم شد.

طراحی سایت چیست؟

وب‌سایت مجموعه‌ای از صفحات اینترنتی می‌باشد که کاربران می‌توانند با حضور در آن از هر نقطه‌ای از جهان با کسب و کار و خدمات شما آشنا بشوند. لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید کسب و کار موفقی داشته باشید، می‌بایست که در دنیای دیجیتال جایگاهی برای خود به دست بیاورید.

طراحی وب‌سایت چه مزیت‌هایی دارد؟

وب‌سایت یکی از بهترین بستر‌های آنلاین جهت جذب مشتریان از نقاط مختلف می‌باشد. طراحی سایت مزیت‌هایی را در پی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

کاهش هزینه‌ها

هنگام راه‌اندازی و شروع یک کسب و کار، یکی از مهمترین عوامل، کاهش هزینه‎‎‌ها و رساندن آن‌ها به حداقل است. این به این معنا نیست که از پرداخت هزینه‌های ضروری چشم‌پوشی کنید، بلکه منظور این است که تا حد امکان مقرون‌به‌صرفه هزینه ‌ها را پرداخت کنید. طراحی سایت در کاهش چشمگیر هزینه‌ها می‌تواند کمک بزرگی کند. تصور کنید که شما با راه‌اندازی وب‌سایت دیگر نیازی نیست که نگران پرداخت هزینه‌های سنگین دکوراسیون مغازه، اجاره و قبوض و… باشید. چرا که عملکرد وب‌سایت، همانند ویترین مغازه شما خواهد بود.

تبلیغات مقرون به صرفه

یکی از اقدامات مهمی که می‌بایست در راستای پیشرفت کسب و کار صورت بگیرد، انتخاب بهترین شیوه تبلیغات می‌باشد. تبلیغات باعث می‌شود که کسب و کار شما رونق بگیرد و بر تعداد مشتریان شما می‌افزاید. با توجه به اینکه تبلیغات، اثربخشی بالایی در رشد کسب و کار دارد، به همان نسبت ممکن است هزینه زیادی نیز به همراه داشته باشد. اما شما با راه‌اندازی وب‌سایت می‌توانید با تولید محتوای خوب و بازاریابی محتوایی، هزینه‌ تبلیغات را تا حد چشمگیری پایین بیاورید.

عدم محدودیت زمانی و مکانی

یکی‌دیگر از مزایای طراحی وب‌سایت، فعالیت شبانه‌روزی آن می‌باشد. تصور کنید که مشتریان بدون اینکه مجبور باشند از منزل خود خارج بشوند، در هر ساعتی از شبانه‌روز امکان بازدید و خرید از سایت شما برایشان فراهم است.

شناخت انتظارات مشتریان

اگر مایل هستید که صاحب یک کسب و کار موفق باشید، در درجه اول باید نیاز و انتظارات مشتریان خود را بشناسید و مطابق آن‌‌ها محصولات و خدمات را ارائه دهید. طراحی سایت در این زمینه نیز می‌تواند به شما کمک شایانی کند.

به‌روزرسانی بی‌دردسر

همان‌طور که می‌دانیم، عملکرد وبسایت‌ها مثل ویترین فروشگاه می‌باشد. تصور کنید که قصد فروش اجناس و محصولات جدید را دارید، برای انجام این کار باید زمان و هزینه صرف کنید تا ویترین مغازه خود را تغییر بدهید. درحالی که به‌روز رسانی اطلاعات وب‌بسایت کار بسیار راحت‌تری است.

انواع وب‌سایت

وب‌سایت‌ها بسته به نوع فعالیت کسب و کار می‌توانند به شکل‌های متنوعی طراحی شوند که بازدهی بالاتری را برای حیطه کاری کسب و کار مورد نظر به ارمغان آورند. در ادامه به انواع وب‌سایت و کارایی هر کدام می‌پردازیم.

‌سایت فروشگاهی

داشتن یک وب‌سایت فروشگاهی همانند داشتن یک کاتالوگ با مزایای فراوان برای کسب و کار می‌باشد. همان‌طور که می‌دانیم کاتالوگ از تصویر و متن تشکیل می‌شود، اما یک وب‌سایت می‌تواند علاوه‌بر تصویر و متن، از فیلم و صوت و یا انیمیشن نیز استفاده کند و انتقال محتوا و معرفی محصولات و خدمات را به شیوه‌ای جذاب‌تر انجام بدهد. طراحی وب‌سایت فروشگاهی همانند یک شعبه در صفحه گسترده اینترنت از کسب و کار شما، بدون محدودیت زمانی و مکانی عمل می‌کند و به صورت شبانه‌روز در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. در سایت فروشگاهی تمامی محصولات و خدمات با جزئیات در اختیار مشتری قرار گرفته و او با خیال راحت می‌تواند محصول مد نظرش را با دید باز خریداری کند. همچنین لازم به ذکر است که طراحی سایت فروشگاهی و فروش اینترنتی سبب افزایش تعامل مشتریان و ایجاد اعتماد نیز خواهد شد.

سایت شرکتی

از طریق سایت شرکتی، شرکت‌ها می‌توانند محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین و به‌روز معرفی کنند و اطلاعاتی مثل رزومه فعالیت‌ها، نمونه کارها و نحوه برقراری تماس و… را با کاربران به اشتراک بگذارند. هدف از طراحی سایت شرکتی حرفه‌ای افزایش اعتبار شرکت می‌باشد. درواقع با جلب اعتماد کاربران، میزان فروش افزایش یافته و در نهایت با رضایت مشتریان، اعتبار شرکت نیز افزایش می‌یابد. با راه‌اندازی سایت شرکتی می‌توانید به کاربران نشان دهید که از لحاظ حرفه‌ای در چه سطحی قرار دارید.

سایت شخصی

جالب است بدانید که علاوه‌بر شرکت‌ها و فروشگاه‌ها، افراد نیز می‌توانند صاحب یک وب‌سایت شخصی باشند. اما سوال اینجاست که وب‌سایت شخصی چه فایده‌ای دارد؟ فرض کنید که به دنبال استخدام در یک شرکت معبتر هستید، هنگام ارائه رزومه از یک وب‌سایت شخصی استفاده می‌کنید. این کار نه تنها رزومه‌ای قدرتمند برای شما می‌سازد، بلکه اغلب افراد وب‌سایت شخصی ندارند، در نتیجه شما از دیگران یک قدم جلوتر خواهید بود. با ارائه مطالب مفید درباره خود و بارگذاری مقالات و سوابق کاری مرتبط با زمینه شغلی در سایت شخصی، به طور قطع از دیگران متمایز خواهید شد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به معنای به‌کارگیری ابزارهای دیجیتال و آنلاین برای تحقق اهداف فروش و بازاریابی می‌باشد. از مزایای بازاریابی دیجیتال می‌توان به جذب مخاطبان بیشتر، انتقال مستقیم محتوا به مخاطبان هدف، کاهش هزینه، داده‌ محور بودن، محتوای تعاملی و دوسویه و تنوع بالای ابزارها و کانال‌های توزیع محتوا اشاره نمود. بر اساس توضیحات یاد شده، امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، بحث بازاریابی دیجیتال و طراحی سایت برای کسب و کارها بسیار داغ است. اگر صاحب کسب و کار هستید و به تازگی کار خود را شروع کرده‌اید، برای عقب نماندن از این قافله، راه‌اندازی یک وب‌سایت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مجموعه اکوسیستم ویرا توسط جمعی از دانش‌آموختگان برتر ایران تاسیس شده و در زمینه‌های طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ و مدیریت شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند. درصورت نیاز به هرگونه راهنمایی در خصوص موارد یادشده، می‌توانید به آدرس Www.viraecosystem.com مراجعه کرده و با تیم مشاوره حرفه‌ای مجموعه اکوسیستم ویرا ارتباط برقرار کنید.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها