۱۸ اسفند؛ آخرین فرصت ارسال مدارک مجوز‌های کسب و کار

۱۸ اسفند؛ آخرین فرصت ارسال مدارک مجوز‌های کسب و کار

۱۸ اسفند ماه، آخرین فرصت سازمان‌ها و دستگاه‌ها برای بارگذاری مدارک مورد نیاز مجوز‌های کسب و کار در درگاه ملی مجوزهاست.

بر اساس مصوبه هیئت مقررات زدایی و تسهیل فضای کسب و کار، همه دستگاه‌های مرجع صدور مجوز‌های کسب و کار باید حداکثر تا ۱۸ اسفندماه مدارک مورد نیاز برای صدور مجوز‌های کسب و کار را در درگاه ملی مجوز‌ها که از سوی وزارت اقتصاد ایجاد شده قرار دهند.

از هم اکنون ۲۴ روز تا موعد مقرر، زمان باقی مانده است و پس از آن تاریخ دیگر هیچ متقاضی مجوز کسب و کار نباید به صورت حضوری به سازمان یا دستگاهی مراجعه کند و همه فرایند‌ها و استعلام‌ها باید غیر حضوری و الکترونیکی انجام شود.

بنابراین گزارش، امیر سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد می‌گوید: هرکسی در هر نقطه از کشور اگر بخواهد کسب و کاری را راه اندازی کند می‌تواند از طریق درگاه ملی مجوز‌ها (www.g۴b.ir)، هم شرایط و مدارک لازم برای دریافت مجوز را مشاهده کند و هم درخواست خود را به صورت الکترونیک ثبت کند تا در زمان مشخص شده مجوزش صادر شود.

امیر سیاح افزود: درگاه ملی مجوز‌ها باعث شفافیت در صدور مجوز می‌شود و از طرفی زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز در این درگاه مشخص شده است، متقاضیان از طریق این درگاه به درگاه‌های تخصصی هر یک از دستگاه‌ها هدایت می‌شوند تا مدارک لازم را برای دستگاه مورد نظر به صورت الکترونیک ارسال کنند.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد گفت: برخی از مجوز‌ها (مشاغل خانگی) به صورت اعلانی صادر خواهد شد یعنی متقاضی به محض ثبت درخواست، احراز هویت می‌شود و مشخص می‌کند که کسب و کارش را در چه نقطه‌ای بنا خواهد کرد، در همان لحظه یک بررسی هوشمند انجام می‌شود و چنانچه فرد شرایط اولیه را داشته باشد مجوز او به صورت آنی صادر خواهد شد.

سپیده  قاضی نژاد
سپیده قاضی نژاد
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر