نمایشگاه بینالمللی اصفهان، پایگاهی برای تبادل اطلاعات تجاری – نمایشگاهی در منطقه
عضو هیات رئیسه انجمن نمایشگاههای بینالمللی ایران با بیان اینکه با اشاره به ظرفیتهای موجود در نمایشگاه بینالمللی اصفهان گفت: این نمایشگاه میتواند به عنوان پایگاه تبادل اطلاعات تجاری – نمایشگاهی در سطح منطقه مطرح شود.
![نمایشگاه بینالمللی اصفهان، پایگاهی برای تبادل اطلاعات تجاری – نمایشگاهی در منطقه](https://cdn.titrekootah.ir/thumbnail/LBL4FKSVXvBf/thcIWBsskibWtGi05U8Jw_OsoV0LwhTn8CMvp_6uEZREJTOH4loqm0BBRG-3h6-_KIxmZZ5vIxGL_aYSR-VrBPY4bRHkPlrJ/%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D9%82%D9%86%D8%AF%DB%8C%D9%84%DB%8C-%DB%B1.jpg)
سیدرضا قندیلی در نشست اعضای هیات رئیسه انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران در اصفهان با اشاره به توسعه نمایشگاه بینالمللی اصفهان در سالهای اخیر اظهار کرد: امروزه نمایشگاه بینالمللی خارجی در کشور نداریم درحالی که داشتن چنین نمایشگاهی نشاندهنده قدرت اقتصادی است؛ نمایشگاه بینالمللی اصفهان به دلیل پیشینه میراث فرهنگی، وجه تاریخی و همچنین تولید فکری که در این مجموعه صورت میگیرد میتواند به عنوان جذب سرمایهگذار نمایشگاهی در کشور معرفی شود و رویدادهای خارجی برگزار کند.
رییس نمایشگاه بین المللی استان زنجان افزود: استان اصفهان در زمینه نمادسازی و هویتسازی عملکرد خوبی داشته و با توجه به ظرفیت نمایشگاهی که دارد میتواند به عنوان پایگاه تبادل اطلاعات تجاری – نمایشگاهی در سطح منطقه مطرح شود؛ برخی اجلاسها و رویدادهای بینالمللی میتواند به میزبانی اصفهان برگزار شده و در مبادلات تجاری تاثیرگذار باشد.
عضو هیات رئیسه انجمن نمایشگاههای بینالمللی ایران تاکید کرد: مجموعه نمایشگاه بینالمللی اصفهان باید نقش خود را در تولید ناخالص داخلی استان پیدا کند و این میتواند بیانگر نقش نمایشگاهها در توسعه صادرات استان باشد.
وی با بیان اینکه نمایشگاههای کشور در حوزه توسعه پایدار نیاز به توجه بیشتری دارند، عنوان کرد: در صنعت نمایشگاههای دنیا برخی عناصر اکوسیستم طبیعت، خط سلامت و مسیر سبز جانمایی میشود و در ایران نیز این موارد باید مدنظر قرار گیرد؛ در نمایشگاه بینالمللی اصفهان علاوهبر چنین عناصری، میتوان از المانهای هویت شکلی نیز بهره برد و فضایی را تحت عنوان درخت دوستی بین اصفهان و کشورهای دیگر ایجاد کرد.
نظر شما