کمپ تیم ملی کشتی مجهزتر از رئال و بارسلونا

کمپ تیم ملی کشتی مجهزتر از رئال و بارسلونا

رئیس فدراسیون کشتی در اظهار نظری عجیب، ادعا کرد که باشگاه هایی همچون رئال مادرید و بارسلونا هم امکانات کمپ تیم ملی کشتی را ندارند.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب شهدای کشتی گیر در کمپ تیم های ملی پیرامون اعزام های آتی ملی پوشان کشتی آزاد و فرنگی کشورمان اظهار داشت:

امشب یک تیم به مسابقات جام یاریگین می فرستیم و ۲ تیم فرنگی و آزاد را هم سپس به مسابقات کرواسی اعزام می کنیم. حدود ۲۵ یا ۲۶ نفر به مسابقات زاگرب در کشتی فرنگی اعزام می شوند و در ۶ وزن هم به کشتی آزاد می روند. ما رنکینگ مصر را هم تا پایان سال داریم و سال آینده مسابقات رنکینگ دیگری را هم خواهیم داشت. مسابقات جهانی امسال ما در واقع مسابقات کسب سهمیه المپیک خواهد بود و رنکینگ بچه ها برای ما خیلی مهم است تا جای خوبی را در جدول به دست بیاورند.

وی در ادامه بیان داشت:سرمربی تیم ملی از برنامه های خود دفاع کرده که چرا حسن یزدانی یا کامران قاسم پور باید به فلان تورنمنت بروند یا نروند. بالاخره بحث های فنی انجام شده و بر اساس همین انتخابات انجام شده تا بچه ها جای خوبی را در مسابقات ۲۰۲۳ کسب کنند. دیدم خیلی ها که من به عنوان کارشناس اصلاً قبول شان ندارم؛ به تغییر وزن کامران قاسم پور ایراد می گرفتند اما ای کاش بپرسند و بدانند که ۱۰ یا ۱۵ سال از علم کشتی دنیا عقب مانده اند. کامران قاسم پور برای المپیک باید در وزن المپیک کشتی بگیرد و توقع نداشته باشید که آسیایی فکر کنیم.

دبیر درباره تغییر وزن قهرمان ۲ دوره جهان گفت: ما به المپیک پاریس فکر می کنیم و کامران قاسم پور با توجه به وزنش و چیزی که خودش انتخاب کرده، دیگر نمی تواند به وزن ۸۶ کیلوگرم برگردد. او الان ۹۴ کیلوگرم وزن دارد و بازگشت به ۸۶ دیگر به صلاح نیست. کسی که اسم خودش را کارشناس گذشته و اظهارنظر می کند، اصلاً نمی داند تصمیم ما چیست. حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به عنوان یکی از برترین های دنیا در اختیار داریم و نمی توانیم ۲ کشتی گیر را خراب کنیم. کامران قاسم پور هم باید برای وزن ۹۷ کیلوگرم المپیک انتخابی بگیرد، از یک طرف دیگر هم چند جوان خوب برای المپیک در همین وزن داریم می سازیم. کامران برای مسابقات جهانی سال آینده در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی می گیرد اما برای انتخابی المپیک یک وزن بالاتر خواهد رفت.

او در همین رابطه عنوان داشت:در همان مسابقات جام جهانی هم پژمان درستکار به من زنگ زد و تغییر وزن قاسم پور با مشورت ما، و نه دخالت صورت گرفت. به کامران گفتم تو که به وزن ۸۶ کیلوگرم نمی روی، پس ۹۲ کیلوگرم را باید ترک کنی. به او گفتم تیم من اگر دوم شود اشکالی ندارد اما خودت را با حریف آمریکایی الان تست بزن. کسانی که جام جهانی را برای کشتی اولویت کرده اند تیم های من را نابود کرده اند و تیم یازدهم جهان را به من تحویل داده اند. جام جهانی برای من مهم نیست و من می توانستم حسن یزدانی یا کسان دیگری را ببرم و آنها را داغان کنم. به کامران گفتم با این کار یک سال جلوتر می افتی؛ برای من المپیک مهم است و این اجازه را به تو می دهیم تا خودت را تست بزنی.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد وضعیت جدید کامران قاسم پور اذعان داشت:تمرینات کامران قاسم پور قبل از مسابقات جام جهانی و بعد از آن خیلی تغییر کرده. من فکر می کنم قاسم پور اصلاً باخت نداده و حالا فهمیده کجاست. حریف آمریکایی اصلا پای کامران را نگرفت و فقط او را به بیرون هل داد. المپیک و مسابقات جهانی مهم است نه بازی های آسیایی یا جام جهانی. ما می توانستیم در جام جهانی آمریکا اول شویم اما ۲ سال بعد و المپیک پاریس را دیدیم که اجازه دادیم تیم مان اول شود و کامران خودش را تست بزند از همان روز کامران تمریناتش خیلی بهتر شده و وزنش را هم بالاتر برده که الان نزدیک به ۹۴ کیلوگرم شده است.

وی در خصوص امکانات کمپ تیم های ملی کشتی تأکید داشت:من فقط حمال هستم و برای فدراسیون می دوم. اگر یک تیم می خواهد قهرمان المپیک شود، فقط با یک بعد فنی این اتفاق میسر نیست و باید زیرساخت ها و امور اقتصادی و حتی امور فرهنگی و سیاسی هم خوب پیش برود. با چسبیدن به فنی نمی توانیم کشتی را بالا بیاوریم؛ باید مربی و داور خوب داشته باشیم. از ۸ بعد ورزش قهرمانی فقط یکی از آنها فنی است. برای افتتاح ساختمان اداری جدید فدراسیون هم یک سری فکر داریم که باید جلوتر برویم و ببینیم چطور می شود چون یک سری ها زود کارها را خراب می کنند. امروز ۳۰۰ تخت حرفه ای در کمپ تیم ملی ماست که فکر می کنم در هیچ کجای دنیا چنین امکاناتی مانند یک هتل ۵ ستاره در کمپ تیم وجود داشته باشد.

دبیر در ادامه خاطرنشان ساخت:روز اولی که به عنوان رئیس معرفی شدم و به اردوی تیم ملی آمدم؛ اردوی تیم نوجوانان بود با امیرحسین زارع و رحمان عموزاد. وقتی اتاق های شان را دیدم واقعا گریه کردم و همان جا قسم خوردم که دیگر نمی گذارم در چنین جایی بخوابند. نه بارسلونا، نه رئال مادرید و نه لیکرز هیچ کدامشان کمپ تیم های ملی کشتی را ندارند. باور دارم که در کشورمان هم می شود خوب کار کرد و این امکانات مال مملکت ماست. زمانی که ما کشتی می گرفتیم، لباس های مان را خودمان زیر دوش می شستیم اما الان در فدراسیون خشک شویی داریم. تمام دنیا الان دوست دارند که با ما کمپ تمرینی داشته باشند. همین دیروز روسای فدراسیون های ژاپن، مجارستان و اسپانیا با من صحبت کردند و قرار است که آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان هم با ما اردوی مشترک داشته باشند.

قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی پیرامون وضعیت علی ارسلان ابراز داشت:رویکرد ما نسبت به ورزشکاران کشتی نباید همه به یک شکل باشد؛ مثلاً علی ارسلان چون نفر اول ایران نبود با هماهنگی فدراسیون کشتی و برای این که پناهنده سیاسی نشود یا دیگران از او سواستفاده کنند، ما اجازه دادیم که او برود و نماینده کشتی ما باشد. در کشتی اینقدر ظرفیت داریم که امثال ارسلان برای ما تبدیل به یک مبلغ می شوند و فرهنگ ما را در دنیا اشاعه می دهند. آن قدر تبلیغ بد علیه کشورمان کردند که وقتی خارجی ها کشتی گیران کشورمان را می بینند، نگاه شان بهتر می شود. علی ارسلان که قهرمان جهان شد به خاطر او خیلی جاها ما را بیش تر تحویل می گرفتند و کاش می شد ۲۰ کشتی گیر دیگر را هم به جاهای دیگر بفرستیم چون پرچم کشورمان را بالا می برند. برای بازگشت ارسلان به کشورمان باید ۲ یا ۳ سال از آخرین کشتی گذشته باشد. از ما ایراد می گرفتند که چرا شورای فنی کشتی را برداشته اید خوب وقتی چرخه انتخابی محکم و قوی داریم دیگر نباید این باشد که ۱۰ نفر حقوق یک کشتی گیر را ضایع کنند.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان درباره این که چرا عکس خودش را بین قهرمانان کار نکرده، گفت:من اگر خودم طلایی المپیک نبودم عکس طلای المپیک را ۱۰متری درست می کردم اما چون عکس خودم بین آنهاست هرکاری کنم برخی فکر می کنند که برای خودم این کار را کردم کشتی ایران ۱۱ طلای المپیک دارد و در یک جایی حقوق کشتی گیران را نسبت به یک رشته دیگر خورده اند اما من الان رئیس فدراسیون هستم و از حق فدراسیون و بچه هایم دفاع می کنم. از من بخواهید که تفکر طلای المپیک را در ذهن کشتی گیران از رده های پایه جا بیندازم و این که کشتی ما فقط ۱۱ طلای المپیک داشته باشد خیلی بد و خیلی کم است. خیلی ها مانند منصور برزگر، علیرضا حیدری، عباس جدیدی، امیررضا خادم و خیلی های دیگر در حد طلای المپیک بودند که باورمان نمی شود نگرفتند. ما حداقل باید ۵۰ یا ۶۰ طلای المپیک داشته باشیم.

مریم  محمدی
مریم محمدی
منبع: جی پلاس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار