اختصاصی تیتر کوتاه

نه یحیی نه دایی؛ نکو و ژنرال جدی‌ترین گزینه‌های تیم ملی

نه یحیی نه دایی؛ نکو و ژنرال جدی‌ترین گزینه‌های تیم ملی

مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده‌اند که برای انتخاب سرمربی تیم ملی، هم گزینه خارجی دارند و هم گزینه داخلی اما نامی از گزینه‌ها برده نشده است و البته تاکید هم کرده‌اند که عجله چندانی برای انتخاب ندارند.

مهدی محمدی - در بین خارجی‌ها به طور طبیعی کارلوس کی‌روش که بعد از ناکامی در جام جهانی قراردادش با تیم ملی به اتمام رسید و هنوز با تیم دیگری قرارداد نبسته گزینه اصلی خواهد بود چرا که در فاصله یک سال تا شروع جام ملت‌های آسیا انتخاب یک مربی خارجی ناآشنا به فضای فوتبال ایران تصمیم عاقلانه ای نیست. البته تعداد مخالفان مربی پرتغالی در حال حاضر به مراتب بیشتر از موافقانش است و به همین دلیل گزینه‌های دیگر مثل برانکو ایوانکوویچ و استراماچونی که سابقه فعالیت در فوتبال ایران و آسیا را دارند هم گزینه هستند.

برخی منابع اما مدعی شده‌اند که به فدراسیون فوتبال توصیه شده که از مربی ایرانی برای هدایت تیم ملی استفاده شود و دلیل اصلی اینکه فعلا عجله‌ای برای انتخاب سرمربی نیست درگیری گزینه‌های اصلی در لیگ برتر تا پایان فصل است. ظاهرا مذاکراتی پنهانی با برخی مربیان داخلی انجام شده و به طور طبیعی باشگاه‌ها در این برهه زمانی موافق از دست دادن سرمربیان خود نیستند.

این مسئله یعنی درگیری گزینه‌های اصلی فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد که شایعه گزینه بودن علی دایی برای تیم ملی صحت ندارد چرا که وی در حال حاضر فعالیتی در فوتبال ندارد هر چند که به خاطر برخی موضع‌گیری‌های سیاسی نیز انتخابش کاملا دور از ذهن است و همین مسئله در خصوص یحیی گل‌محمدی که بعضا نامش به عنوان گزینه تیم ملی مطرح می‌شود نیز صدق می‌کند.

 

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم گل گهر سیرجان و جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان جدی ترین گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی هستند. پیش از این قرار بود نکونام به عنوان دستیار کی‌روش در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند و برای جام ملت‌ها به عنوان سرمربی هدایت ایران را برعهده داشته باشد که با مخالفت فولادی‌ها این مسئله منتفی شد اما همچنان گزینه جدی برای سرمربیگری تیم ملی در جام ملت‌ها به شمار می‌رود. قلعه نویی هم که سابقه سرمربیگری تیم ملی در جام ملت‌ها را دارد و با گل‌گهر نیز عملکرد خوبی طی دو فصل اخیر داشته دیگر گزینه جدی فدراسیون است و اگر در نهایت تصمیم به انتخاب سرمربی داخلی برای تیم ملی گرفته شود، احتمالا یکی از این دو نفر در قطر هدایت ایران را بر عهده خواهد گرفت.

مریم  محمدی
مریم محمدی
مهدی محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها