کی روش به جای علی دایی و مجیدی؟

اگر واقعا انتخاب‌ فدراسیون فوتبال این است که کی‌روش را نگه دارند، رسما و صراحتا آن را اعلام کنند و مثل گذشته که احترام چندانی برای افکار عمومی قائل نبودند، الان هم نگران واکنش منتقدان نباشند.

کی روش به جای علی دایی و مجیدی؟

مهم ترین سؤال فوتبال ایران پس از حذف تیم ملی از مسابقات جام جهانی این بود که آیا کارلوس کی روش به کار خودش در این تیم ادامه خواهد داد یا نه. سرمربی پرتغالی در شرایط خاصی به ایران بازگشت؛ زمانی که برخلاف گذشته، موافقان چندانی نداشت. بعد هم که نتایج ضعیفی در قطر گرفت و کلا همان پایگاه نازل باقی مانده هم برایش فرو ریخت. در این شرایط همه منتظر مانده اند تا فدراسیون تکلیف او را روشن کند، اما از خیابان سئول صدای واضحی به گوش نمی رسد. آقایان بعضا از احتمال ابقای کی روش حرف می زنند و بعضا می گویند مشغول بررسی گزینه های مختلف هستند. به طور مشخص، مهدی تاج از مطالعه فدراسیون پیرامون احتمال انتخاب چهره هایی مثل فرهاد مجیدی، برانکو ایوانکوویچ و… سخن گفته بود، اما حالا وزیر ورزش مطالبی به زبان آورده که نشان می دهد احتمالا وارد یک «بازی» دیگر شده ایم.

در پایان هفته، رسانه ها این جملات را از قول حمید سجادی منتشر کردند: «اگر یک فدراسیون همچون فوتبال تصمیم فنی گرفت مثل آوردن کی روش، وظیفه ما این است که حمایت کنیم تا زمان تلف نشود. مثلا امروز فدراسیون فوتبال می گوید مجدد در خدمت کی روش باشیم، حتما ادله ای دارند و در این زمینه بررسی صورت گرفته و روی آن فکر شده است.» بسیاری از منابع خبری، این اظهارات را به معنای ادامه حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی قلمداد کردند. فارغ از درست و غلط بودن چنین تصمیمی و باز فارغ از اینکه چرا وزارت ورزش در مورد بحث تخصصی فدراسیون نظر می دهد، باید به دوستان تأکید کنیم بازی را به پایان برسانند. اگر واقعا انتخاب شان این است که کی روش را نگه دارند، رسما و صراحتا آن را اعلام کنند و مثل گذشته که احترام چندانی برای افکار عمومی قائل نبودند، الان هم نگران واکنش منتقدان نباشند. درصورتی که تصمیم قطعی گرفته شده باشد، بازی با اسامی مختلف، تنها به منزله فریب دادن مردم خواهد بود و به علاوه شخصیت گزینه های تشریفاتی را هم زیر سؤال می برد. بالاخره امثال دایی، قلعه نویی، مجیدی و… آدم های معتبری هستند و نباید شأن و مقام آنها را تا سطح سیاهی لشکر تنزل داد. نکنید از این کارها.

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها