اختصاصی تیتر کوتاه؛

خداحافظی غم انگیز مردم با این خودروها + تصاویر

ما درحال‌حاضر در نیمه سال ۲۰۲۴ هستیم، به این معنی که نمایش خودروهای جدید مدل ۲۰۲۵ در نمایندگی‌ها آغاز شده است، اما این بدان معناست که برخی از مدل‌های قدیمی‌تر خودروها در سال آینده عرضه نخواهند شد. قرار است حداقل تولید ۱۵ مدل متوقف شود.

خداحافظی غم انگیز  مردم با این خودروها  + تصاویر

به گزارش تیتر کوتاه-مدت طولانی است که فعالان این حوزه در انتظار انتشار لیست خودروهایی هستند که تولیدشان در سال ۲۰۲۵ متوقف می‌شوند. ماشین‌های قدیمی نیسان واقعاً نیاز به به‌روزرسانی دارند. تا پایان سال ۲۰۲۴ تولید نیسان GT-R و Titan متوقف می‌شود. خودروسازی نیسان سال آینده ساخت آلتیما و ورسا را ​​متوقف خواهد کرد. این خبر که تولید چند خودروی دیگر مانند بوگاتی شیرون، کامارو و RAM TRX نیز متوقف خواهند شد، برای طرفداران آنها غم انگیز است. البته تا پایان سال ۲۰۲۴ تعداد خودروهای بیشتری به این لیست اضافه می‌شوند.

در ادامه لیستی از خودروهایی که خط تولیدشان تا سال ۲۰۲۵ متوقف می‌شود را مشاهده می‌کنید:

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

به نقل از سایت موتور وان، آلفارومئو بعد از سال ۲۰۲۴ با مدل جولیا کوادریفوگلیو خود با موتور گازی خداحافظی می‌کند. اما نگران نباشید، آنها ممکن است نشان ویژه Quadrifoglio را در چند سال آینده به یک خودروی برقی یا هیبریدی خود بازگردانند.

آلفارومئو

Bugatti Chiron

خودروی جدید بوگاتی توربیون Tourbillon جایگزین خودروی محبوب بوگاتی شیرون Chiron خواهد شد. خودروی شیرون Chiron یک دوره بسیار موفق هشت‌ساله داشته که طی این مدت تعداد زیادی نسخه‌های مختلف از آن تولید شده‌اند. همچنین، این خودرو برای مدت کوتاهی رکورد جهانی را با سرعت ۳۰۴.۸ مایل در ساعت به‌دست آورده است. عاشقان این خودرو قطعا دلتنگ این نسخه از خودروی محبوب بوگاتی می‌شوند.

بوگاتی

Chevrolet Camaro

در سال گذشته، خودروسازی شورولت تولید مدل چهار سیلندر کامارو( Camaro) را متوقف کرده است. در سال ۲۰۲۵، این شرکت تولید تمام مدل‌های Camaro را متوقف خواهد کرد. آخرین مدل نسل ششم این خودرو، یک مدل ZL۱ ۱LE با گیربکس دستی و ۶۵۰ اسب بخار قدرت، که در دسامبر ۲۰۲۳ تولید شده است. با این حال، ممکن است هنوز بتوانید مدل‌های جدید سال ۲۰۲۴ این خودرو را در نمایندگی‌ها پیدا کنید.

کامارو

Jaguar F-Type

پایان تولید خودروی اسپرت جگوار تایپ F نزدیک است. آخرین مدل این خودرو اوایل ماه جاری تولید شده است. مدل نهایی به رنگ زیبای سبز و با صندلی‌های چرمی عرضه شده است. پس از ۱۰ سال حضور و تولید نسخه‌های مختلف، این خودروی محبوب اکنون دیگر تولید نخواهد شد، زیرا شرکت جگوار قصد دارد در سال‌های آینده تمرکز خود را بر تولید خودروهای برقی بگذارد.

جگوار

Maserati Ghibli

پس از ۱۱ سال حضور در بازار، تولید نسل فعلی خودروی مازراتی Maserati Ghibli تا سال ۲۰۲۵ متوقف می‌شود. با توجه به حرکت خودروسازی مازراتی به سمت برقی سازی، ممکن است در آینده جایگزینی برای Ghibli معرفی شود که احتمالاً دارای سیستم پیشرانه برقی یا هیبریدی خواهد بود.

مازراتی

Mitsubishi Mirage

تولید هر دو نسخه هاچ‌بک و سدان خودروی میتسوبیشی میراژ( Mitsubishi Mirage)  به احتمال زیاد تا پایان سال ۲۰۲۴ متوقف خواهد شد. با اینکه نسخه پنج‌در این خودرو از ۱۷ هزار و ۹۵۵ دلار شروع می‌شود، همچنان یکی از ارزان‌ترین خودروها در امریکا است، اما عملکرد ضعیف و پلتفرم قدیمی آن باعث شده که فروش آن دشوار باشد.

میتسوبیشی

Nissan GT-R

تولید خودروی نیسان مدل GT-R در آمریکا به طور رسمی در ماه اکتبر متوقف خواهد شد. نیسان با عرضه دو نسخه ویژه Skyline و Takumi این خودروی محبوب اسپرت خداحافظی می‌کند. این نسخه‌های ویژه به منظور گرامیداشت تاریخچه طولانی مدل GT-R تولید شده‌اند. مدل فعلی R۳۴ GT-R نخستین بار در سال ۲۰۰۹ معرفی شده بود.

نیسان

Porsche ۷۱۸ Boxster / Cayman (In Europe)

خیال امریکایی‌ها از تولید خودروهای (پورشه باکستر ۷۱۸) Porsche ۷۱۸ Boxster و Cayman (پورشه کایمن) راحت باشد، زیرا این خودروها همچنان در دسترس متقاضیان خواهد بود، اما در اروپا، این دو خودروی اسپرت با مقررات ایمنی عمومی اتحادیه اروپا که شامل امنیت سایبری نیز می‌شود، مطابقت ندارند. به این معنا که از ژوئیه ۲۰۲۴، امکان ثبت هیچ مدلی که با این مقررات مطابقت ندارد، وجود نخواهد داشت. پورشه نیز برنامه‌ای برای عرضه مدل جدیدی از Boxster یا Cayman بر روی پلتفرم فعلی در اروپا ندارد؛ اما نسخه جدید برقی این خودروها باید طی چند سال آینده در اروپا موجود باشد.

پورشه

Ram ۱۵۰۰ TRX

تولید خودروی Ram ۱۵۰۰ TRX ( رم TRX) متوقف شده و خودروی جدیدی به نام RHOجایگزین آن خواهد شد. این بدان معناست که خودروی قدرتمند با ۷۰۲ اسب بخار پس از پایان امسال در امریکا موجود نخواهد بود. خریداران هنوز می‌توانند این خودروی سوپرشارژ را با قیمت ۹۸ هزار و ۳۳۵ دلار تهیه کنند، اما این خودرو فقط در تعداد محدودی عرضه می‌شود.

رم

Volvo S۶۰

شرکت ولوو نیز در حال حرکت به سمت برقی‌سازی خودروها است و با این تغییر، تولید مدل ولووی بنزینی S۶۰ به پایان خواهد رسید. S۶۰ در سال ۲۰۰۰ در امریکا معرفی شد و نسل سوم این سدان لوکس در سال ۲۰۱۹ عرضه شد. با پایان تولید S۶۰ تا پایان سال ۲۰۲۴، ولوو تمرکز خود را بر تولید خودروی جدید EX۹۰ که یک SUV برقی سه ردیفه است، می‌گذارد.

ولوو

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد